Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding selskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

 Jeg vil vide fra alle jer herude,med jeres erfaring af Holdingselskab. Jeg har i partnerskab et holdingselskab som vi hver ejer 50% af som ejer et ApS driftsselskab.

Er der nogen der har erfaring m. holdingselskab i partnerskab (i mit tilfælde en "ven")???

Hvad er reglerne for holdingselskaber i partnerskab?

Hvis jeg går ud af ejerkredsen af hele firmaet (både holding og driftselskab) og overdrager det til en anden, er jeg så forpligtet til selskabets historik og andet?

 

 Håber på at i kan hjæpe mig :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hasanis:
Hvad er reglerne for holdingselskaber i partnerskab?

Siger du i ramme alvor, at du har stiftet og indgået i et holdingselskab uden at kende betydningen af dette?Devil

hasanis:
Hvis jeg går ud af ejerkredsen af hele firmaet (både holding og driftselskab) og overdrager det til en anden, er jeg så forpligtet til selskabets historik og andet?


Som udgangspunkt ikke.

Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Tongue TiedJa det lyder godt dumt til at være sandt, indrømmet... men det skulle gå stærkt (klassisk iværksætter bommert) og jeg stolede på min "ven" vidste hvad han fik mig ind i (klassisk fejl nr. 2). Men sket er sket, jeg er blevet klogere og ældre og håber på at blive klogere i dette indlæg Smile

 

 tak!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hasanis:

Hvad er reglerne for holdingselskaber i partnerskab?

Hvis jeg går ud af ejerkredsen af hele firmaet (både holding og driftselskab) og overdrager det til en anden, er jeg så forpligtet til selskabets historik og andet?

1. Reglerne for holdingselskaber i partnerskab er de samme som reglerne for holdingselskaber for individer. Derudover kommer dog de interne regler, som selskabet har etableret via selskabets vedtægter.

Du bliver nødt til at præcicere, i hvilken situation du mangler reglerne uddybet, for der er rigtig mange! :-)

2. Hvis du går ud af selskabet er du ikke forpligtet af selskabet, men du kan evt. stadig blive retsforfulgt, hvis du bevidst har brudt den danske lovgivning under dit ejerskab.

 

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, som altovervejende udgangspunkt hæfter du ikke personligt for det, der er sket i selskabet mens du har været ejer, men som det også bliver nævnt, så kan der være tilfælde, hvor man kan gøre krav gældende mod personerne i selskabet, fordi man har handlet ansvarspådragende. Endvidere kan det i sjældne situationer forekomme, at ejerne hæfter for selskabets gæld (hæftelsesgennembrud), men det er der formentlig ikke tale om her.

Du skal være opmærksom på, at du måske ikke bare kan sælge dine anparter. Der kan være fastsat mere eller mindre komplicerede regler for salg af anparterne i en anpartshaveroverenskomst. Derudover vil det også ofte i en anpartshaveroverenskomst være fastslået, at de tilbageværende anpartshavere skal godkende en ny anpartshaver.

Har du underskrevet en anpartshaveroverenskomst?

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)