Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalt for hjemmeside, nu har jeg ingenting!

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

wolfie:
Hvad er det for noget at sige! Hvis man som voksen skal få et liv til at hænge sammen, skal man have et forholdsvis høj løn, specielt hvis man er freelancer og bruger meget af tiden på at lede efter job. Men hvis en studerende, pensioneret el. kan lave det i sin "fritid", så kan prisen altså gå meget længere ned

Det er fuldstændigt rigtigt, hvilket også præciserer min pointe. Du får hvad du betaler for. Hvis du vil have et website til 5.000,- så er det nok ikke branchens bedste der gør det til denne pris.

Hvis du som kunde mener at din hjemmeside skal være din primære salgskanel og man gerne vil op og have en omsætning på 1mill (bemærk: beløb taget ud af den blå luft) om året, så kunne det jo være at man skulle ofre lidt end 5k på sin hjemmesiden. Det handler om ambitioner og økonomi.

Og dette er jo også problemet. Fordi herinde er det ikke let at se om det er en 14-årig der byder på at lave en hjemmeside ved siden af sine lektier eller det er een der har været i branchen i 15 år.

Så hvad er moralen i alle mine rablerier?!? 

Betal det det koster eller accepter det produkt du får... (tror jeg nok Smile)

Ja, er enig med den. Men synes ikke vi skal forbinde pris og kvalitet, ihverfald ikke altid. Derfor, da dette er en "lille" opgave, synes jeg ikke man kan give udviklerne "ret", pga lav pris.

Fra Olsson
Tilmeldt 12. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vil altid være undtagelser, det er klart, men pris og kval hænger ofte sammen, det kan man ikke komme uden om.

Går du ned og køber en bil til 10.000kr. Skal man nok ikke regne med, at man får en Audi R8. Ikke derved sagt, at man ikke kan få en gammel bil der sagtens kan køre. Det er nok bare ikke i samme tempo og med samme komfort, if you get the picture..

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Olsson:

Der vil altid være undtagelser, det er klart, men pris og kval hænger ofte sammen, det kan man ikke komme uden om.

Går du ned og køber en bil til 10.000kr. Skal man nok ikke regne med, at man får en Audi R8. Ikke derved sagt, at man ikke kan få en gammel bil der sagtens kan køre. Det er nok bare ikke i samme tempo og med samme komfort, if you get the picture..

Der er stor forskel på et produkt med fastlagt pris, som er fabriksproduceret, til en side udviklet ved en timeløn.

Fra Olsson
Tilmeldt 12. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger ikke, at man ikke kan få en okay hjemmeside til den pris. Jeg siger bare at jo højre budget, jo mere tid til at gøre produktet gennemarbejdet. Uanset hvilket timeløn man arbejde for.

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Olsson:

Jeg siger ikke, at man ikke kan få en okay hjemmeside til den pris. Jeg siger bare at jo højre budget, jo mere tid til at gøre produktet gennemarbejdet. Uanset hvilket timeløn man arbejde for.

 

Hvis manden har et budget på 5000 kroner får han nok et mere gennemarbejdet produkt hos en freelancer til 300 kroner i timen, skal han op i topklassen og have det bedste af det bedste, er de 5000 jo allerede væk inden arbejdet går igang.

 

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Jonas Olsson:

Jeg siger ikke, at man ikke kan få en okay hjemmeside til den pris. Jeg siger bare at jo højre budget, jo mere tid til at gøre produktet gennemarbejdet. Uanset hvilket timeløn man arbejde for.

 

Hvis manden har et budget på 5000 kroner får han nok et mere gennemarbejdet produkt hos en freelancer til 300 kroner i timen, skal han op i topklassen og have det bedste af det bedste, er de 5000 jo allerede væk inden arbejdet går igang.

Precis.

Fra Olsson
Tilmeldt 12. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg skam helt enig i.

Tror det man kan konkludere er, at vælger man at bruge en billig freelancer, er det en rigtig god ide at få aftalen 100% på plads, så man ikke ender med at betale 3000kr for ingenting.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Olsson:

Det er jeg skam helt enig i.

Tror det man kan konkludere er, at vælger man at bruge en billig freelancer, er det en rigtig god ide at få aftalen 100% på plads, så man ikke ender med at betale 3000kr for ingenting.

Eftersom en billig freelancer har lav troværdighed vil jeg nu mene man kun skal bruge dem hvis man betaler ved levering - og det er aftalt at de arbejder til kundens fulde tilfredsstillelse ellers får de ingen penge.

Således at en freelancer der er "for billig" som mange nok vil sige kun kan spilde din tid - og ikke dine penge.

 

Jeg har også betalt elendige freelancere penge for ingenting i sin tid - op til flere gange - og jeg har ikke engang betalt forud - jeg har bare følt mig presset til at betale for deres lort - det sker ikke igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med dig Casper. hvis de siger, de kan lave en fin funktionel hjemmeside for 5000, bør de også kunne levere, inkl ændringer undervejs (hvilket der altid vil være). Og pris og kvalitet hænger altså ikke altid sammen - jeg betalte 30.000 for min seneste webshop fra en etableret webdesigner, og jeg følte virkelig, jeg fik sjusket venstrehåndsarbejde. Jeg måtte efterfølgende bruge mange timer på at rette basale fejl i opsætningen, da jeg bare ikke gad blive ved med at påpege fejl, og vente på, designeren fik tid til at rette dem. Alt for dyrt, men troede virkelig, det var en god og erfaren designer.

Jeg synes, din designer har svigtet Casper, og ikke givet det, som var lovet - og desværre er det nok ikke sidste gang, for branchen synes meget ugennemsigtig. Men næste gang, gå efter personlige referencer, tal med folk som har fået lavet en god webshop, og har gode erfaringer med designer, det vil jeg ihvertfald gøre, 

VH Per   

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

snc:

Enig med dig Casper. hvis de siger, de kan lave en fin funktionel hjemmeside for 5000, bør de også kunne levere, inkl ændringer undervejs (hvilket der altid vil være). Og pris og kvalitet hænger altså ikke altid sammen - jeg betalte 30.000 for min seneste webshop fra en etableret webdesigner, og jeg følte virkelig, jeg fik sjusket venstrehåndsarbejde. Jeg måtte efterfølgende bruge mange timer på at rette basale fejl i opsætningen, da jeg bare ikke gad blive ved med at påpege fejl, og vente på, designeren fik tid til at rette dem. Alt for dyrt, men troede virkelig, det var en god og erfaren designer.

Jeg synes, din designer har svigtet Casper, og ikke givet det, som var lovet - og desværre er det nok ikke sidste gang, for branchen synes meget ugennemsigtig. Men næste gang, gå efter personlige referencer, tal med folk som har fået lavet en god webshop, og har gode erfaringer med designer, det vil jeg ihvertfald gøre, 

VH Per   

Ja. Tælst for dig Sad

Men det jeg mener er, at hvis jeg sætter min timepris 10 gange højere, bliver mit produkt ikke bedre :)

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)