Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lagerstyring eller ej

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et fiirma som køber ting hjem, som vi sælger. Vi sælger dog kun ting vi har ordre på, det vil sige vi ikke har ting hjemme uden at de skal ud igen.

Jeg er blevet rådet til at have lagerstyring fordi der feks. kan være returvarer, eller hvis vi køber noget ekstra for at nå de kolli man skal nå for at bestille.

Min bogholder siger så at det "kan vi faktureres ud af" ..

Jeg er ikke bogholder eller særlig regskabskyndig så jeg aner ikke hvad der er rigtig. Min mavefornemmelse siger mig at vi skal køre med lagerføring men jeg ved det faktisk ikke.

Hvad ville i sige?

Vi hjælper kvinder til at spare penge. www.kun-kvinder.dk

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være, at din revisor kan "fakturere ud af det" - hvad der så end menes med det?

Men hvis det for dig og din virksomhed er vigtigt, at holde styr på, hvor en given varer befinder sig herunder returvarer med mere, så er den jo ikke så meget længere - du skal også have lagerstyring.

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet for mig er jeg er ny i det her og ved ikke hvorfor jeg skal lagerstyre men når jeg hører begge sider virker det logisk. (hvad at fakturere sig ud af det så end mener)

Jeg tænker de varer vi har i overskud skal sælges to gange om året, så er det vel meget godt at have et overblik.

Vi hjælper kvinder til at spare penge. www.kun-kvinder.dk

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal du lagerstyre! Spørgsmålet er naturligvis hvor meget lagerstyring du har behov for. Det lyder ikke umiddelbart som du har det store behov for en fuld integreret løsning. Men nu ved jeg jo ikke hvilket økonomisystem du bruger eller om din revisor håndtere det hele. Men eftersom du er helt grøn på området så er det vigtigt at din revisor forklare dig nøjagtigt hvad det er han mener. Umiddelbart vil jeg dog mene at hvis din revisor håndtere det hele idag, så vil en integreret løsning være svær. Fakturere du selv dine kunder idag, eller gør din revisor det. Hvis du selv gør det, hvilket program anvender du så til at fakturere. Findes der et lager modul til dette program?

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger summasumarum men overvejer at skifte til et andet. Jeg fakturer selv kunderne.

Jeg tror måske jeg skal have en anden bogholder også. Har ikke en revisor endu..

Vi hjælper kvinder til at spare penge. www.kun-kvinder.dk

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Summasumarum har da også et lagerstyringsmodul. Så det alene bør jo ikke være nok til at du skulle overveje et nyt ERP system.

Du bør nok sætte dig ned og nøjagtigt overveje hvad det er du har behov for på nuværende tidspunkt. Umiddelbart så lyder det ikke på mig som du har de mest avancerede behov, og selvom et stort og smart system som Microsoft Dynamics NAV (Navision), der er mit eget ekspertise område, så er jeg også helt sikker på at det ville være totalt overkill på nuværende tidspunkt.

Så jeg vil klart anbefale dig at vente så lang tid som muligt med at skifte dit ERP system, tal med nogle af de mange andre brugere af Summasumarum, de har mange tilfredse brugere. Og det kan sikkert også strækkes et par år mere. Hvis din virksomhed på et tidspunkt ændre sig radikalt, så skal du naturligvis overveje det. Men det er altid dyrt at skifte sit ERP system ud, uanset om du stort set får softwaren foræret. Det er konsulentbistanden i forbindelse med det der koster. Og for den sags skyld din egen tid, der er bedre brugt på at sælge noget mere i din virksomhed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)