Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM firma?

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-08-2006 17:59:51
Forfatter: James



Hej James.

Det er et fint forsvar for MLM, og det er også sympatisk, at du indrømmer, at der ihvertfald er nogle MLM-firmaer og repræsentanter, der optræder kritisabelt.
Jeg skal da også gerne indrømme, at min brug af ordet pyramide til en vis grad er bevidst provokatorisk.
Du synes, at jeg  fokuserer for meget på det med pyramide...hmm...mange-niveau-strukturen. Men det er jo meget centralt. Det er vel nærmest definitionen på MLM - heraf navnet multi level marketing. Det er det, som MLM-systemerne har tilfælles.
Der er flere konkrete ting, som jeg ikke bryder mig om ved de MLM-systemer, som jeg har et beskedent personligt kendskab til.
1) Varerne. LRs deodoranter kostede mere end det dobbelte af de noname-deodoranter fra supermarkedet, som jeg umiddelbart ville sammenligne dem med. Quorums alarmer forekom mig ubrugelige. En cykelalarm, der hyler - tjahh, der er jo ikke engang nogen der reagerer, når en bilalarm hyler.
2) Idéen om at sælge til bl.a. familie om venner ved homeparties. Man slider på de menneskelige relationer ved at sætte folk i en situation, hvor de føler sig forpligtet til at købe noget, som de under andre omstændigheder ikke ville købe, da varerne ikke er særlig nødvendige eller konkurrencedygtige.
3) Det store "startinvesteringer" som ihvertfald sikrer bagmændene (ups, provokation) - MLM-firmaet - et godt salg fra dag 1.
Men disse ting er jo nemme at tilbagevise, for det er jo kun de to konkrete MLM-systemer, der evt. er noget i vejen med. De systemer, som du har valgt, er selvfølgelig helt anderledes

Derfor har jeg holdt mig til at kritisere det generelle træk ved MLM-systemer, som jeg finder uhæderligt: De falske forhåbninger man skaber. Også her melder du så hus forbi. Hvis jeg forstår dig korrekt (hvad jeg ikke altid gør), så vil du bare skabe en stærk salgsgruppe, og den der niveaudeling er ikke så vigtig.
Hvis det er hele sandheden, så tror jeg, at du er i mindretal i MLM-verdenen.
Voes kernestridspunkt, som jeg forventer, at vi vil vedblive at være uenige om, ligegyldigt hvor meget vi debatterer, er hvor meget muligheden for en stor downline betyder for flertallet af MLM-rekrutter, og hvor realistisk et billede de nye MLM''ere har af de reelle muligheder. Når jeg læser nyudsprungne MLM''ere præsentere sig selv på Amino-siderne føler mig ihvertfald bestyrket i min opfattelse, men jeg indrømmer, at den er subjektiv. Jeg har ikke hørt om nogen systematiske undersøgelser af nye MLM''ers forventninger til deres fremtidige forretning.

Mvh.
Peder.

Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-08-2006 12:13:02
Forfatter: Stefan Avivson
Jeg forsøger at finde ud af om der er bred enighed om at mlm-branchen generelt har et negativt spot på sig. Uanset om for, imod eller ligeglad...



Jeg ville bestemt tro, at størstedelen af presseomtalen af MLM er negativ. Pressen kan jo bedst lide at tale om problemer.

Mvh.
Peder.


Tilmeldt 27. Jul 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peder

 

Ja du har ikke helt fejl i nogle af dine meninger,, Jeg vil sige der er firmer og MLM folk som er useriøse men det finder vi i alle brancher men kun fordi det er MLM så bliver snakket om det...

 

Du bruger Pyramide gør jeg også*SS* men alle lønmodtager sidder i en organisation som de kalder det, men ja det er bare det. Den er lidt ringere den pyramide *SSS* (provokation) "Vores pyramide" er bedre der vi kan tjene mere end han der er over dig/os om vi er bedre. Det gør du ikke i et alminderligt arbejde din chef tjener altid mere...

 

1 nu kender jeg kun min egen branche og et par mere kender ikke LR  men nogle produkter er ju meget bedre  end dem du køber i super marked så skal de koste lidt mere, tænker på ALoe vera og Tupperware. Jeg sidder med et servide baseret virksomhed og vi har billigere priser, så ja

 

2 Igen Network er ju din venner familie og ja hvorfor ikke vise dem til en god service så de spare penge. Er det slemt at vgive sine venner en mulighd at spare penge.Eller til en god produkt?? Om jeg spiser på en god resturang og siger det til mine venner er også en form for network marketing..

 

3 start kapital.. Ok hvis du starter din egen virksomhed skal du investere en masse pene normalt Penger du ikke kan få tilbage.. hos os er det 3750 inkl. moms og det er for et år nothing more nothing less..  Og ja starte din egen firma med rettigheder i 19 lande snart for de penge, du skal ikke købe noget som helst hver måned.. Det er ju kun 2 turer i byen med drengerne så er den hjemme*SS* og ja føler man efter 14 dage det er ikke mig ja men så får man pengene tilbage igen. Om du åbner en butik på strøget tror jeg ikke du kan ringe til banken efter 14 dage og sige vi glemmer det det er ikke mig*SSS*

 

Falske forhåbninger og løfter om store penge nu ved jeg de fleste viser hvordan man tjener penge og hvor meget det kan blive. Jeg mener at her på AMino er vi Iværksætter og vores mål er forændre vores liv være vores egen chef og tjene penge vi starter ikke op firma fordi vi skal knokle 24 tim i døgnet til en lille løn. Så hvis mans tarter op en firma om det er en MLM eller en IT eller hvad det er så er det fordi man tror på det og man vil tjene en masse penge og ha det sjovt....

 

Den her er ikke til dig Peder men på amino er det utroligt mange personer som uttaler sig om sager og ting de ikke ved noget om. Der er en kæmpe forskel på MLM  el network marketing  og pyramide spil Man skal ikke blande dem sammen. MLM er lovligt pyramide spil er ulovligt..

 

Jeg mener der er altid en mulighed kan kigge på os vi ahr 5-6 % af den danske marked så ja det er langt tilbage endnu,, vi er mange der kan blive millionærer endnu*SS* og ja som du sier at nogle ikke lykkets men  thats life,, alminderlige firmer går også på røven og vi har MLM forhandler som slutter men sådan er det..

 

 

Peder åbne øjne, du bliver kloger denne form for forretning er her og den vokser,

 

 

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peder

Jeg læste faktisk dit indlæg kort efter du havde postet det og efter min mening, så er det dit bedste og mest reelle indlæg indtil videre og jeg nød at læse, at du lægger dine kritikpunkter op som du ser dem på en mere konkret måde. - Allround er dine kritikpunkter helt reelle og jeg vil gerne tage dem op og prøve at give dig en ordentlig besvarelse og det vil jeg så prøve at gøre nu. :)

Først og fremmest ved jeg nu ikke, om jeg leverer så godt et forsvar imod MLM!? Mine skrivelser går jo trods alt ind og rammer en udefineret gruppe af MLM -repræsentanter og -firmaer en kende ufordelagtigt. - Jeg skriver jo også, at du ikke kan gå ind og anklage alle MLM firmaer... Men omvendt kan JEG jo så heller ikke tage dem alle forsvar vel?
Som jeg ser det, så kan man meget vel have en kritisk holdning imod MLM princippet - hvilket er fair nok. Men langt det meste af folks kritik ligger faktisk på de enkelte firmaer´s- og repræsentanter´s- forretningsmetoder.
Jeg påpeger blot, at det giver en langt større indsigt i branchen, når man lærer at skille disse fra hinanden OG når man lærer hvor stor indflydelse man selv har på sin forretning.

Jeg ved godt at du bevidst provokerede ved dit brug af ordet "pyramide" og selvfølgelig er det da også bevidst, at jeg går dig på klingen. - Men det er også den typiske misopfattelse af et pyramidespil; at folk fejlagtigt tror at det uetiske og ulovlige i pyramidespillet ligger i den "pyramidelignende" struktur. - Men strukturen er blot et udtryk for at MLM firmaet OG pyramidespillet er organiserede foretagener, - ligesom man finder præcis samme strukturopbygning i alt andet som er organiseret og uanset om der er tale om samfund, riger, militær, familie, firma eller andet... ja selv i dyreflokke for den sags skyld.
Kritikken skal jo ikke ligge på det faktum, at det givne MLM firma danner sig en forretningsstruktur bestående af forhandlere og kunder. Kritikken skal vægte sig langt mere på, HVAD det er som skaber omsætningen OG om firmaet opretholdes på baggrund af en reel vareomsætning.

Hvad angår "Multi Level Marketing" definerer jeg den således: "Multiplication Level Marketing".
Dvs. der er ikke tale om "Mange Niveauer Marketing", for "Multiplication" indikerer, at der foregår en duplikation. Dette vil sige, at man ikke blot ønsker at skabe volumen: Når man duplikerer, så investerer man nemlig sin tid og energi på nogen eller noget. Så forskellen på sløset og seriøs ligger vel i den enkeltes defination af "Multi" i MLM. :)


Du nævner 3 kritikpunkter og dem har jeg vist nået til nu.

1) Din kritik omkring produkterne er både reel og ureel.
Der findes MLM firmaer, som har nogle dårlige/for dyre produkter i deres sortiment. Der findes MLM firmaer, som udfra enkeltes defination har nogle dårlige/for dyre produkter i deres sortiment.
Jeg vil egentlig ikke forsvare det med andet end, at der i flere MLM firmaer faktisk er nogle kanon gode produkter og at der rent faktisk KAN være penge at spare i et MLM firma. - Det varierer jo også alt efter firma og produkt, hvad det er for en målgruppe de ønsker at ramme. I MLM findes der jo i grunden produkter lige fra "discount til luxus" (sådan lidt firkantet sagt).
Mine egen holdning med de MLM produkter jeg har prøvet er da også bred. Nogle produkter vil jeg aldrig bruge mere og andre er blevet fast integreret i min husholdning og i høj grad pga. kvaliteten og de positive resultater produktet har bevist at have.
Så i et MLM firma vil jeg da mene, at man som forbruger stadig bør være kritisk overfor de produkter og den pris/kvalitet man søger. Så hvis du f.eks. har utilfreds over dette i et firma, så har den mulighed og de produkter bare ikke  noget appeal til dig og længere er den jo egentlig ikke.
*Jeg vil ikke udtale mig om LR´s produkter og jeg har ikke det store kendskab til deres udvikling igennem de sidste 10 år. - Det samme gælder også Quorums - MEN den cykelalarm forekommer mig
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-08-2006 17:52:56 Forfatter: Peder Møller
Hej Wubi.

Der er selvfølgelig forskel på MLM-firmaerne. Nogle har vistnok ikke
nogen ''startinvestering'', hvilket gør ligheden med pyramidespil mindre.

Jeg kritiserer noget, som jeg anser for at være fælles for alle
MLM-systemer, og derfor kan man godt på det punkt skære dem over én kam.

Min hovedkritik går på, at man sælger ideen til de nye distributører på
noget, som kun kan blive til virkelighed for de færreste (muligheden
for at få en stor downline/underpyramide).

Dette er et fællestræk ved alle de MLM-firmaer, som jeg har hørt om.

Det er givetvis forskelligt, hvor meget vægt de enkelte firmaer lægger
på underpyramiden, men kender du et eksempel på et MLM-system, hvor det
ikke indgår?

Mvh.

Peder.

Hej Peder,

Jeg vil bare lige sikre mig at jeg forstår hvad det er du kritiserer, inden jeg svarer.

Går din kritik på:

- at det ikke kan lade sig gøre for alle at få succes da konceptet bag Network marketing i teorien på et tidspunkt vil komme til at omfatte hele jordens befolkning.

eller

- at det ikke lykkes alle at få succes og at det derfor ikke er godt.

eller

- noget helt tredje?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-08-2006 15:11:10 Forfatter: wubi.dk Det er nu altid hyggeligt at følge med i disse tråde. Rart at se at debatten i det mindste er blevet saglig :)

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har været med i et MLM firma (som stadig eksisterer), men som ikke har kunne få det til at virke. Specielt ville jeg gerne hører kommentarer om hvad de selv mener grunden er til at det ikke virkede for dem....

Hvis det er muligt ville jeg sætte pris på eksempler der ikke er fra ruder konges tid. F.eks. inden for de sidste 3-5 år.

 

Vil bare lige sikre mig at mit spørgsmål ikke var overset. Hvis I kender nogen der kan svare på ovenstående så send dem gerne hen til denne tråd. Tak.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wubi.


Min kritik går på det første, at ikke alle kan få success, da der altid vil være flest på det laveste niveau, med den tilføjelse, at man underspiller denne kendsgerning, når der skal hverves ny distributører.
Ved at undlade at gøre de indbyggede begræsninger i systemet klart, er firmaet bag et MLM-system mere eller mindre direkte med til at opsætte urealistiske forventninger, fordi der er penge i det for firmaet bag MLM-systemet, selvom der måske ikke er mange penge i det for den enkelte MLM-distributør.


Mvh.
Peder.


Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej James.



OK du vinder...
...konkurrencen om at skrive de længste indlæg.
Du tager selvfølgelig afstand fra, at man lover folk noget, der ikke kan holde.
Min påstand er bare stadigvæk, at MLM-strukturen i sig selv rummer et lokkemiddel (kom højt op i systemet), som ikke kan holde (for de fleste). Jeg tror ikke, at MLM-strukturen er skabt, fordi det er en god måde at organisere sig på, når man skal sælge produkter. Som jeg ser det, bidrager de øvre lag nemlig ikke med noget særligt, når først sælgeren i bunden er kommet igang. Normalt vil man søge at eliminere den slags overflødige led, hvis ikke de tjente et andet formål - nemlig at få nye distributører tiltrukket. MLM-strukturen ser ud som den gør, ikke fordi det er effektivt, men fordi det tiltrækker nyt distributører.
Nu vil du sikkert angribe, at det er en udokumenteret påstand, men jeg savner omvendt dokumentation for at systemet virkelig er effektivt, at MLM-handel har udkonkurreret traditionelle virksomheder og produkter pga. systemets effektivitet.





Mvh.
Peder.






Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peder,

 

Hvis jeg nu fortæller dig at den menneskelige natur spiller ind langt før teorien om at strukturen bliver "uendelig" kan du så forholde dig til det? Sagen er nemlig at folk der ikke har "det selvstændige gen" eller "den mentale styrke" giver op LAAANGT før teorien om "uendeligt" overhovedet kan nå at komme igang.

Men med ovenstående så støtter jeg naturligvis din udtalelse om at ikke alle kan få succes. Mig bekendt findes der ikke nogen form for virksomhed eller forretningsform hvor det gør sig gældende. (Hvis der sidder nogen blandt læserne der kender en, så sig venligst til ).

Det som muligligvis kan forvirre nye folk er at de kan høre udtalelser som f.eks.: "Alle kan få success...". Problemet er nemlig at de ikke forstår hvad det egentlig er der bliver sagt. Det der menes er nemlig at de, uanset deres baggrund, kan få succes HVIS DE VIRKELIG VIL!! (Dvs. har den mentale styrke, disciplinen osv. osv. osv - alle egenskaber som er nødvendige hvis man skal være selvstændig). 

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Århus
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Peder

 

Til din orientering, kan jeg fortælle dig at indenfor helsekost er der tit en avancefaktor på 5 - 10 gange - så der er i dette felt rigeligt med penge til et netværk.

 

Jeg har gennem årene gjort en del mennesker velhavende på mlm - der i blandt mig selv også.

 

Du siger at alle dem i bunden bliver snydt !!!  jamen hvad med dit job i det offentlige ?  - er de fleste ikke nederst i hirakiet ?  og dem der vil noget, kravler op på toppen ????

 

Uanset hvad du tænker, så prøv et kort sec - at sammenligne disse ting uden fordomme.   Du har ret til dine tanker om mlm - jeg har sikkert de samme om at være offentlig ansat * LOL *

 

Hvis du ser på det med igangsætter øjne - så går de fleste i almindelig forretninger også " ned "  og ligeså i mlm - dem som er uheldige eller kvitter - når ikke toppen.

 

Jeg har set masser af u-uddannede, ordblinde, gamle som helt unge - blive store i mlm...............og så er der et dejligt socialt miljø - tit og ofte.

 

mvh

Peter

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)