Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygedagpenge eller refusion af sygedagpenge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg er selvstændig økonomikonsulent og har et ApS, hvor jeg er den eneste ansatte.

Da jeg desværre er blevet langtidssyg (ligger indlagt og har gjort det i 2 uger nu) så vil jeg jo naturligvis gerne gøre krav på sygedagpenge, men jeg er meget i tvivl om hvilken blanket der skal bruges og hvad der i virkeligheden er smartest at gøre...

Skal jeg stoppe min lønudbetaling og bare modtage sygedagpenge direkte til mig som privat person, eller skal jeg fortsætte løn udbetaling og så få sygedagpenge refusion ind til virksomheden? Jeg formoder at begge ting kan lade sig gøre, men jeg er usikker på hvilke konsekvenser dette giver...

Jeg har igennem min A-kasse tegnet en ekstra sikring som træder i kraft efter 60 dages sygdom, så om lidt over en måned kan jeg få en udbetaling her, foruden mine almindelige sygedagpenge...

Jeg har meget lidt erfaring på dette område, så jeg håber at der er nogle derude som kan hjælpe mig lidt på vej i den rigtige retning, ved evt. at give en opsummering af reglerne på dette område...

Mange hilsner og tak på forhånd,

Christel

 

 

 

 

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke til den sikring, du har tegnet hos din A-kasse.

Men skal du søge almindelig refusion til en medarbejder, som jo også må gælde for dig, så er det vigtigt, at du anmelder sygdommen senest 4 uger efter 1. sygedag.

Dette kan du gøre på virk.dk.

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke inde i om der er forskel på, at du er ejer af virksomheden og det at have en ansat, på en måde er du vel også ansat i dit ApS.

Når en af vore ansatte havde længere tids sygdom i det firma jeg tidligere arbejdede i, indsendte jeg en DP201 hvor jeg beskrev sygdoms perioden, de første 3 arbejdsuger er for arbejdsgiverens regning og derefter er det sygedagpenge. Du kan på blanketten selv udfylde om løn udbetalingen fortsætter fra firmaet eller ej. Konsekvensen er, at du får mindre i sygedagpenge end i din løn og fortsætter firmaet dækker de selv differencen, hvorimod at stopper de lønudbetalingen modtager du den direkte fra kommunen og så er det kun satsen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)