Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med nabo til sommerhus

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det, som netop denne situation kræver, er vel dybest set en langtidsholdbar løsning. Hvad med at gøre ham til partner og vicevært for dit sommerhus og lade ham få 2% af dine lejeindtægter?

Bedste hilsener,
Aleksander

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror mest at et brev med diverse opkrævninger ville hjælpe. Ellers tror jeg det er svært at få løst i praksis, da man jo ikke kan sige at det teknisk er en stor overtrædelse naboen laver, omend det er meget irriterende. At involvere kommune (eller politi for den sags skyld) kommer der næppe meget ud af, men opkrævninger - det kan man forstå.

Hvis det ikke virker kan du jo også sende ham et advokatbrev med krav om erstatning for tabt lejeindtægt, oprydning mv.

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis Christian, en parkeringsbøjle var også min første tanke, det løser da ihvertfald problemet med parkering af hans bil, og mon ikke også det er signal til at han ikke skal stille alt sit andet skrammel..

De opfindsomme ideer med sild og diverse andet chikane er jeg ikke lige så stor tilhænger af.. Hmm

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej klovn jeg kan huske en gang på highschool der var der en fyr der fandt det sjovt at lave den der svovlsyre og jord blanding selvom den dog er harmløs så stinker den værre end rådden kål og gamle fisk blandet sammen med gammel mayonæse.

så derfor kan den holde alle væk selv en stor håndværker...

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du, at han er en stor håndværker.

Har han en hjemmeside, der måske ikke er alt for god, så kunne du jo gi' ham et venligt råd.

Så er du lige pludselig en meget flink fyr, og så kan du jo vende tilbage til problemet.

Jeg har brugt "tricket" over for en genbo, der var træt af vores kat Smile

 

De lidt grovere forslag holder vist ikke i længden.

Var der ikke engang en film der hed Naboer, hvor flagstangen blev fældet osv.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke lige den slags lovgivning jeg er mest velbevandret i, men en politianmeldelse for ulovlig indtrængen kunne muligvis være på sin plads?

Uanset hvad så kan det nok ikke løses uden at du på en eller anden måde kommer til at vise tænder eftersom han åbenbart ikke kan tales til fornuft...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Han har pisset dig op af ryggen engang...så må han tage konsekvensen.

Opsæt en skilt med "Parkering forbudt" og køretøjer fjernes på eget ansvar.....han er sikkert pisse ligeglad indtil du får bugseret hans bil om på den anden side af øen.

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

@Dennis, måske lige hidsigt nok ;-)

@Hanne, det tror jeg ikke hjælper.

@Delinda, også nok lige i overkanten ;-)

@Christian, ja den vil hjælpe på bilen, men ikke div. knallerter, hans gamle juletræ, hans byggeaffald m.m.

@Anaervig, god ide, men er prøvet. Jeg hyrede ham til at passe huset, men han lavede intet og jeg måtte fyre ham igen.

@Dennis, jeg tvivler på at et brev hjælper desværre.

@John, det trick prøvede jeg med at hyre ham som vicevært og det hjalp ikke.

@Steinway, jeg ved ikke om det er noget politiet tager sig af?

@Kenneth, helt enig, men er ikke rigtigt klar over hvad jeg kan gøre, tæve ham går nok ikke.. ;-)

Tak for jeres kreative ideer.
Det ender nok med at jeg bestiller en kæmpe låge, selvom den koster godt 30.000 kr.
Damn it!

Dbh Martin

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha...nej, tæv går nok ikke. Du kan evt.  sætte et "til salg" skilt på hans hus Big Smile og pille hans navneskilt af døren. Jeg ved ikke om han vil forstå det som en pæn hentydning...

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Næste gang du gæster Bornholm, tager du liggestolen og sætter dig over i hans mave.

Vi havde en tilsvarende taktik mod nogle hundeluftere som som for et par år siden synes det var fint nok at lufte deres hund i vores have. Det hørte op da vi begyndte at lufte vores schæffer i deres have.

Henrik

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)