Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO SEO SEO...

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Larsen:
Scannet har selv bekræftet dette, men måske har i programmeret jer ud af dette? Under alle omstændigheder har jeg testet det flere gange, og det jeg indsætter i "BUTIKSNAVN" under butiksdata bliver både brugt som profileringstitel, samt i ordrebekræftelsen.

Det er ganske korrekt. Scannet har denne storslået (sarkasmen driver ned af væggen) feature som gør at ordremails ser tåblige ud. Men, lev med det. I mine øjne er det vigtigere at have en god titel på sin forside, end at ordremails ser lidt løjerlige ud.

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:
Såvidt jeg nu har forstået er det ikke ligegyldigt hvilke hjemmesider man bruger til link building

Det er ganske korrekt. Der er flere her på Amino der har oprettet lister med link kataloger. De er en god start.

Bendtsen:
I min situation skal jeg inde i mit webshop system skrive en profilerings overskrift, og derefter en profilerings tekst - der kan indekseres af google - hvillket den normale tekstbeskrivelse, som er synlig for kunderne ikke kan.

Jeps. Masser af godt indhold er noget Googel bliver glad for. Sørg for at profileringsteksterne og den almindelige tekst hænger sammen. Det er vigtigt at fokusere hver side i din netbutik på bestemte ord, og så skrive gode tekster der indeholder disse ord

Bendtsen:
is nu min side hedder www. xxxxxxx123456 .dk , så som jeg har forstået det er det ikke nok i link building blot og få en masse sider til at linke til lige netop dette link - men det skal også være søgeord i artikler mv der så bliver lavet som tag's - hvis f.eks. man laver en artikel omkring vin, hvor der bliver nævnt ordet rødvinsglas - så kan man lave ordet rødvinsglas til et link, som f.eks. peger direkte ind til et rødvinglas på vores side eller lignende.

De fleste linkkataloger tillader kun link til forsiden. Men det er rigtigt, at link til specifikke sider har sine fordele, specielt hvis ankerteksterne matcher med de(t) søgeord du ønsker den pågældende side skal findes på.

.

Bendtsen:
Jeg vil så gerne få min hjerne til at forstå det her, men synes ikke det er helt så åbentlys som jeg havde troet.

Næ, det er derfor vi er nogen der arbejder med det professionelt  Geeked

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Jeg har netop fået oprettet dette profilerings modul, så vil jeg prøve og se hvilke tekster/ord jeg kan skrive i profeleringsmodulet - og så prøve mig frem med lidt link building - så vil jeg løbende tjekke hvor jeg ligger henne, og hvis der ikke sker en meter - så vil jeg søge professional hjælp.

Tak for al info - nu må vi se om jeres input også har hjulpet, eller om det hele har været spildt - jeg håber på det første.

Bendtsen

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Larsen:

Mht. linkkataloger, så må du ikke betale noget for optagelsen, og du skal heller ikke linke retur til siden.   

Den første del er bestemt ikke korrekt! De så absolut bedste kataloger på Nettet tager næsten alle sammen penge for behandling af ansøgningen.
Der er ingen kataloger med nogen SEO værdi, der kræver link tilbage.

Og husk så, at kataloger IKKE bør udgøre en ret stor procentdel af dine samlede links. Link builder du ensidigt ved katalog tilmeldinger, så kommer du ikke langt

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej deMib

Jg har været inde på din hjemmeside og læst nogle af dine artikler med stor interesse.

Det der forvirre mig er at alle i eksperter ikke er enige, eller rettere - der er sikkert nogle der er og så nogen der ikke er eksperter - selvom alle beskriver sig som værende det.

Som du sikkert har læst er jeg igang med at lancerer vores første webshop nogensinde, vi har valgt en Scannet webshop standard løsning som vi har brugt rigtig lang tid på at få til at se nogenlunde ud, men men men der er som sikkert mange andre en del ting vi ikk har tænkt på netop fordi det er den første shop nogensinde - SEO og adwords mv.

Som jeg har ladet mig forstå er der rigtig mange faktorer der spiller ind, hvilket også sikkert berettiger jer SEO eksperter mv i og drive en prof forretning med kompetencer indenfor området. Det jeg dog prøver er at få et indblik i hvordan tingene hænger sammen i store træk, dvs. hvordan jeg inde i mit admin modul skriver søgeord/tekster - hvordan google ser på disse, og samtidig hvordan man skal oprette links på diverse sider enten via kataloger , fora eller artikler mv.

Hvis man tager et eksempel som mange af jer herinde har en signatur hvor i har et link til jeres side, er dette noget google ser og indekserer efter - altså er det en faktor der kan hjælpe ens domæne på vej op ad google trappen. Det og få artikler spredt ud på diverse online medier, hvori der måske i teksten bliver brugt diverse ord der passer til ens søgeord, men hvor der bagved ligger et link til ens forside eller evt. en varegruppe. Det med kataloger det kan jeg ligesom forstå hvordan hænger sammen, jeg går ud fra at her bruger man normalt at linke til sin forside på shoppen, der er nogle der er gratis og andre der er betalings baseret - men er der nogen gylden regel for hvilkle katalæoger der er gode og hvilke man burde holde sig fra, og som du skriver ovenfor, at man skal begrænse sine links på kataloger - her troede jeg blot det gjaldt om at have så mange links som muligt, men det er så ikke korrekt, men hvorfor?

Og som jeg før har skrevet eller spurgt om, hvis man skal have en god omgang link building hvad vil så påvirke google, eller rettere hvornår vil google begynde og få øje på dine links - jeg mener taler vi 10,100 eller 1000 links før at det begynder og tælle? Jeg synes også jeg kan se på diverse artikler og skriv om SEO at det er vigtigt at ens link ligger relevante steder, dvs. i vores tilfælde hvor vi vil sælge vinglas, så burde vi gå efter link building på diverse vin fora, vinsmagnings sider, vinimportører osv osv eller er dette helt forkert?

Endvidere skriver du en masse om kvaliteten af siderne, som jeg forstår er det vigtigt at ens link ligger på sider der er "accepteret" eller "vel set" af google, er det så sider der i de forskellige kategorier i forvejen ligger på side 1 på google under diverse søgeord?

Sm tidligere skrevet er jeg egentlig ikke ude på at som sådan tilsnuske mig gratis rådgivning, jeg har valgt et profilerings modull hos scannet hvor jeg selv vil prøve og sætte søgeord op og så alt efter tid mv prøve og lave lidt link building og så se hvor jeg ender henne - hvis det slet ikke virker efter en måned eller to så er der nok grobund for proffesionel hjælp. Jeg vil så gerne bare få lidt mere baggrundsviden omkring SEO, selvom jeg godt ved at man ikke kan lære det hele på en gang.

Håber du ved lejlighed kan svare på nogle af de problemstillinger jeg har nævnt - på forhånd tak.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> Det der forvirre mig er at alle i eksperter ikke er enige

Det er ikke et fænomen, der er specielt karakteristisk for lige SEO - det tror jeg gælder de fleste brancher. I særlig grad de kreative brancher, hvor der er mange ting som der ikke altid er sort/hvide rigtige eller forkerte svar på.

Der ER naturligvis også en masse faktuelle informationer. Og der er jeg da mindst ligeså ked af det som du over, at mange af dem der kalder sig eksperter, ganske enkelt ikke har fakta på plads.

Nogle siger, at SEO ikke er rocket science. Det er sandt - det er MEGET sværere! For i modsætning til raketvidenskab, så kan du ikke bare slå fakta op i tabeller med SEO, som du kan med meget andet videnskab. Fakta er således noget der i meget høj grad skal erfares - gennem eget arbejde, og gennem gode kollegaers. Det er blandt andet derfor jeg bruger så meget tid som jeg gør, sammen med nogle af verdens bedste søgemaskineeksperter, til konferencer og private møder rundt omkring i verden. Det er en blanding af mine egne erfaringer, og mine gode venner og kollegaers, der giver mig min ekspertise.

Da "ekspert" ikke er en beskytte titel, vil der nok altid eksistere folk, der nok ike burde kalde sig dette :)

Med hensyn til links er det vigtigt, at du ikke bygger links på en ensidig måde. Det virker unaturligt. At evaluere kataloger, og andre links, er en større opgave. Vi har i mit firma brugt hundredevis af arbejdstimer på at evaluere en kæmpe database vi har med de kataloger, som vi bruger. Det bliver lidt for omfattende at gå i detaljer med hvordan du gør det her :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej deMib

Så det du egentlig skriver er at når jeg skal prøve og begi mig ud i denne forunderlige linkbuilding verden er det vigtigt jeg ikke kun fokuserer på f.eks. link kataloger, men at jeg fordeler mine links så godt som muligt, mellem kataloger, artikler, fora osv?

Som jeg læser det du skriver er problemet det at google finder ensidighed i link building mindre interessant end hvis links ligger på flere forskellige typer sites - da det virker mere troværdigt og dermed bliver indekseret og vurderet af højere kvalitet?

Det sidste jeg blot er lidt nysgerrig efter at vide er som følger i nedenstående eksempel på en artikkel:

"Denne amorone skal nydes i et stort vinglas med bla bla bla"

Hvis så man får lov af det pågældende online medie at ordet "vinglas" bliver lavet som et link til vores side, enten forsiden eller evt. til en varegruppe hvor man har det pågældende glas - dette tæller vel også i link building, eller er det skudt helt ved siden af. I sammenhæng af dette er det så vigtigt at de ord (hvis min første påstand er korrekt) der bliver valgt i en pågældende artikkel er enslydende med søgeordet man har valgt på enten sin varegruppe eller lign.?

Håber du kan svare kort på dette, så tror jeg jeg har en ide om hvad jeg skal arbejde med.

I forbindelse med alt dette, så ville jeg høre præcis hvad dit support modu går ud på, er det ligesom jeg spørger her en mulighed for os dødelige mennesker der måske ikke har den store indsigt i SEO til at man kan ringe eller skrive omkring sådanne problemstillinger og så få hjælp til selvhjælp?

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er altid mest optimalt, at de links du får er fra relevante sider og med det keyword, som du gerne vil have den side der linkes til, skal ranke på. Men (så godt som) alle links er gode links - så hold dig ikke tilbage, selvom det link du kan få ikke er 100% optimalt :)

I forhold til SEO Supporten, får du det bedste overblik over hvad der følger med her: http://www.seosupport.dk/default.asp?id=189 - den samlede service indeholkder meget mere end blot "Brevkassen", der er en online support hvor jeg og mine kvallificerede ansatte, svarer på dine spørgsmål om søgemaskinemarkedsføringen af dit website.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej deMib

bliver ens side også indekseret ved at man f.eks. har sit link som signatur som en side som amino.dk? eller ved f.eks. at skrive blogs etc hvor man deri har sit link i teksten, hvor man f.eks. fortæller om siden udvikling mv? Eller ved f.eks. at skrive om sit site under sin Amino profil eller lign?

Så tror jeg heller ikke jeg kan finde på flere spørgsmål i aften ;)

Bendtsen

PS: Jeg kigger lige på dit link senere, det er helt sikkert at overveje, vil gerne blive lidt klogere på det her, ikke fordi det interesserer mig vildt men hvis man blot får lidt grundlæggende viden burde man måske kunne sorterer eksperter fra eksperter hvis man en dag kan se at der er behov for professional hjælp. For bare en uge siden kunne fru hansen nede i netto sagtnes bilde mig hvad som helst ind mht. SEO - nu er jeg da kommet et par trin op ad stigen blot ved de to tråde jeg har haft kørende herind. Så tak for hjælpen alle, det har været meget lærerigt.

 

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)