Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping fra hongkong??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ganske simpelt igang med et cashbacksite.. Jeg ønsker ikke at lægge inde med et varelager, da det ganske simpelt er billigere blot at benytte dropshipping, direkte til modtagerens adresse i Danmark sendt som "gift" fra et firma i Hong Kong.

Men hvad er reglerne for moms og told osv.?? "Kunderne" optjener jo blot point og får så sendt en gratis gave som jeg bestiller hos leverandøren.

Har ikke noget cvr-nr., da jeg er 15 år ;) <- og det er slet ikke nødvendigt endnu.

På forhånd tak for hjælpen!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk de forskellige affilate netværker kræver du er 18 eller derover.
Jeg taler af erfaring.. 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle vidst ikke være noget problem :-) Hvis jeg vil være på den sikre side, er det så bedst at registrere i mors navn?:)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke få sendt varer til DK uden at modtageren bliver opkrævet told og moms. Bagatelgrænsen for told er godt nok sat op, men det gælder ikke moms. Så din kunde vil blive opkrævet moms af varens værdi + forsendelse tillagt gebyr (150 kr.) for toldbehandlingen. Og afsenderen kan ikke 'bare' skrive, at det er en gave - det bliver fanget, at det er et firma, der står som afsender. Så det er en RIGTIG dårlig idé - der ligger en anden tråd herinde om dropshipping fra ikke-EU-lande, hvor konklusionen er, at det er en dårlig ide.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jamen sagen er bare den at jeg har undersøgt samme situation som du er i nu 100 gange.

Jeg er kommet frem til den nemmeste løsning er at få et firma ind over, giv dem nogen procenter.
Du kan altid kontakte mig for yderligere information.

Men uden at nævne navne så truer nogen af dem med bøder på alt indtjening + 50.000 i bøde. - Nu skal jeg slet ikke gøre dig bange, men det vil bare være klogest at lige få en aftale i land med et firma, evt. en her indefra? 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår jeg ikke helt... ? Har bestilt til privat flere gange fra den hjemmeside, uden noget toldbehandlingsgebyr?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har du været heldig, at det ikke er stoppet i tolden. Du kan bestemt ikke regne med eller forvente, at forsendelser fra ikke-EU lande ikke bliver toldbehandlet.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Samme holdning som Kirsten E. Dertil kommer at selvom du anvender dropshipping er det jo dig der afgiver bestillingen til levering hos din kunde. Det vil sige at du SKAL importørregistreres hos SKAT.

Det er mit indtryk at Simon har beskæftiget sig en del med cashback-systemet i den seneste tid. Jeg vil derfor foreslå dig at tage en snak med Simon om dette.

Henrik

Fra Korsør
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har ikke noget med varens størrelse at gøre? Det er jo småting til en værdi af 20-100 kr.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Flink:

Det har ikke noget med varens størrelse at gøre? Det er jo småting til en værdi af 20-100 kr.

Nej. Det har noget at gøre med om det er erhverv eller ej. Du har noget svært med at argumentere for at det ikke er erhverv  når det er koblet op på en cashbacksite.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)