Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Total dummet mig med SKAT og årsregnskabet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino-venner

Jeg har haft en selvstændig enkeltmandsvirksomhed siden slutningen af 2006.

I 2007 lavede en bogholder mit regnskab, men inden han blev helt færdig stoppede han. Han udleverede alt materiale til mig som han havde bogført og jeg prøvede så selv at bogføre resten. Det skulle jeg ikke havde gjort.

Nu har SKAT (nok mere eller mindre rutinemæssig) bedt om at få noget materiale indsendt som årsregnskabet, kassekladden, omkostningsbilag m.m.

Jeg afsluttede selv årsregnskabet i 2006 og gennemgik det nu igen med en ven. Nu konstaterede han en del fejl i forbindelse med min egen (naive) bogføring. Fejlen er på omkring 16.000 kr. Det er penge som jeg skulle havde betalt SKAT af kan jeg nu se, men det er ikke engang sikker fordi jeg også havde glemt at iberegne nogle udgifter. Min momsafregning er knap 3.000 kr. forkert.

Grundlæggende har jeg begået en fejl i forbindelse med at få alle overlapninger mellem 2006 og 2007 til at hænge sammen.

Som udgangspunkt har jeg mest lyst til at give alle mine bilag fra 2006 og 2007 osv. til en revisor/bogholder der kan starte fra bunden af igen og lave det hele 100% rigtig. Men går SKAT med til det?

Mit spørgsmål er nu følgende:

1. SKAT forventer at modtage materiale i morgen. Kan jeg tillade mig at foreslå, at alt bare skal laves fra bunden af igen fordi jeg har begået for mange fejl? Jeg vil gerne have en professionel på opgaven. Men er SKAT villige til at vente?

2. Vil SKAT ikke tro at jeg prøvede at snyde og nu hvor de laver en kontrol "kryber jeg til korset"? Det er det jeg er mest bange for. Jeg troede nok at det var nemmere at lave regnskaberne.

3. Hvad er det værste der kan ske hvis jeg spørger dem pænt?

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Puuha,

Jeg vil næsten ringe til skat, jeg har kun god erfaring med at ringe til mit lokale skattecenter.

Jeg ved ikke rigtig hvad deres holdning er, men min erfaring siger mig at de ikke just er de hurtigste børn i bussen når det gælder administrative opgaver.

Held og lykke Smile 

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viggo

Min erfaring med SKAT er faktisk - overraskende nok - at der bag telefonen og skranken sidder mennesker og ikke paver. Jeg har altid kunnet tale fornuftigt med dem og det tror jeg sådan set også du kan.

Men hvis du skal aflevere meget snart, skal du nok ringe til dem og ikke maile dem. De svarer først efter 5 hverdage på mailen.

Held og lykke du.

// Brokop

http://brokop.com/

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ringe i dag og fortælle jer hvordan det er gået. Generelt har jeg også gode erfaringer med SKAT.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville aflevere regnskabsmaterialet til SKAT i morgen som aftalt og lade dem om at finde "fejlene". Når SKAT har gennemgået dit regnskabsmateriale vil du få en opgørelse over hvad de har fundet fejl.

Når du har denne opgørelse kan du vurdere om du synes det er rimeligt og også om de ting som du selv har fundet i dit favør er medtaget. Ellers gør du SKAT opmærksom på dette i forbindelse med deres afgørelse.

Udgiften til at lade en revisor eller bogholder står ikke mål med at lade SKAT gennemgå dit regnskab "gratis".  Hvis udgangspunktet er nettofejl på kun 13.000 kr. skal du alligevel ikke regne med andet end at SKAT forhøjer de indkomst og beskatter dig af dette. Her vil der hverken være tale om gældsfængelse eller straf. Så aflever tingene og gåi dialog med SKAT.

SPAR pengene til revisor indtil du har set hvad SKAT finder.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT er også til for at hjælpe virksomhedsejere som dig på rette spor og derfor skal du ikke være nervøs for at spørge dig frem..

Det kunne også være, at du får rettet fejl i din favør, så bare klø på..

mvh

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)