Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare købes og sælges i lande uden for EU

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en sag hvor en kunde (privatperson) fra USA ønsker at købe et el-apparat af mig som jeg normalt importerer og sælger på det danske marked.

Jeg kan skaffe apparatet i en 110V version fra min leverandør i Østen, og denne leverandør kan sende produktet direkte til min slutbruger i USA. Der er ingen problemer i det.

Men hvordan skal jeg regne moms og afgift i det her tilfælde, varen har jo aldrig været i Danmark?

Så i mit tilbud til slutbrugeren i USA skal jeg vel ikke indregne den danske moms på 25%

Min leverandør i Østen siger samtidig at min kunde i USA skal betale lokal USA told/afgift der ved modtagelsen.

Håber der er en Amino bruger der kan hjælpe da jeg sikkert for flere og flere af denne slags internationale handler.

Mvh. Ludvig*

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ik regne med moms når varen ik sælges i EU. Alt export ud af EU er momsfri.

Men hvorfor laver I ik bare en kommission aftale, hvor personen i østen invoicer direkte til USA og betaler dig en kommission for salget. Kommer self an på hvor godt i kender hinanden osv...

Og ja der er importtold når varen kommer til USA uanset om du sender fra EU eller Asien...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)