Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af Webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har konto hos en større dansk IT-webshop.

Jeg stod og skulle bruge noget IT udstyr og fandt det jeg søgte på webshoppen - oveni købet til en fin pris. Jeg bestiller, får leveret varer samt faktura. Så langt så godt.

Jeg kører til min kunde for at installere sagerne, men opdager at webshoppen har sendt forkerte varer.

Jeg ringer til webshoppen... Intet problem, de sender en pakkelabel så jeg kan få varerne byttet til det korrekte. Varerne afsendes og så starter ventetiden.

Efter nogle dage rykker jeg for levering. men nu oplyses der over telefonen at den vare jeg har bestilt og de har faktureret er steget i pris og derfor er de oprindelige varer blot krediteret. Shoppen lover en uddybende forklaring senere.

Efter en uges tid sender en mail til webshoppen for at rykke for varerne.

Webshoppen svarer:

"Jeg kan se at den er modtaget retur d 25/4, og desværre er blevet krediteret da vores lager gik ud fra det var en alm. retursag.

Så pengene er tilbageført til jeres konto.
Ønsker i at modtage varen skal i ligge en ny bestilling"

Jeg havde ellers vedlagt følgebrev hvoraf det tydeligt fremgik at varerne skulle byttes til det rigtige.

I mellemtiden er prisen steget betragteligt - både på den bestilte og på den leverede vare. Jeg skriver endnu en mail:

"Det er urimeligt!!! Prisen er steget betragteligt.

Jeg kontaktede jer telefonisk vedr. sagen... I har sendt pakkelabel for at jeg kunne returnere varen for ombytning... Der var vedlagt følgebrev hvoraf det tydeligt fremgik at varerne skulle ombyttes til det bestilte og endelig har jeg ikke modtaget nogen kreditnota!
 
Jeg går stadig ud fra at de bestilte varer fremsendes!"

Jeg fik svar i går:

"Dit udstyr er blevet krediteret, da der har været en fejl på vores lager, så der er kommet nogle billiger produkter ind under det forkerte vare nummer.
 
Vi tager forbehold for pris fejl på vores side og i dit tilfælde har vil tilbageført det betalte beløb, og har ladet handlen gå retur."

Jeg har allerede tabt penge på sagen fordi jeg har haft en forgæves kørsel til min kunde og fordi mit DB var regnet ud efter den oprindelige pris - ikke den nye.

Det skal retfærdigvis nævnes, at jeg ikke har betalt fakturaen idet jeg ikke har fået (de rigtige) varer.

Nu er spørgsmålet så: Kan jeg gøre noget for at få mine varer?

/S

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke rigtig gøre noget - de er ikke forpligtet til at ombytte til samme vare. 

Dog er det ikke god forretningsetik at leverandøren ikke vælger at ombytte varen uanset pris. 
Alt efter hvor stort tabet på varen ville være for leverandøren skal man nok se det med de store briller, da de evt kan hente det ind på det næste køb du laver - i modsætning til at du nu handler andetsteds.

Derfor skal man vælge sine leverandører med omhu, da du i denne sag står med udfordringen overfor kunden, plus du selv har afsat tid, og derved penge på sagen. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Er der tale om et handelskøb(varen købt til dit firma) lyder det umideelbart til at du er i din gode ret til at hæve handlen og lave et erstatningskøb hos en anden leverandør dvs. at den første webshop skal betale dine evt. udgifter til en merpris. 

Hvor stor en pris difference i prisen er der tale om.

Se evt. købeloven

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte 2 enheder á 2739,2 excl. moms pr. stk

Prisen er nu steget til 5330,4 excl. moms pr stk. (en stigning på næsten 100%)

Dvs. merudgift for mig er 2591,2 excl moms pr stk.

Den vare jeg fik tilsendt er også steget i pris - ca. 1000,- + moms

Varen er købt med videresalg for øje. Varerne skal indgå i en samlet løsning.

Jeg er ikke i tvivl om at webshoppen har dummet sig og udbudt varerne til en for lav pris. Men jeg er i tvivl om:

  • hvornår er sælger bundet af prisen (jeg har fået korrekt faktura).?
  • hvor meget sælger kan skrive sig ud af i sine forretningsbetingelser?
  • om sælger på noget tidspunkt havde et reelt ønske om at ombytte varer eller blot ville begrænse sit tab til en pakkelabel?
  • Betyder det noget at sælger ikke har udstedt kreditnota?

/S

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)