Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi vil ikke være annoncehajer

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Inden i begynder at sælge annoncer skal i seriøst overveje om det i har gang i er det rigtige.

 

Jeg har nu besøgt siden et par dage for at se hvad det gik ud på.

 

Først idag gav det menning, og siden har de sidste par dage inkl idag været meget sløv.

Siden trænger til en opstremning i design og navigation.

 

Lige nu minder siden mest af alt om en side for en lokalradio eller lignende.

 

 

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2006 6:25:36 PM Forfatter: Ronnie Gasseholm
Inden i begynder at sælge annoncer skal i seriøst overveje om det i har gang i er det rigtige.


Jeg har nu besøgt siden et par dage for at se hvad det gik ud på.


Først idag gav det menning, og siden har de sidste par dage inkl idag været meget sløv.

Siden trænger til en opstremning i design og navigation.


Lige nu minder siden mest af alt om en side for en lokalradio eller lignende.




 

Uhh lige præcis navigationen er en af de ting vi har grublet meget over (Vi grubler stadig!)
Så har du nogle forslag må du meget gerne komme med dem. Men som det er nu skal man klikke alt for mange gange for at komme ind til en enkelt avis, det er ikke optimalt.
Vil det være bedre at man blot skal vælge region og inde under regionen er byerne så listet op under kommunerne? Forslag modtages gerne :-)

 

Designmæssigt tager vi også gerne i mod forslag. Jeg selv synes den mangler lidt "skralde-bang!", noget power.... Ved bare ikke lige helt hvordan jeg skal få det puttet ind. Jeg tror måske at det kan hjælpe hvis vi ændrer vores forside så man på forsiden ser uddrag af forskellige annoncer, der så linker ind til den enkelte avis... Vil det hjælpe lidt?
Jeg har også overvejet en dropdownmenu med byerne.. men det er som om listen med byer bliver alt for lang når vi på et tidspunkt kommer til at dække det meste af Danmark. Man kan også lave noget ud fra postnummer, evt. en søgebox. Det er alle sammen ting jeg har haft i tankerne men ikke rigtig har kunnet finde en fornuftig løsning på.

 

Det er begge ting jeg har brugt meget tid på at spekulere på.. dog uden at jeg er blevet klogere end jeg er nu... Så alle gode råd modtages gerne. Siden er bygget op i typo 3 (ved ikke om det har relevans for debatten). Det er ikke mig selv der bygger selve siden op, jeg har bare mulighed for at rette tekst og billeder, resten skal jeg have fat i webmaster for at få rettet. men kom endelig med gode ideer.

 

Det er da positivt at du fandt ud af hvad siden drejer sig om.. men måske knap så positivt at det tog 2 dage. Især taget i betragning af at man har ca. 3 sekunder (kan det ikke passe) til at gøre et førstehåndsindtryk. Det må vi da godt nok miste mange såvel kunder, som besøgende på! :-(
Hmmmm.... Igen... hvordan gør vi det bedre? Hvordan kunne vi have gjort det mere synligt for dig hvad vi står for? For mig er det jo vældig logisk.. jeg ved jo hvad vi står for og hvad vores side indeholder.

 

At siden er lidt sløv, tager jeg ikke så tungt endnu. Vi er ikke begyndt at markedsføre den endnu kun her på amino og en enkelt annonce på Google. Så man kan næsten ikke forvente at der kommer mange besøgende endnu. Pt. er jeg igang med at undersøge priser på reklame materiale, og når det kommer i hus, så går vi igang med den store markedsføring. På det tidspunkt skal vi selvfølgelig være klar til at tage imod det store ræs og vi skulle gerne have fået styr på vores administartion som funktionalitet af siden.

 

Mange tak for dit indlæg, jeg håber du har lyst til at uddybe det yderligere.

 

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et meget anstrangt forhold til annoncesælgere, primært fordi der er så mange af dem og da jeg arbejder for en virksomhed som i forvejen har annoncer mange steder forstærker det kun stormen af annoncesælgere.

En ting der for mig ville lette det meget er hvis de bare ville sende mig noget materiale, gerne på email og så lade mig vende tilbage. Eller evt sende en email på et senere tidspunkt. Jeg hader simpelthen dem som presser på for at få en afslutning så hurtigt som muligt og de ender stortset altid som et nej, da jeg ikke har haft tiden til at overskue deres tilbud og se om det ville være interessant for mig.

Lad være med at fortsætte salgstalen når jeg beder om konkrete svar. Der er ikke noget værrere end at høre om hvor fantastisk produktet er når jeg lige har spurgt om priserne.

Lad være med at bruge ord som officielle, største, mest besøgte o.l. Det lyder utroværdigt og er næsten altid falsk markedsføring.

Vær ærlig om hvor du ringer fra, lad være med at snylte på andre kendte virksomheders navne (lad helt være med at bruge dem om muligt). Jeg har efterhånden hørt et par stykker som "ringer fra Google".

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kigget lidt på sitet, og jeg blev sgu også nødt til at læse det igennem to gange for at forstå hvad det drejede sig om. Jeg har dog ikke gennemskuet om man selv skal klikke sig ind for at hente tilbudene hver uge, eller om de kommer automatisk på mail. Jeg ville ihvertfald foretrække det sidste. Overvej at lave det som en nyhedsmail, eller at tilbyde tilbudene på mail som et supplement.

Hvis du vælger at lave en nyhedsbrev version kan du med værktøjer som eBrev (www.ebrev.info) lave tracking på annoncevisningerne - helt automatisk. Og denne tracking kan du jo bruge til at dokumenterer overfor kunden, at hans/hendes annonce rent faktisk bliver læst, og at det derfor er en god ide at fortsætte som annoncør.

Jeg tror at det var Mikkel deMib der nævnte noget om statistik/tracking, og det synes jeg også er meget relevant. Lokalavisen kan jo dokumentere deres oplag, og laver helt sikkert også løbende analyser af hvor mange der læser avisen. Disse informationer kan de bruge når de sælger annoncer, og det er de tal du skal konkurrere mod. Meget forenklet kan man vel sige, at annoncøren skal betale en pris pr. læser/modtager. Et eller andet sted skal du vel overbevise dine kunder om at de får flere læsere pr. annoncekrone hos dig, end ved annoncering i lokalavisen. Jeg tror dog aldrig at lokale annoncører dropper lokalaviserne, men vil vælge en kombination af forskellige medier.

Mht. til lav hastighed på sitet, så har jeg oplevet det samme. Jeg kan selvfølgelig godt følge logikken i at sitet først bliver flyttet den dag der er mere trafik, og så alligevel ikke. Den dag i har travlt med at håndtere kundeordre er jeg helt sikker på at i ikke gider bøvle med at flytte sitet, og have nedetid når det flyttes. Så få styr på den slags detaljer inden det bliver en succes.

 

mvh Carsten

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)