Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal i retten omkring en debitor - Hvad nu?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal en tur i retten den 12. maj omkring en handel tilbage i november 2007, hvor en debitor købte for godt 50.000 kr. varer af os. Det har været turen igennem med at fogedretten har sendt rykker ud osv. Så blev han erklæret insolvent i 6 måneder, og vi kunne herefter søge om at mødes i fogedretten.

Det er en længere historie, og jeg har besøgt debitor et par gange mens det stod på, for stille og roligt se om vi kunne finde en løsning. Han blev hårdnakket ved med at påstå, at jeg selvfølgelig fik pengene, og at der havde været lidt rod i papirerne.

Men der skete intet, så efter en del rykkere med 10 dages mellemrum, sendte vi det videre til inkasso og fogedretten. Der kom så ingen indsigelser på det fogedretten sendte ud, så han har reelt en dom nu, hvor han skylder os pengene. Han har stadig en hjemmeside med hans butiks varer, og så vidt jeg ved, kører hans butik videre, hvis ellers der ikke er sket noget for nyligt.

Nu skal jeg så afsted 12. maj. Jeg har valgt at tage afsted selv i første omgang. Går det hen og bliver kompliceret, kan jeg inddrage en advokat, men vil gerne tage udfordringen selv i første omgang. Vi har så vidt oplyst 10 år til at forsøge.

Umiddelbart kan alt bruges. Vi kan selv bruge de varer han sælger f.eks, og han har muligvis stadig nogle af vores produkter på hylderne, som ikke er betalt. Men jeg er kommet til at spekulere på, om jeg bør gribe det an på en bestemt måde. Hvad skal jeg f.eks gøre, hvis der ikke er pengebeløb at gå efter. Kan man søge om at få del i varerne i den skyldte værdi? Er der vigtige ting jeg skal bringe på banen? Retten har jo sådan set forløbet på papir, da de sendte en rykker ud, så de kender forløbet. Jeg vil bare helst ikke dumme mig selvfølgelig :)

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok vende det med en advokat hvis jeg var dig, så får du styr på hvad dine rettigheder og pligter er og kan få hjælp til at gribe det rigtigt an.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor du skal i retten når du jo har en dom på at vedkommende skylder dig penge? er sagen genoptages pga den tidligere indsolvenserklæring, burde da være en formsag da du jo allere har en dom på skyldner.  

mvh

Ravn

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge.

Til Ravn

Retten har papirerne på at han skylder mig penge, men man skal vel altid mødes og finde ud af hvordan og hvorledes det gøres op? Som jeg har forstået det, så har vi 10 år til at se om vi kan få noget tilbage. Lykkedes det ikke denne gang p.g.a intet af værdi, kan vi forsøge igen om 2 år f.eks. I vores tilfælde kan det være varelager også, da det er fysiske produkter vi har leveret. Jeg er bare i tvivl om, om man burde tage en advokat med. Det eneste er bare, at lykkes det ikke de første par gange, ligger vi vel bare med en ny regning på 10.000-15000, og er lige vidt. Tager jeg selv afsted, spilder jeg min egen tid, men skal ikke af med yderligere til en advokat, så synes det er en svær balancegang, specielt når det er ret svært at vide hvad chancen er. Men vi har en advokat vi har brugt før i anden sammenhæng, så det kan også være de kan give mig et par gode råd.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ønsker dig held og lykke med at få dine penge igen Smile

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker :)

 

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

De 10 minutter som yngste advokatfuldmægtig skal bruge på at få oplysninger om skyldners nuværende økonomiske forhold kan næppe koste alverden.

Held og lykke med det. Yes

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er længe siden jeg undersøgte det både med revisor og advokat. Der var ikke så mange oplysninger at hente. Det er et enkeltmandsfirma, så jeg er ikke sikker på regnskabet er offentligt tilgængeligt. Bygningerne er lejet. Det er hvad jeg ved.

 

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte på tiden i fogedretten. Systemet er forbandet ineffektivt til at drive penge ind. Hvis der ikke er sket nævneværdie forbedringer i hans økonomi ender det vel igen med en insolvenserklæring.

Fra hundige
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad hindre dig i at indgive en konkursbegæring, har han mulighed for at betale skal han nok betale , hvis du indgiver en sådanne, der er forbundet en del udgifter i den forbindelse, men så har du lukket sagen og kan afskrive det solgte i dit regnskab.

 

 

mvh

per

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)