Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TDC Forlag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Jeg havde ikke i min vildste fantasi forestillet mig at jeg skulle oprette en tråd her om TDC Forlag, men nu føler jeg mig godt og grundigt snydt af dem.

 

Starten er at jeg kontaker TDC, KOB med flere for at høre på en virksomheds database, som vi anvende i markedsførings øjemed. TDC Forlag har Navne & Numre som jeg har hørt om, og jeg får en længere snak med dem om pris og hvilke muligheder dn giver. Det ender med at TDC mailer mig et tilbud på en mail. Ca. 14 efter følger de op på telefonen da jeg endnu ikke har købt noget af dem. Jeg fortæller dem at de er for dyre og at jeg vil tænke over det.

Dagen efter (19/8/05) kommer der en ordrebekræftelse fra TDC! Samme dag sender jeg et brev til TDC og gør opmørksom på at jeg ikke har bestilt noget og det alene var en pris forespørgelsel fra min side. Ingen reaktion fra TDC.

I oktober kommer der en rykker fra TDC på beløbet på ca 7800,- Jeg skriver igen til dem at jeg ikke har bestil hvilket jeg har gjort opmærksom på i et tidligere brev inden for min fortrydelsesfrist. Samtidig skriver jeg at jeg ikke har underskrevet nogen ordrebekræftelse det indikerer at jeg har accepteret deres tilbud. Sjovt nok har TDC aldrig modtaget mit første brev.

 

Efter en del skriveri frem og tilbage med deres advokat har jeg nu fået et brev at de vil stævne mig såfremt jeg ikke betaler, for de har jo noteret at jeg har udvist købsinteresse, hvilket åbenbart er nok til at skrive en faktura på 7800,-

 

Jeg tager det nu med ro og ser frem til at møde dem i byretten, hvis de vil sende den så langt for små 8000 kr. BT vil sikkert gerne følge på på endnu en historie om annoncehajer :-) 

 

I min verden er TDC ikke bedre end alle de andre annoncehajer..... Så pas på dem.

 

 

 

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
De skulle spankes med deres egne telefonbøger, skulle de!

Jeg kender en der tidligere har solgt telefonbogsannoncer for TDC, og har hørt at TDC ikke er meget bedre/anderledes end så mange andre callcentre og annonce-pushere...

mvh Carsten


Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har i mange år ikke haft annoncer i TDC telefon bøger da de er for dyr og ingen der har brug for mine services søger der.

I mange år har de ladt mig være i fred, her i år får jeg en regning på 300-400 dkr for en standardoptagelse. Jeg skrev pr. mail at jeg da godt kunne tænke mig at se min underskrift på korrekturen og at jeg ikke har haft noget hos dem i over 5 år.

De har reageret med en rykker .. jeg har sendt en mail at jeg stadig ikke har set korrketuren med mit underskrift og derfor nægter at betale.

 

Er spændt på hvad det bliver til..

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
For et par år siden havde jeg en annonce i Fagbog Nordjylland og den havde kørt i et par år, så en dag blev jeg ringet op af en sælger fra TDC-forlag der spurgte om jeg ville have min annonce i fagbog Nordjylland. Jeg forklarede ham at jeg var med og havde været det et par år. Han beder mig om at underskrive en ordrebekræftelse og faxe den tilbage til ham med det samme, da de faktisk havde overskredet deadline.



Som sagt så gjort.



Så burde alt jo være i den skønneste orden..... men nej ! Dagen oprandt forbetaling  !!!!



Der kom en faktura på lidt over 9.000 kr. Jeg tænkte at det var en fejl for beløbet stod på fakturaen 2 gange. Men da jeg kontaktede TDC-forlag fik jeg at vide at det skam var rigtigt nok 4600 for (følg nu godt med) Nordjylland 1 og 4600 for Nordjylland 2



bib bib bib biiiiiiiiii



Den skulle jeg lige have i langsom gengivelse.



Der er altså 2 fagbøger for Nordjylland, en der dækker fra Aalborg til skagen og en der dækker fra Aalborg til Hobro, men det havde den smarte sælger lige glemt at fortælle mig, men til gengæld havde han husket at sige at det hastede med den fax så han var sikker på at jeg ikke kiggede for meget på den. Jeg prøvede alle mulige argumenter, var venlig - irriteret og vred, men intet hjalp for den "rare" dame hos TDC havde jo et papir med min underskrift - bitch. Hun var åh så ligeglad.



Nu skulle det være slut. Jeg bad vores kontordame om at skrive til TDC og opsige vores annoncer hos dem. Det blev gjort - det blev bekræftet og så skulle det vel være i orden .... men nej !



For nogle dage siden modtog jeg så en faktura fra (tadaa) TDC på 2 x 1100 kr. Stor var min forundren ??? Det må være en fejl, tænkte jeg naivt, og ringede til regningsservice .... men nej. Det var rigtigt at jeg havde opsagt mine annoncer hos TDC Forlag, men ikke hos De Gule Sider, og det er jo ikke længere samme firma, men sjovt nok kunne hun sagtens finde en kopi af den opsigelse jeg havde sendt til TDC forlag -selv om det ikke er samme firma. Jeg prøvede venligt at forklare at jeg var da sikker på at jeg havde opsagt ALLE mine annoncer specielt da fordi den der liger på DGS er en kopi af dem der kom i fagbøgerne. Nej nej (naive fæ) det er ikke tilfældet, de skal opsiges separart. Godt så. Kan vi så ikke bare opsige dem nu, fjerne dem fra DGS, og så betaler jeg blot for den tid der er gået ??? Nej vel, det forventede jeg egentligt heller ikke. At betale: 2200,- +4,75 til et frimærke til den kuvert der indeholdt min opsigelse af annoncering hos TDC De Gule Sider.



Jeg er så p.... træt af annoncehajer og TDC er ikke et hak bedre end alle de andre småsnyltere!



 



mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har selv været hele turen igennem med TDC forlag, jeg tror næsten at TDC forlag er uddannelses sted for annoncehajer, for magen arogant, ligegyldig og overlegen behandling af deres såkaldte kunder skal man lede længe efter.

 

De kunne heller ikke finde min opsigelse, men de kunne finde min ordre bekræftelse på 3 tlf bogs annoncer hvor jeg havde tegnet mig for løbende annoncering - sagde de! så derfor havde jeg bare at betale.

 

Jeg var helt ligeglad, for jeg havde på ordrebekræftelsen betinget mig indrykning for et år og ikke mere, som var betalt.

 

De skrev rykker på rykker, og jeg stablede dem :)

 

Så kom der brev fra advokat med alverdens trusler, jeg skrev til adv. at jeg ikke skyldte mere, retur svaret fra adv. var at iflg ordrebekræftelse var jeg forpligtigt til at betale bla. bla. bla.

 

Jeg fik endnu en rykker fra deres adv. sammen med et frivilligt forlig, så nu var jeg sikker på at de ikke havde læst ordrebekræftelsen - og et frivilligt forlig, hvor dum tror de jeg er!

 

Jeg sendte et brev til dem med del kopi af ordrebekræftelsen, hvor der som tidligere nævnt stod begrænset annoncering for et år - med vilje undlod jeg at kopier toppen af ordrebekræftelsen hvor ordre nummer og firma, adresse stod, de skulle have lov til at arbejde for sagen.

 

Efter lang tid hvor jeg intet hørte, og hvor jeg forgæves ventede på stævnings manden, kom der pludselig et brev fra advokaten, TDC forlag havde frafaldt sagen.

 

Morale:

Hvis du har tid nok, eller bare synes det er sjovt, så kør dem så langt ud som du orker -

Skriv aldrig under på et frivilligt forlig - det er døden for dig, for uanset om du får ret i retten eller ej med din "annonce", så har du skrevet under på at du skylder dem penge, og det gælder i 20 år, og så er du fast gæst i fogedretten.

 

Mvh

Niels

 

For god ordens skyld skal nævnes TDC fastnet og TDC mobil har en formidabel kunde service som jeg kun kan være tilfreds med, men ok jeg betaler også en bondegård for 24/7 service på fastnet og adsl, men de kommer - også 1 jule dag og fejl retter.

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)