Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal i retten omkring en debitor - Hvad nu?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:
Det er et godt stykke tid siden den løb ud


Du må prøve at få fogedretten til at medvirke til en tilbagetagning af de leverede varer? Jeg kender ikke reglerne omkring dette.Hmm

Fra hundige
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik

 

du ved sikkert at en insolvenserklæring kan enhver afgive, uden der er hold i den vil man snyde kan man bare afgive en sådanne, men som skrevet kan man stadig bede om en udkørende fogedforretning, for at konstartere om han vitterlig har noget, så skal han skynde sig at gemme det, men man kan som regel se om der mangler noget, og så får han røv-- på komedie.

 

 

per

Fra Herlev
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Fra  StudioOne Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er guld værd det I skriver her.

I bør oprette en tråd "Kort og kontant - Fremgangsmåde ved dårlige betalere" eller noget i den stil. Jeg tror rigtig mange vil være interesseret i den tråd. Mig inkl.  Huh?

Jeg har indberettet kunder til incasso og RKI, men kunderne er iskolde og jeg kunne godt tænke mig at vide mere om hvordan man håndterer dette. Næsten koste hvad det vil, for man bliver skide træt af alt det bøvl. Og ved incasso og RKI ender det bare i, "Hm! Stadig ingen penge"

Jeg har 80.000 ude fordelt på flere kunder og har været meeeget overbærende, men jeg er efterhånden der, hvor de skal betale eller lukke biksen. For 80.000 kan sgu også gøre mig lige så kold som kunderne.

Håber der kommer en tråd og glæder mig til at læse den.  Smile

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte:

Jeg synes det er guld værd det I skriver her.

I bør oprette en tråd "Kort og kontant - Fremgangsmåde ved dårlige betalere" eller noget i den stil. Jeg tror rigtig mange vil være interesseret i den tråd. Mig inkl.  Huh?

Jeg har indberettet kunder til incasso og RKI, men kunderne er iskolde og jeg kunne godt tænke mig at vide mere om hvordan man håndterer dette. Næsten koste hvad det vil, for man bliver skide træt af alt det bøvl. Og ved incasso og RKI ender det bare i, "Hm! Stadig ingen penge"

Jeg har 80.000 ude fordelt på flere kunder og har været meeeget overbærende, men jeg er efterhånden der, hvor de skal betale eller lukke biksen. For 80.000 kan sgu også gøre mig lige så kold som kunderne.

Håber der kommer en tråd og glæder mig til at læse den.  Smile

Vi har været overbærende siden november 2007 :) . Nu får den fuld gas til jeg kan se der intet er at gøre mere. Jeg har været nede og snakke med debitoren 2 gange stille og roligt, og den sidste gang, er han oven i købet så fræk at ringe til "banken". Han må have haft en der spillede med, for det var en sød dame i røret, der fik besked på at overføre pengene til vores konto. Medhør var slået til :) Når klaveret spiller på den måde, er der ingen overbærenhed fra min side mere. Det er fair nok at have økonomiske problemer, det kan også ske for os, men så må man være ærlig i sådan en situation, og få det bedste ud af det. Men det gør jo heller ikke ligefrem vores økonomi kønnere, plus det koster tid og en masse bøvl.

Når jeg så ser han har udvidet med webbutik og oven i købet med en udvidelse med salg af en anden type nieche, så må det være nok. Har også set der holdes stort marked der sidst i maj, og at der er udvidet med nye frysere, så de kan sælge flere mærker og typer foder. Medmindre han også tager røven på nogle af dem, må man da sige der sker noget, og at der må ligge en vis form for kapital.

Når jeg har været i retten næste tirsdag, skal jeg nok vende tilbage til tråden her. Kan være vi med tiden kan opbygge en god tråd i kampen mod de af dem der svindler.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra, at du har anmodet fogedretten om en almindelig udlægsforretning, hvor debitor eller rekvisitus (alt efter hvor fint det skal være :) ) bliver tilsagt til at møde fogedretten, hvor han så skal redegøre for sin økonomiske situation. Møder debitor ikke, kan man vælge i mellem at få debitor politifremstillet, dvs. anholdt, eller få foretaget en udkørende fogedforretning.

Uanset at debitor taler under strafansvar i fogedretten, er jeg meget enig i, at det er meget nemt at få lov til at afgive en insolvenserklæring. Det er også rigtigt, at man kan få en udkørende fogedforretning på trods af insolvenserklæringen, men retterne er meget tilbageholdende med tillade dette medmindre du kan sandsynliggøre, at debitor har nogle aktiver, som han har "glemt" at informere om. Man kan efter omstændigheder få foretaget en fogedforretning uden debitor underrettes på forhånd.

Under mødet kan du ikke gøre meget andet end at spørge ind til hvilke aktiver han har, og hvis du har positiv viden om, at han har bestemte aktiver, skal du spørge specifikt til disse aktiver. Retsplejeloven giver mulighed for, at man kan få lov at kigge i debitors lommer ligesom man kan gøre udlæg i f.eks. debitors ur (hvis det har en større værdi).

Jeg vil umiddelbart skyde på, at din debitor er en "professionel debitor", som kender alle spillereglerne, og derfor kan det være en god ide, hvis du får hjælp af en der også kan reglerne. Hvis du retter henvendelse til et advokatkontor, der ligger tæt på retten i den by, hvor du skal møde, kan du formentlig få en til at møde for dig til en rimelig penge.

Umiddelbart ser jeg ikke noget problem i, at du prøver selv først, og så måske benytter en advokat næste gang, men du risikerer, at han når at få gemt eller solgt de aktiver han måtte have. Det sker ikke sjældent, at aktiver bliver solgt til et selskab og købesummen bliver brugt på alt muligt andet end at betale kreditorer med.

Men held og lykke med mødet - det skal nok gå :)

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Det var meget brugbart. Jeg har fået et spørgeskema af vores nuværende erhvervsadvokat og betalt for lidt rådgivning der, så jeg tager chancen. Jeg tager det som en udfordring, og prøver at forberede mig så godt jeg kan.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Herlev
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Fra  StudioOne Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i hvertfald have held og lykke med det. Vil følge med i tråden efter d. 12.  Smile

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)