Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalt for hjemmeside, nu har jeg ingenting!

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun følge Simon Larsen.

Hvis det ikke er åbenlyst svindel hvor han direkte har snydt dig så synes jeg ikke det skal skrive her - du har nok lige ødelagt hans forretning.

Husk der altid er to sider af en sag

Wink

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for jeres svar.

Hvordan får jeg fat i en advokat?

Der er helt klare aftaler, i kommunikationen imellem os, hvor han også indrømmer, at han har overtrådt aftalen. Så det ville ikke være svært at bevise.

Jeg har nu fjernet deres navne, og siger mange gange undskyld til Amino. Jeg håver jo bare ikke at andre dumper i samme dumme situation..

Jeg kender desuden til en sag mere, hvor de har gjort præcis det samme, også imod en her fra Amino. Han skriver endda 'Designet ligner meget det som de har lavet til dig'.

Takker igen for jeres svar..

Casper.

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Under alle omstændigheder kan man ikke klantre kunden for ikke at have lavet en ordenlig kravspec, som der bliver lagt op til i foregående indlæg.

Man må forvente at bureauet ved hvad de laver, og ved hvilke retningslinjer der skal arbejdes efter for at opnå det rigtige resultat hurtigst muligt.

Hvorvidt at folk syntes at indlægget kan være på kanten til at hænge en person ud, så er den aktuel for andre der vil gøre deres køb hos bezot, da man derved skal huske at betale bagefter arbejdet er udført ;O)

Hvorvidt det er lærepenge eller ej, er det da stadig super ærgeligt for Casper at den adm direktør (fnis) ikke kan finde ud af at køre sin virksomhed ordenlig, og ikke har udvist nogen for professionel og kompetent håndtering i denne sag.

Når alt kommer dertil, tror jeg dog ikke chancen for de 3000.- er store for at hente ind igen, da de nok fylder en del i omsætningen hos leverandøren, siden at de havde behov for at sælge designet igen Devil

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv siger, man for hvad man betaler for, en anden talemåde er at når noget lyder for godt til at være sandt, så er det det sikkert også.

 

Det er selvfølgelig nemt at være bagklog, men når vi bruger underleverendører (og det gør vi meget tit) så er en af de ting jeg er meget opmærksom på om det lyder realistisk, at leverendøren kan lave en rimelig forretning på at handle med mig. Der er mange der synes det er smart og meget iværksætter agtigt at presse citronen alt hvad man kan, du risikerer bare at ende i en situation som denne. 3000kr for en hjemmeside incl unikt design, er alt for billigt. 

Hvis du har meget klare beviser, kan du godt prøve en advokat, vi gør det nogle få gange men du skal jo på en eller anden måde regne den tid det tager fra, og det kan altså sagtens tage mange timer, så det bliver næppe nogen god timeløn du kan hente hjem på det. 

Jeg ville indgå en eller anden form for forlig/kompromis, noget må du vel kunne få for de 3.000 og så sæt en anden designer til at lave det færdigt, eller et eller andet? Retsag om 3k skal du prøve og undgå, det kan garanteret ikke betalt sig. 

Sidst men ikke mindst er det altså fesent at hænge andre ud på den måde som du gør, han nævner trods alt ikke dit navn i hans indlæg, selvom det her jo ligeså godt kunne være hans tråd om at du var alt for krævende og en dårlig betaler. 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Blom:

Så i søndags, laver han dette indlæg. Det gør mig ret sur, og ja, det er selvfølgelig mit site's design som der er tale om. Selvom jeg havde betalt for det!

Teknisk set må han gerne sælge det igen, selvom du har betalt for det. Det er hans ejendom, så længe I ikke har underskrevet en kontrakt der overdrager rettighederne til dig. Faktisk også selvom du stadig brugte det, på dit site. 
Du er fantastisk heldig, Casper. Du har lært den lektie i en alder af 16 år, for kun 3.000 kr.
Derudover har du lært, at nogle folk ikke er så reelle, som man kunne håbe på. Den gentleman-code vi tror vi går rundt og har overfor hinanden eksisterer sjældent i den virkelige verden - desværre.  Der har været dårlig stil hele vejen rundt i denne sag.  

Lev med det og kom videre.  

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Casper Blom:

Hvordan får jeg fat i en advokat?

Drop det! Du får intet! ud af det. Du har haft fat i en ung fyr som, om muligt, har vidst ligeså lidt om det han lavede som du gør.

Der er en grund til at os mere erfarne software udviklere gang på gang advarer mod de latterligt lave priser der bliver smidt på bordet nogengange herinde ... men hvergang vi gør det bliver VI latterligt gjort som oldtidsfund der ikke er fulgt med tiden.

Professionelle folk koster, og er man ikke klar til at betale det det koster må man nøjes med det man kan få.

Du har fået en 3.000kr's lærestreg ... fryd dig over at det ikke var 30.000kr og kom videre med din forretning :)

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sansir:

3000kr for en hjemmeside incl unikt design, er alt for billigt. 

Jeg ville indgå en eller anden form for forlig/kompromis, noget må du vel kunne få for de 3.000 og så sæt en anden designer til at lave det færdigt, eller et eller andet? Retsag om 3k skal du prøve og undgå, det kan garanteret ikke betalt sig. 

Sidst men ikke mindst er det altså fesent at hænge andre ud på den måde som du gør, han nævner trods alt ikke dit navn i hans indlæg, selvom det her jo ligeså godt kunne være hans tråd om at du var alt for krævende og en dårlig betaler. 

Hvad er en ordentlig pris sansir, set med dine øjne ?

3.000 kroner for et design lavet det rigtige sted, kan faktisk godt være en god pris. Outsorcer du kan du faktisk få meget fornuftigt til den pris, men så skal du selv tjene på det også nærmer vi os en pris der er 4-5 gange højere.

Nu fungerer tingene ikke sådan, at bare fordi det rent øknomisk ikke kan betale sig skal man undgå det. Nogle gange er du rent faktisk nød af principmæssige årsager at tage slagsmålet. Alt kan ikke gøres op i økonomi.

Hvis du mener, det der skrives er forkert, ville jeg nok tro at den nævnte direktør, havde besvaret indlægget, men han har forhold sig tavs som graven, hvorfor mon ?

 

 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

For 3k kan du (hvis det er overdrevet billigt) få 15timers arbejde hos en programmør. Når du så køber 50timer for pengene så kan man se der er noget galt et eller andet sted. Så, som de andre siger, tag det som lærepenge og kom videre med andre projekter eller start forfra på dette projekt igen men med et realistisk budget.

www.easywebhost.org:

Hvis du mener, det der skrives er forkert, ville jeg nok tro at den nævnte direktør, havde besvaret indlægget, men han har forhold sig tavs som graven, hvorfor mon ?

Er der nogen der har gjort "direktøren" opmærksom på tråden?

 

Mvh Peder

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Simon:
Husk der altid er to sider af en sag

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Mange tak for detWink

Da mit navn nu er blevet naevnt, ser jeg det paa sin plads, at jeg fortaeller hvad, der er sket.

Casper Blom spurgte mig om en webshop, han skulle have lavet. Desvaerre var hans budget ‘tight’, saa vi fandt frem til, at jeg kunne lave et design og saette en standard Magento shop ind I det design. Jeg laver designet, og efter Casper Blom (og hans partner, som kom ind I forloebet senere) har godkendt designet til shoppen, gaar jeg igang med at integrere shoppen I det. Efter designet er faerdigt afslutter vi det forloeb, og Casper betaler for designet. Da jeg er igang med at integrere shoppen, begynder Casper Bloms partner at forlange aendringer, som ikke var en del af aftalen fra starten af. Jeg kan nu ikke snakke om shoppen med Casper og det hele koerer igennem hans partner. Der er tale om programmeringsrelaterede aendringer saasom at man ikke behoever at vaere bruger for at kunne shoppe I deres system og andre ting. Desuden skal der ogsaa ske aendringer I det design jeg havde lavet for lang tid siden, og som var blevet godkendt. Jeg kan maerke paa det hele, at det traekker ud I yderligere overarbejde, saa jeg presser lidt igen og siger, at jeg ikke kan udfoere de aendringer, de forlanger, som ikke var indenfor vores aftalte projekt. Paa det tidspunkt mister jeg saa kontakt til Casper Blom  og hans partner I en uge, hvorefter Casper Blom saa siger, at de ikke er interesserede I shoppen alligevel. Jeg er blevet sendt ud I overarbejde hvorefter de alligevel ikke gider bruge shoppen.

Casper Blom og hans partner ejer designet jeg har lavet til dem, men de ejer ikke shoppen, jeg har arbejdet paa. Jeg proever nu at kompensere for det underskud ved at saelge shoppen til den hurtigste, og det kan jeg ikke forstaa Casper Blom er sur over.

For at opsummere: Casper Blom er ejer af designet til shoppen, og det design har jeg ikke I sinde at roere, men han ejer desvaerre ikke shoppen, han ikke har betalt for. Han foeler han har mistet de 3000,- men han har altsaa faaet et design til en webshop for pengene. Dog har han ikke haft til hensigt at betale for shoppen. Designet kan dog stadig bruges.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som sædvanlig er der to sider af sagen...

Så fik du dig også en hård lektion. Man skal sige nej til kunder som ikke har råd til at handle med en. Alt andet kommer til at koste i længden enten i form af ekstra arbejde eller i form af utilfredse kunder. Så med mindre du ikke har råd til smør til dit toastbrød så skal du tage den pris for dit arbejde som det koster.

Det er også en lektion vi har lært på den hårde måde (flere gange), når der afgives et tilbud som kun ligepræcist kan passes ind i kundens budget (med alverdens afslag og krumspring) så får du en utilfreds kunde. Der er ALTID ændringer der skal laves og hvis man ikke vil arbejde gratis og kunden ikke har råd til at betale så står man i en i den grad uheldig situation.

Mvh Peder

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)