Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fantastisk tilbud, men - er det lovligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

Jeg er blevet tilbudt at købe et parti varer fra kina.

Uden at afsløre for meget og skabe mig mine egne konkurrenter, vil jeg prøve at fortælle lidt om produktet.

Produktet er endnu ikke i Danmark - derfor er muligheden genial for mig.

Jeg har fundet produktet på en amerikansk hjemmeside. Lad os sige at produktet hedder abracadabra. Så har jeg googlet det, og fundet det på en side der hedder abracadabra.com - de sælger produktet, også til forhandlere. Jeg har ikke haft kontakt med dem, da de ikke har nogen mailadresse og kun kan kontaktes telefonisk.

Imidlertid er jeg, gennem et andet forum, blevet kontaktet af en sælger fra kina, som sælger på alibaba.com. Han er "goldsupplier" derinde og vil sælge mig produktet til en favorabel pris.

Lugter det lidt? Hvordan kan man sikre sig i mod kopivarer? Og hvordan bliver kopivarer defineret? Vi snakker ikke om et mærke, som fx. Dolce et Gabbana, Gucci eller lign...


Håber ikke det var for rodet, og håber at nogen kan hjælpe ;-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Som regel skal du i kontakt med det firma der producerer varen, eller har agenturet, og søge om at få det i Danmark.

Du kan evt. kontakte firmaet, for at høre om denne kinesiske leverandør, også er registreret som leverandør af firmaet, og dermed er i orden.

Alt efter branche osv. skal du ligeledes undersøge om produktet er lovligt at sælge i Danmark og/eller sendes til undersøgelse for at få det godkendt.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Produktet er "bare" accessories til kvinder/piger... Fx. ligesom en hårbøjle, så på den måde tror jeg ikke at der er noget gøjl ved det.

Jeg vil prøve at få fat i dem i USA... Træls at de ikke har en mail-adresse altså :(

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at få det helt på det rene.

Bare fordi et firma producerer en vare, så betyder det ikke at de har nogen som helst rettigheder til det produkt.

Der findes et hav af underleverandører i Kina og de har bestemt ikke lov til at sælge videre selv. Det er der så mange der gør alligevel og det går også fint.......i Kina.

Men kommer varen til DK, så er DU ansvarlig for at den er ægte, altså hvis der er tale om en eller anden slags brand

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

"træls at de ikke har en e-mail"

?? Du har telefonnummeret, mon ikke du kender en der kan engelsk Wink

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)