Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ejendom til erhverv

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ejendom, som jeg har haft i 5 år, og har aldrig boet i denne......Nu vil jeg gerne lave denne i stand, så jeg kan bruge den som udlejningsejendom........kan jeg føre den ind i virksomheden?? Jeg skal alligevel betale skat af ejendommen, hvis jeg sælger, da jeg aldrig har boet der, og den står jo bare og blomstrer.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan hvis du udlejer den føre et udlejningsregnskab og lade det indgå i virksomhedsordningen sammen med din øvrige virksomhed.

Bemærk at du ikke kan foretage fradrag for forbedringsudgifterne på ejendommen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at jeg ikke kan trække forbedringsudgifter fra selvom jeg vil udleje eks. et værelse ud, lave resten om til kontor til en underafdeling af min virksomhed....hmm...jeg troede, jeg kunne trække udgifter fra i forbindelse med dette...hvordan så med købet af denne ejendom, jeg vil gerne omdanne til et ApS, kan jeg få købet med i ApS.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan aldrig fratrække forbedringsudgifter.  En del af det kan så måske henføres som vedligeholdelse. Her kigger man på din ejertid ( 5 år og levetiden for de ting du udskifter/forbedrer)

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey, feks. taget på huset er meget slidt og der er hul i det, så det kan man nu godt kalde alm. vedligeholdelse. Og toiletet, samt køkkenelementerne er også enormt slidte. Nu har vi jo ikke tænkt os at smide et køkken ind til 40.000 kr. nærmere 10.000 Da vi blot skal bruge det som kontor.

Men vinduerne må være for egen regning, for der sidder enkeltfagsvinduer i og her skal der være termo :-)

Men hvordan med købet af huset? hvis jeg omdanner til ApS, kan jeg så føre det ind?. Nu skal det siges det er et hus til 160.000 kr. og kan det overhovedet betale sig, hvis det bliver for bøvlet.

Hvis jeg ikke har det inde i min virksomhed, er i øjeblikket enkeltmandsvirksomhed, kan jeg så stadig trække vedligeholdelsesudgifter fra, hvis jeg har en plan omkring kontor.?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt. Størstedelen af udbedringerne på det slidte tag kan jo henføres til perioden før du erhvervede det og så vil man skattemæssigt kalde det forbedring. Det samme med de ørige ting, herunder vinduerne (man anerkender at de nye er af bedre stand på grund af den teknologiske/økonomiske udvikling).

Om du har det i virksomheden eller i selskabet er hip som hap hvad det angår

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvad så hvis man blot reparerer taget, så må det da være alm. vedligeholdelse. Og et køkken kan da godt blive slidt på fem år, de holder ikke til meget dem fra Harald Nyborg :-)

På den anden side gider jeg jo heller ikke at have bøvl, men det er også træls, hvis jeg ikke får de fradrag jeg har ret til :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej vi taler nok ikke om et tag med en levetid på 50 år og taler vi om reparation af en decideret skade der er opstået i din ejerperiode er det også vedligeholdelse men ellers vil man bruge "fordelingsreglen".

Et Harald Nyborg hus ? Hvor står huset henne. På en separat grund/matrikel eller ?   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er på en seperat matrikel. Vi har planer om at åbne et kontor på Fyn, og det er der huset står, vi har selv bolig og kontor på sjælland. Eks. nu vil jeg gerne have lavet en ordentlig p.plads og her skal jeg købe grus. Det må jeg kunne trække fra, og nej, vi har som sagt aldrig boet i huset, vi fik det billigt, og så er tanken om kontor på Fyn modnet.

Nej det er ikke et Harald Nyborg hus :-) men køkkent er nok et gammelt harald nyborg bryggers køkken og her er levetiden ikke lang.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke fratrække parkeringspladsen nej. Hvis ejendommen var afskrivningsberettiget kunne der være noget der, men nu siger du jo at det er kontor (ikke afskrivningsberettiget).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)