Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LEGO til teambuilding

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der har hørt om det? Hvad hedder det?

 

 

Stefan Avivson

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Lego Serious Play

 

Dbh Martin

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogle der kan ytre sig med nogle erfaringer omkring Lego Serious Play.

 

Hvad koster det og skal man uddannes i det, før man kan bruge det... Jeg kan se, at der er en del konsulentvirksomheder, der bruger det... Men jeg vil jo selv bruge - hvis det altså er godt

Stefan Avivson

Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kun prøvet det et par gange i forbindelse med projektopstart og der har det virket rigtig godt som et fælles afsæt til at komme videre som team/gruppe og få sat ord og billeder på det vi gerne ville opnå.

Samtidig giver den legende og visuelle tilgang gode billeder på markedet, kunderne, virksomheden og dens interessenter - vel at mræke hvis den viden der skal til er til stede i lokalet. Så den store genvindst ligger i gruppeudviklingen - det at videndele, få et fælles sprog, fælles vision og udvikle et fælles afsæt og forståelse for opgaven og de dynamikker der er i spil. - Så til dette kan jeg varmt anbefale det.

Når du skriver at du gerne vil bruge det handler det så om at du gerne vil have en workshop eller lign. hvor du sammen med et team bruger Serious Play til noget af det jeg beskriv ovenfor, eller vil du gerne kunne facilitere workshops hvor Leogo Serious Play konceptet bruges som primært værktøj?

 

 

De bedste hilsener/ Best regards Morten Ove Partner Chokoladefabrikken Klostergade 34, 3. sal DK-8000 Aarhus C moa@changepilot.dk www.changepilot.dk mobil: +45 31266039 KEEP THE CHANGE!
Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Min idé var at bruge det i kursusregi.

 

Helt konkret til teambuilding og teamspirit i CSMA(.dk) regi...

Stefan Avivson

Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du vil bruge det ofte med dig selv som instruktør så er vejen frem at prøve at få certificeringen - så der er bare at få gang i en mailudveksling med dem fra hjemmesiden. Jeg kan ikke rigtig huske hvad prisen er hvis man bliver "godkendt", men mener den ligger på mellem 25-35.000 kr.

Hvis det er et enkelt event så er det jo "bare" at finde en god konsulent som er certificeret som kan give til tilbud på de konkrete arrangementer.

Alt efter hvor vigtigt det er for dig at der står "LEGO" øverst på brevpapiret (og forstå mig ret - det er et gennemprøvet koncept hvor du ved at det er kvalitet du får), så findes der gode konsulenter der bruger lignende metoder - og også legokoldser - til samme formål.

Hvis du er interesseret har jeg nogle i mit netværk jeg kan henvise dig til, som jeg ved er gode.

De bedste hilsener/ Best regards Morten Ove Partner Chokoladefabrikken Klostergade 34, 3. sal DK-8000 Aarhus C moa@changepilot.dk www.changepilot.dk mobil: +45 31266039 KEEP THE CHANGE!
Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er meget åben for at kende "andre" metoder...

 

Jeg vil gerne høre fra nogen i dit netværk...

Stefan Avivson

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
hej stefan

 

måske du hár fået svar på dit spørgsmål, jeg er først faldet over det nu

 

- du kan evt skrive evt. par supplerende stikord omkring, hvad det er du faktisk ønsker at opnå i fht. den aktivitet du er ved at planlægge.

 

- jeg vil godt bidrage med lidt input i dette forum. - har lavet teambuilding (tidligere...) i 10 år - teambuilding i en særlig udgave med fokus på fælles succes-oplevelser for gruppen, ´fun & learning´, og samtidig noget hvor alle kan være med.

 

- i korthed - så er rekvisitterne og udstyret ikke afgøørende ifht. den proces der gennemføres med en gruppe.

 

- det hele afhænger af den person der står for forløbet - ganske enkelt.

- en dårlig facilitator kan ødelægge det bedste koncept ...

- en dygtig facilitator kan bruge et solidt koncept som en udemærket basis i en gruppe-proces

- og, en knald-hamrende facilitator behøver faktisk slet ikke et koncept ...

 

- men, hvis man har et solidt, gennemprøvet koncept, så er der jo en hel masse der bliver lidt nemmere i rollen som mindre øvet facilitator, proces-konsulent, eller hvad det nu måtte hedde i din organisation.

- har ikke selv prøvet ´Lego serious play´, men har studeret konceptet nøje for nogen år siden, og kan blot sige at det er et fint stykke værktøj - på mange måder, men at det stadig kræver en dygtig facilitator for at gøre det meningsfuldt og udbytterigt for deltagerne.

 

- giver det mening ?

 

dann s.

 

 

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er gået fra idéen igen...

 

Var dog også blot interesseret i hvordan det fungerede...

 

Men tak for respons...

Stefan Avivson

Tilmeldt 3. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Til en anden gang har vi hos Lejogleg erfaring med kursusdage med LEGO og har kunder som blandt andet schulstad A/S

http://lejogleg.dk/kursusdag/

Vi har lavet en e-bog med vores erfaring i designtænkning til både salg og produktudvikling

Men også workshops til at få medarbejderen til at tænke frit! 

dbh.

Steffan, Lejogleg

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)