Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra UK til Danmark, lidt forvirret mht skat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej allesammen

jeg har et stykke tid gået og leget med tanken om at drive en hobbyvirksomhed (indtjening under 50.000) og det er nok på et lidt anderledes område end de fleste, da mine varer er levende dyr - dog hvirvelløse dyr.

jeg har fundet mig en grossist i England, som har de varer jeg har brug for.

spørgsmålet er så nu, da jeg ikke bliver momsregistreret, hvordan er det så med beskatningen på varer der kommer via import indenfor EU?

min grossist sælger jo varerne uden dansk moms, bliver det så bare til et toldgebyr der skal betales ved modtagelsen af varerne?

eller kan jeg ligeså godt hoppe ud i det fra starten af og momsregistrere mig? er bare en smule afskrækket ved de mange momsregnskaber der skal laves når jeg er rimeligt ny indenfor den her verden

hvis jeg så evt vælger at blive momsregistreret, kan man så trække udgifter til strøm fra som bliver brugt til opbevaring af dyrene?

er en anelse i tvivl om hvad jeg skal, og hvordan det skal gribes an, men én ting er jeg dog sikker på - jeg vil have den virksomhed! Smile

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

stars:
min grossist sælger jo varerne uden dansk moms, bliver det så bare til et toldgebyr der skal betales ved modtagelsen af varerne?


Din grossist kan ikke sælge til dig uden moms, hvis du ikke er momsregistreret.

stars:
eller kan jeg ligeså godt hoppe ud i det fra starten af og momsregistrere mig? er bare en smule afskrækket ved de mange momsregnskaber der skal laves når jeg er rimeligt ny indenfor den her verden


Ja. Du kan evt. overveje at betale dig for hjælp med regnskabet.

stars:
hvis jeg så evt vælger at blive momsregistreret, kan man så trække udgifter til strøm fra som bliver brugt til opbevaring af dyrene?

Dette har ikke noget med momsregistreringen at gøre. De udgifter som er medgået til at opnå en indkomst kan fratrækkes.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

det med at firmaet ikke kan sælge til mig uden moms er selvfølgeligt rigtigt, ved ikke helt om jeg fik formuleret den rigtigt..

jeg mener at da grossist firmaet befinder sig i England, så betaler jeg vel engelsk moms/skat på varer jeg køber af dem? så længe jeg ikke er momsregistreret, men gælder det så her i danmark som varer købt med moms?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

stars:
så betaler jeg vel engelsk moms/skat på varer jeg køber af dem? så længe jeg ikke er momsregistreret,


Ja det er rigtigt!

stars:
men gælder det så her i danmark som varer købt med moms?

Momsen er blevet en del af anskaffelsessummen på dine varer. Du kan ikke trække dem fra.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

stars:
ok, er jeg så fri til at sælge dem som hobby virksomhed? uden at skulle ligge noget oveni prisen af diverse afgifter?

Ja i princippet.

MEN du skal være opmærksom på om de varer som vi taler om ikke er omfattet punktafgiftlovgivningen. I de tilfælde skal der lægges afgifter på. Hvad er så omfattet af den lovgivning kan du se her  http://www.tax.dk/pjecer/punktafgifter.htm.

Hvis det du vil importere ikke er nævnt der - så er det kun din avance du skal lægge til.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hat tjekket listen i linket igennem, og de varer jeg skal sælge står der ikke.

takker for hjælpen det besvarede en masse spørgsmål jeg har kæmpet med :D

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

stars:

hat tjekket listen i linket igennem, og de varer jeg skal sælge står der ikke.

takker for hjælpen det besvarede en masse spørgsmål jeg har kæmpet med :D

Selvtak! Spørg løs hvis der skulle være behov for det!

Held og lykke med projektet!

Henrik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)