Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte af time lønnet kontra fakturering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i den situation at jeg arbejder på en café i København, cirka 200 timer om måneden. Jeg er time lønnet til en løn på 105 kroner i timen (Suk.. ) Ved siden af har jeg et bartending- og alkohol virksomhed. Kan det betale for mig at blive ansat som, ja hvad skal vi kalde det - konsulent? Altså, hvor jeg så sender dem en regning som selvstændig istedet.

Ville det give mere udbytte for mig, end at være time lønnet?

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej skat vil ikke godkende med 99% sikkerhed.

Find en anden arbejdsplads hvor de betaler overenskomst, så nærmer du dig kr. 150 i timen.

Thomas

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Snow

Med mindre du får rigtig mange drikkepenge. Så find et bedre lønnet job.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vælger at gøre det, skal du være huske, at din arbejdsgivers udgifter ikke bare er timelønnen. Der er også feriepenge, AER, AES, AtP, AtP-fib, barsel.dk mv. Derfor skal din udfakturering være noget højere end timelønnen (mindst 135% af lønnen + tillæg for tab af opsigelsesvarsel). Men jeg synes ikke, det lyder som en god plan, fordi det reelt er - mere end - et fuldtidsjob, så du kan lige så godt beholde dine lønmodtagerrettigheder, og som det allerede er nævnt, vil SKAT nok mene, at din arbejdsgiver forsøger at smyge sig uden om ved at hyre dig som freelancer frem for en egentlig ansættelse.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)