Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man ArtDirector ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan bliver man ArtDirector?
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kunne tidligere blive det på den danske reklameskole (som lukkede i år 2004)

Jeg googlede lidt på emnet og CBS (copenhagen business school) skulle have videreført nogle af uddannelserne.
Så tag en snak med dem!



Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er flere måder at blive Art Director på.. Copenhagen Business School er ikke den rigtige måde efter min bedste overbevisning, selv om at jeg dog ikke kender til deres version af uddannelsen.. Men der er som sådan ikke nogen decideret uddanelse i danmark der skaber Art Directors mere som Brian siger.. Men noget af det man kan gøre er at starte med en elevplads på et reklamebureau, så blive AD''assistent og hvis man er god nok AD''er. Man kan også uddanne sig på Danmarks Design Skole, Grafisk Højskole, Arkitektskoler indenfor grafisk design osv. osv.. Men det er stadig ingen garanti for at man bliver AD''er en dag. Og igen der findes mange varianter af AD''ere.. Der er nogen der er konceptmagerne som de tunge drenge der eks. laver de kendte kampagner osv. Og så er der de grafisk orienterede som der nok er flest af... Men det er en meget diffus branche.. nogen kan komme ind fra gaden og blive reklamebranchens nye håb fra dag et af, og nogle skal knokle sig til succes.. Men sådan er branchen, da det handler meget om hvor god man er til at overbevise folk om sine evner og talenter.. Men sådan er det nok med alle kreative brancher...

 

Hvordan du lige netop skal gøre, hvis du vil være AD''er er svært at sige. Men hvis du har ide''erne og talentet er det bare at klø på. Spark døren ind på bureauerne, fortæl at du vil gøre en forskel og vis hvad du kan.. Betragt og lær fra andre og skab din egen stil. Tag evt. en snak med et bureau og spørg om de vil kigge på din mappe ( hvis du har en, ellers få lavet en ) og få lidt feedback på den. Kort sagt, find ud af hvad der er din styrke og bliv dygtigere på det du ikke kan. Kort sagt,  lær håndværket og lad være med at springe over hvor gærdet er lavest. ( puha, det var noget af et gammelt ordsprog ) Og hold kæft hvor lyder jeg bare støvet og klog..

 

Nej, hvis du viser den samme entusiasme som du har vist her på Amino skal det nok lykedes, hvis det er det du vil..

 

Held og lykke, + mange hilsner:/Thomas

 

.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Ville bare lige komme med et indspark.

Da Reklameskolen lukkede overtog den Grafiske Højskole det kursus der
hedder "Kreativ Basis", der til trods for det fesne navn er et udmærket
kursus, hvor du lærer grundprincipperne i reklame og kommer lidt hele
vejen rundt.

De hjælper dig bl.a. med at lave en "mappe", som du kan vise på
bureauerne og derudover får du en masse kontakter i branchen, der er
uvurderlige og sidst, men ikke mindst ved jeg, at reklamebureauerne
ofte holder et vågent øje med eleverne derude, for at finde nye "føl"
til deres bureauer.




Side 1 ud af 1 (4 indlæg)