Har selv beskæftiget mig en del med fordelskoncepter og i mange tilfælde er det manglende kontrakter som mange glemmer med en masse besvær til følge vær opmærksom på, at disse kontrakter udgør en stor fremtidig værdi i dit firma og derfor nødvendige.
Med henblik på skabeloner, findes der ikke nogle eksakte, da det er betinget af de du tilbyder og det som du vil have fra annoncørerne.
En meget vigtig ting er at dine fordelssteder skal skilte med at de er "organiseret" gennem dit firma, dette er et lovkrav. Ligeledes skal du være opmærksom på at informationen omkring selv fordelen skal ud til de enkelte medarbejder på fordelsstederne, hvilket kan være en udfordring i sig selv. Har ved nogle af de klubber jeg har lavet i tidens løb, været nød til at lave en speciel klub for disse ansatte for at øge deres motivation for at behandle ens fordelskunder behørigt.
Der findes et hav af fordelsklubber derude og desværre differentiere de sig ikke særlig meget og derfor ikke tilfører nogen væsentlig værdi, og lukker derfor efter et års tid, da de aldrig når en hvis kritisk masse af fordelskunder for succes og udbredelse
I bund og grund er der en masse ting at forhold sig til - hvilke selvfølgelig afhænger af dit koncept. Dette vil dog være lidt for omfatttende at komme ind på i denne tråd.
Har du lavet en forretningsplan??
Har du set på hvilken måde du vil differentiere dig fra andre fordelsklubber