Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM firma?

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i hvert fald enig i at der er rigtig mange der har en negativ holdning til MLM, så hvis det er det samme som at der er et dårligt ry, så JO

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der andre der kan svare

 

konsesus!

Stefan Avivson

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår ikke helt pointen med spørgsmålet, så derfor har jeg ikke svaret.
Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forsøger at finde ud af om der er bred enighed om at mlm-branchen generelt har et negativt spot på sig. Uanset om for, imod eller ligeglad...

Stefan Avivson

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Stefan

Et hurtigt og venligt ment forslag ville være at starte en ny tråd om emnet.
Hvis folk tager dit spørgsmål seriøst er det skam en ganske relevant debat og jeg vil tilføje, at det kunne have yderligere relevans, at fokusere på markederne både lokalt og globalt.

Jeg vil i al beskedenhed mene, at selve kritikpunkterne varierer fra land til land alt f.eks.; hvor længe de har kendt til MLM og hvordan folkets mentalitet og kultur er i det givne land.
F.eks. er det et velkendt fænomen, at MLM i Asien er yderst populært og de fleste seriøse netværkere så gerne deres forretning vokse lige præcis dér inkl. mig selv. - Så i relation til f.eks. Danmark, så er Asiaterne jo stang-MLM-liderlige. Så det kunne da være en ny tråd værd. :)


Mvh.

James

Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-08-2006 06:24:03
Forfatter: wubi.dk
Jeg siger ikke at dine kommentarer ikke passer på nogle
eller en del selskaber, eller at der ikke findes selskaber der måske
får MLM til at lyde nemmere end det er at få success, men at skære alt
over een kam er lige så forkert som at antage at alle muslimer er
terrorister. Det holder bare ikke vand.







Hej Wubi.



Der er selvfølgelig forskel på MLM-firmaerne. Nogle har vistnok ikke
nogen "startinvestering", hvilket gør ligheden med pyramidespil mindre.

Jeg kritiserer noget, som jeg anser for at være fælles for alle
MLM-systemer, og derfor kan man godt på det punkt skære dem over én kam.

Min hovedkritik går på, at man sælger ideen til de nye distributører på
noget, som kun kan blive til virkelighed for de færreste (muligheden
for at få en stor downline/underpyramide).

Dette er et fællestræk ved alle de MLM-firmaer, som jeg har hørt om.

Det er givetvis forskelligt, hvor meget vægt de enkelte firmaer lægger
på underpyramiden, men kender du et eksempel på et MLM-system, hvor det
ikke indgår?



Mvh.

Peder.


Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peder

Ja vores skrivelser er vist ved at få lidt volumen, så jeg vil "prøve" at gøre det kortere denne gang.

Jeg kan sige at du misforstår mig på nogle punkter og det skal du ikke høre noget ondt om. - Jeg vil i den forbindelse referere til Wubi.dk´s svar til dig, hvor han faktisk kommer ret godt ind på min pointe, så med den under armen, så vil jeg tillade mig, at slå nogle ting fast og fortsætte vores dialog. :)

Jeg vil gerne pointere, at jeg naturligvis mener at du er i din fulde ret til at have en mening og udtrykke den. Min kritik imod dig er på ingen måde vægtet på, at du har en negativ holdning imod MLM.
Min kritik imod dig er mere fokuseret på den argumentation du ikke lægger bag din kritik. - Din manglende argumentation afspejler din manglende viden på området og i den forbindelse mener jeg følgende:
Man behøver ikke at være MLM ekspert for at udtale sig. MEN der er stadigvæk en verden til forskel fra; "A" en MLM ekspert og "B" til en person der overhovedet ikke aner hvad det er!?! - Nu siger jeg ikke, at du slet ikke ved hvad MLM er, for jeg aner jo ikke hvor meget du har lagt i det. Men hvis du er tættere på B end du er på A, så vil jeg ikke mene at du besidder den fornødne viden om emnet til at slå særlig meget på plads og dvs.at konstatere noget, hvilket man jo egentlig gør når man kommer med anklager/postulater/formodninger og i den dur. - Ydermere er det nok heller ikke særlig særiøst eller smart, når der insisterende bliver brugt ukorrekte definationer på nogle elementer indenfor MLM der med lov faktisk er ganske utvetydigt defineret og i også øvrigt EFTER én eller flere irettesættelser fra en bedrevidende part.

Men bortset fra det, så er det eneste jeg er ude efter fra din part; at du simpelthen bare lægger dine kritikpunkter op til debat og deltager KONSTRUKTIVT i den. Som Wubi.dk nævner, så findes der jo faktisk MLM firmaer som udfra min og andres mening har dårlig forretningspolitik. Men der findes altså mange forskellige MLM muligheder og jeg vil mene, at næsten alle ville kunne finde et koncept som de ville være glade for og føle at de kunne stå inde for.
MLM bygger jo også på folks forskelligheder. Dette bruges og udnyttes naturligvis af de forskellige MLM firmaer, ligesom alle andre forretninger er bygger på en bevidsthed om, at der er et potentielt marked for det/de produkt/er man arbejder med (hvis de er gode nok). - Bid endelig mærke i "gode nok"! Et produkt behøver jo hverken at være billigst eller bedst for at have et reelt markedspotentiale... Men det ved vi jo allesammen godt. - Det er dog altid et plus at stå med ét eller flere unikke produkter, men som sagt ikke noget must.

Kort sagt, så formår du at tage nogle enkelte negative aspekter indenfor en meget bred MLM verden og tolke dem som værende nogle af de gennemgribende elementer indenfor denne. Med disse i fokus har du ikke kunne skeldne pyramidespil og MLM fra hinanden og dette synes at blive forstærket af den spinkle række af similariteter disse to har med hinanden. Men udenfor dit fokus ligger de kritiske punkter som adskiller MLM fra pyramidespil og jeg kan sige, at MLM generelt adskiller sig fra pyramidespil i alle aspekter.
Ét af disse aspekter er det incitament du har med, at  skulle formidle"det" til andre: I pyramidespil er det (firkantet set) et incitament om at skabe en hurtig og kortsigtet gevinst... Man ønsker dermed ikke at hjælpe andre, man hjælper naturligvis sig selv og finder endnu flere mennesker.
I MLM ønsker man en langsigtet forretning og dvs. at man søger kunder og samarbejdspartnere som pga. produkt og/eller koncept ønsker at forblive i forretningen. - Hvad får folk til at blive i en forretning??? (Lettere retorisk).
Folk forbliver kunder i en forretning hvis de er tilfredse med produktet og prisen.
Folk forbliver aktive som netværkere/kunder i en forretning hvis de er tilfredse med produktet og konceptet som helhed....

Med dette sagt, så kan jeg
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kettner

Jeg har lige affyret størstedelen af mit skrivekrudt, så jeg kan ikke lige finde på andet at sige end tak. :)


Mvh.

James

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej DuBli

Ja MLM er vejen frem for nogle og andre er bedre tjent med andet. Selvfølgelig er der altid sortseere, men der er også folk som bare har valgt, at MLM ikke er noget for dem og det er jo egentlig bare et aspekt i den selv samme forskellighed i folk som gør, at MLM jo vitterligt kan fungere.

Nu har jeg ikke kigget ind på Dubli, så jeg kender det faktisk ikke. Det lyder dog bekendt... men det kan ligeså vel bare være en velkendt klang i selve navnet.
Men med et godt produkt og en god bonusplan, så kan du ikke have gået helt galt i byen. :)


Mvh.

James

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg har fulgt jeres debat, og synes egentlig at den er meget god.

Jeg vil gerne komme med en lille tilføjelse omkring det med "pyramiden" og om der forsat er muligheder for dem som springer på et givent MLM koncept i dag.

Jeg udtaler mig kun omkring mit eget firma, da det naturligt er det jeg kender bedst, men jeg tror ikke at mine tal falder langt fra lignende tal fra andre firmaer.

I Danmark er der ca. 2,5 millioner husstande. Jeg arbejder med at sætte et distributionsnetværk op, som sælger Wellness Home''s til folk/familier, dvs. samme antal husstande. Vi har nogle unikke produkter, som balancerer kroppen 24 timer i døgnet og dermed har en enorm indvirkning på helbredet. En markedsandel på 1 % vil generere en omsætning på omkring 750 mill. kroner, hvoraf omkring 400 mill. kroner vil gå tilbage til distributørerne. Og så skal du bagefter lægge resten af Europa til (som også er dit hjemmemarked). Om jeg tror at der er plads til flere forretningsfolk?

Tag såvel Nord- som Sydamerika med, læg Australien til, Asien og snart både Indien og Kina. Der er masser af plads.

Hvis ikke et MLM firma skulle kunne ekspandere, hvordan skulle et "traditionelt" så kunne? Vi sælger til samme kundegruppe og vores mål er det samme - at få produkter ud at ligge hos forbrugerne. Og en del af mekanismerne er de samme - herunder bl.a. produktudvikling, som er livsvigtig. Der er jo ikke meget ved at naboen har et bedre produkt end en selv. Det ved MLM-firmaerne også. Derfor udvikler de også løbende deres produkter.

Der vil være op og nedture for de forskellige firmaer - afhængig af hvem de rekrutterer, dvs. deres lederfigurer (ligesom i alle andre forretninger). En god leder vil betyde masser af omsætning og masser af folk som tjener gode penge.

Men hvis du fortæller nogen at de bare skal sælge i Nr. X-trup og omegn og så ellers bare vente og se hvad der sker - så har du vildledt folk så det basker. Det fører ikke til nogen sønderlig indtægt.

Hvis du sidder og følger med i debatten og er nysgerrig omkring MLM (og måske overvejer om det er noget for dig) så håber jeg at jeg formidlet et billede der hjælper dig med at vurdere denne forretningsform.

Potentialet vil være der i dag - i morgen - om et år. Spørgsmålet er hvornår du vil starte din forretning. 

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)