Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må udlejer gå ind uden tilladelse??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et kontor i en ejendom, hvor der netop er sat nye vinduer i.
Vi har ingen forudgående skrivelser, henvendelser el. lign. fået , og alligevel har udlejer blot lukket sig ind på mit kontor, da de har udskiftet vinduerne.

Kan man som udlejer bare gøre dette uden at informere lejer om det?
Jeg mener... jeg kunne jo have følsomme dokumenter, skrivelser osv. liggende fremme, da det er et aflåst kontor.

Mvh Simon

 

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er vist "nej"

Du skal varsles hvis udlejer vil ind i det lejede.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må han ikke, han skal have en skriftlig tilladelse fra dig eller varsle det 2-3 uger før mener jeg :)

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, som de øvrige også skriver, så kan udlejer ikke bare skaffe sig adgang til dit lejemål.

Jeg går ud fra at kontoret bliver brugt til andet end beboelse, og derfor finder lejeloven ikke anvendelse (medmindre lejeaftalen er indgået før 2000).

Det fremgår af erhvervslejeloven § 25, at udlejer har ret til at få adgang til det lejede, når forholdene kræver det.

Det fremgår imidlertid af erhvervslejeloven § 27, at iværksættelse af arbejder i det lejemålet kun ske med 8 ugers skriftlig varsel, medmindre der selvfølgelig er tale om uopsættelse arbejder. Da kan udlejer iværksætte dem med det samme. I denne situation er der tale om nye vinduer og medmindre de gamle var smadret, har jeg svært ved at se, hvorfor han ikke skulle overholde 8-ugersfristen.

 

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Jeg har allerede sendt ham en mail... Jeg er faktisk også lidt chokeret, så jeg ser frem hvad hans response bliver.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det er forkert, at udlejer er gået ind uden din vidende - så ville jeg ikke tage en konflikt om det.

Der er jo ikke sket noget, og udlejer har jo ikke gjort det af ond vilje. Han har sikkert bare været ubetænksom.

Fortæl stille og roligt, at du en anden gang gerne vil informeres på forhånd - og giv ham dit mobilnummer, så han altid kan få fat på dig.

Glæd dig i stedet over de nye vinduer - og tag kun de kampe, der er værd at slås for.

Ha' en go' dag.

 

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Glæd dig i stedet over de nye vinduer - og tag kun de kampe, der er værd at slås for.

Et af dagens bedste råd på Amino!Yes

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Espresso:
Glæd dig i stedet over de nye vinduer - og tag kun de kampe, der er værd at slås for.

Et af dagens bedste råd på Amino!Yes

Hørt! Cool

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Glæd dig i stedet over de nye vinduer - og tag kun de kampe, der er værd at slås for.

Ha' en go' dag.

Spot on! - der er jo ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner. Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)