Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO SEO SEO...

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:

Så man skal altså både have folk til at linke til ens link, men også til tekst på hjemmesiden? er det rigtig forstået.

Du skal have andre hjemmesider til at linke til din hjemmeside. Teksten på din hjemmeside skal du (eller en god tekstforfatter) selv skrive.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Såvidt jeg nu har forstået er det ikke ligegyldigt hvilke hjemmesider man bruger til link building - og så er der vist også noget med at man ikke bare skal linke til sit domæne navn, men have anker tekster med. Er der nogen der kan give eksempler på dette, for jeg forstår ikke helt hvordan tingene hænger sammen.

I min situation skal jeg inde i mit webshop system skrive en profilerings overskrift, og derefter en profilerings tekst - der kan indekseres af google - hvillket den normale tekstbeskrivelse, som er synlig for kunderne ikke kan.

Hvis nu min side hedder www. xxxxxxx123456 .dk , så som jeg har forstået det er det ikke nok i link building blot og få en masse sider til at linke til lige netop dette link - men det skal også være søgeord i artikler mv der så bliver lavet som tag's - hvis f.eks. man laver en artikel omkring vin, hvor der bliver nævnt ordet rødvinsglas - så kan man lave ordet rødvinsglas til et link, som f.eks. peger direkte ind til et rødvinglas på vores side eller lignende.

Jeg vil så gerne få min hjerne til at forstå det her, men synes ikke det er helt så åbentlys som jeg havde troet.

Nå men håber jeg kan få nogle fornuftige svar på mine "dumme" spørgsmål ;)

Bendtsen 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Er der nogle der kan sende mig et eksempel på en god link building teknik, altså hvordan du enten skal lade dit link til domæne eller evt. tekst (med skjult link) sættes op bedst muligt.

Er der også nogle der kan give mig gode ideer til hvor man skal få sit link vist, hvilke kataloger (gerne gratis) - men det skal selvfølgelig være nogen google ser.

En sidste ting er når man nu skriver søgeord til sine varegrupper og produkter, hvis nu vi siger jeg har 3 varer, x,y,z - alle i varegruppe A - skal man så vælge flere af de samme søgeord til alle tre varer, fordi de er under samme kategori, eller skal man vælge så mange forskellige og få dem delt så godt som muligt ud på varerne - hvad giver bedst i forhold til google?

Bendtsen

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Den 4. april (altså lige præcis for en måned siden) startede jeg sammen med min kone en hjemmeside der sælger børnetøj. Vi valgte Scannets modul, som vi i det store er tilfreds med. Der er dog en ting jeg gerne ville have vidst om systemmet inden jeg begyndte på SEO, nemlig følgende: DET ER EN DUM IDE AT BRUGE DERES FORSIDE TIL LINK BUILDING. Og der er af den simple grund at forsiden som profileringstekst altid vil hedde dit firmanavn.

Altså vores firma hedder SKOLESMART A/S, og derfor hedder forsiden også SKOLESMART A/S. Det er ikke optimalt når jeg har valgt at bruge forsiden til at optimere på ordet BØRNETØJ. Så skulle siden helst hedde BØRNETØJ. Det har jeg ihvertfald ladet mig fortælle. Desværre har jeg nået at tilmelde forsiden til utallige linkkataloger inden at jeg fandt ud af dette. Surt.

(En løsning troede jeg var at ændre firmanavn i Scannet modulet men desværre ændrede det ordremail mv. så det duede ikke)

Nå men nu vil jeg prøve at give dig et eksempel på link building og anker tekst som jeg har gjort det:

Følgende ord kunne jeg godt tænke mig at optimerer på: drengetøj, pigetøj, børnetøj

Jeg laver derfor 3 sider hvor jeg har godt med indhold hvor disse ord indgår i indholdet på de respektive sider.

De 3 urls kunne være som følger: www.skolesmart.dk -> børnetøj, www.skolesmart/drengetoj -> drengetøj, og sidst www.skolesmart.dk/pigetoj -> pigetøj.

Ankerteksten til de 3 forskellige urls vil altså være børnetøj, pigetøj eller drengetøj.  Altså når du linker til din drengetøj side, så skal stå DRENGETØJ, hvilket skal linke til www.skolesmart.dk/drengetoj.

I øvrigt kan jeg fortælle dig at på den måned har det lykkedes mig at få en 14. plads med drengetøj (ud af 378.000) og en 26. plads med pigetøj (ud af 519.000) Det er gået langt hurtigere end jeg kunne forvente.

Mht. dit eksempel med rødvinsglas, så skal du nok ikke linke direkte til et produkt, men derimod til en side om Rødvinsglas. For når dit produkt udgår og siden forsvinder, så forsvinder dit SEO arbejde i princippet også.

Håber noget af dette gav mening, ellers prøv at læse i dette forum, eller prøv google. Stort set alt hvad jeg har gjort har jeg selv lært via internettet.

 

Morten

 

 

 

 

 

 

Morten

www.skolesmart.dk

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

mht. søgeord, så kan du på www.metatags.dk lave en analyse af din profilerings tekst og søgeord. Umiddelbart så skal teksten være et ultra kort resume af siden, og søgeordene skal selvfølgelig også fremgå på siden. Men prøv dig frem.

 

Du skal selvfølgelig bruge urlen på dit produkt til analysen.

Morten

www.skolesmart.dk

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Larsen:

DET ER EN DUM IDE AT BRUGE DERES FORSIDE TIL LINK BUILDING. Og der er af den simple grund at forsiden som profileringstekst altid vil hedde dit firmanavn.

Altså vores firma hedder SKOLESMART A/S, og derfor hedder forsiden også SKOLESMART A/S. Det er ikke optimalt når jeg har valgt at bruge forsiden til at optimere på ordet BØRNETØJ. Så skulle siden helst hedde BØRNETØJ. Det har jeg ihvertfald ladet mig fortælle. Desværre har jeg nået at tilmelde forsiden til utallige linkkataloger inden at jeg fandt ud af dette. Surt.

I de scannet webshops med profileringsmodul, som jeg har optimeret har jeg ikke stødt på problemet? Smile

 

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for et meget fyldestgørende svar. Tror det hjalp lidt, men du kan jo lige se på nedenstående om jeg har forstået princippet i det her.

vores side hedder www.firstglass.dk

jeg har x antal menu punkter, rødvinsglas, hvidvinsglas etc.

dvs. jeg vil gerne findes på ord a la, vinglas, rødvinsglas - hvis vi tager første menupunkt som er rødvinsglas.

Det jeg så formoder jeg gør er at skrive disse ønskede søgeiord i profileringsmodulet, korrekt? Det er i disse tekster google finder ens side såvidt jeg har ladet mig forstå.

Så langt så godt.

Er det så når folk efterhånden søger på præcist disse søge ord at vi vil blive vist på google, når vi ellers er blevet indekseret? - om det så er på side 1 eller 100 er jo ikke til at vide fra start.

Men det med linkbuilding, hvilke kataloger har du valgt? er det nogle kataloger der er gratis, eller er det noget man betaler for? - det jeg ikke helt forstår er at flere SEO folk skriver ideen med link kataloger er gode, men og få sin side på en ren link website kan decideret skade dit SEO program. forstår ikk hlt forskellen.

Mn det jeg vil hen til - de kataloger du har fået dit link i, er det så hvor du skriver www.skolesmart.dk eller f.eks. drengetøj (hvor der så ligger et link bagved) - eller er det underordnet?

Jeg tænker mere hvis man får et online medie til at skrive en artikkel om dit produkt - i mit tilfælde kunne det være en artikkel omkring rødvin, hvori teksten der bliver talt om at vælge det RIGTIGE rødvinsglas - så kan de jo ikke skrive www.firstglass.dk ind midt i teksten - men så kunne man måske få dem til at lave ordet "rødvinsglas" om til at linke til min varegruppe af samme navn.  Er det hvad man betegner som link building.

Så læser jeg også flere steder at det også er godt at have udgående links - er det noget du bruger?

Ser frem til din kommentar - og håber mit også giver lidt mening :)

Bendtsen

 

 

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. linkkataloger, så må du ikke betale noget for optagelsen, og du skal heller ikke linke retur til siden.  Hvis kataloget kræver betaling, eller et link tilbage, så lad være. Der er mange lister over linkkataloger på nettet. Her er blandt andet en: http://www.semoblog.com/tilf%C3%B8j-link-71.html

Eller så kan du via denne hjemmeside: http://siteexplorer.search.yahoo.com/  finde alle de linkkataloger din konkurrenter bruger. Gå ind på siden, tast din konkurrents url, og du kan nu se alle de steder der linkes til urlen. (vælg de interne link fra - og du har nu alle de eksterne linkkataloger, blogs mv. tilbage.)

Mht. søgeord så kan du bruge google til at finde gode søgeord: https://adwords.google.dk/select/KeywordToolExternal

Tast foreksempel vinglas ind, og få en mængde gode søgeord. Find så mange stærke søgeord du orker, og lav en side til hver af dem. Nogle af søgeordene kan indeholde produkter du ikke har på dit site, lad være med at bruge disse. Det er på kanten af loven.

I øvrigt har jeg læst flere steder at Google ikke længere bruger de søgeord du lægger ind til noget, jeg ved ikke om dette er korrekt, men jeg har selv lagt dem en for en sikkerhedsskyld. Så måske skal du koncentrere dig mere om profilteksten.

Morten

 

Morten

www.skolesmart.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hmmm, er ikke sikker på hvad du mener?

Bendtsen

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Scannet har selv bekræftet dette, men måske har i programmeret jer ud af dette? Under alle omstændigheder har jeg testet det flere gange, og det jeg indsætter i "BUTIKSNAVN" under butiksdata bliver både brugt som profileringstitel, samt i ordrebekræftelsen.

I øvrigt er et andet minus ved Scannets løsning at du ikke kan uploade et sitemap til google.

Men ellers er det faktisk ret godt syntes jeg.

Morten

www.skolesmart.dk

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)