Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM firma?

Side 4 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
"For at gentage mig selv, så styrer du kun, hvem
du selv får ind i systemet, du styrer ikke hvor mange i næste led, der
kan gøre det samme.
"

Det kommer an på om det er en "vinder" eller en "quiter" man har startet, hvis det er en vinder så styre man det fint... Men du har jo heller ikke nogen praktisk erfaring ;)

Men vi bliver vist ikke enig her..


Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Apropos regnestykke...

 

skitse:

 

1 topmand skal have ti under sig, som skal have ti under sig, som skal have ti under sig osv. Formlen er skitseret:

 

1. level:        1

2.                 10 (ialt 11)

3.                100 (111)

4.                1000 (1111)

5.                10000 (11111)

6.                100000 (111111)

7.                1000000 (1111111)

8.                ....

 

Teoretisk set i forhold organisationsopbygning og ledelse, vil sådan en model efter min mening, KUN være en succes, hvis det stopper ved 3. niveau. Niveauerne 4 og længere nede, vil klart give flere tabere end vindere pga. styring og kontrol

Stefan Avivson

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nu altid hyggeligt at følge med i disse tråde. Rart at se at debatten i det mindste er blevet saglig :)

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har været med i et MLM firma (som stadig eksisterer), men som ikke har kunne få det til at virke. Specielt ville jeg gerne hører kommentarer om hvad de selv mener grunden er til at det ikke virkede for dem....

Hvis det er muligt ville jeg sætte pris på eksempler der ikke er fra ruder konges tid. F.eks. inden for de sidste 3-5 år.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peder

Nu skrev du en hel del sidst, så jeg vil besvare dit indlæg i bider af gangen.

Du skrev:
"Du er lige ved at erkende, at de fleste ender nederst i pyramiden, men så ender du alligevel med at sige, at det er folks egen skyld, fordi de ikke er dygtige og flittige nok. Og det er jo det, der ikke er rigtigt. Ligegyldigt hvor talentfulde og arbejdsomme distributørerne er, ender de fleste nederst, fordi pyramiden løber ud i sandet, om jeg så må sige. Det er en uundgåelig del af systemet."


Først og fremmest er jeg jo ikke lige ved at erkende, at de fleste ender nederst i "pyramiden". - Der er tale om, at jeg gav dig en forenklet forklaring på, hvordan en struktur i virkeligheden danner sig. Dette var egentlig en hjælp til dig, da du tilsyneladende hverken på daværende tidspunkt eller nu forstår denne del særlig vel.
Udfra de detaljer som jeg i den henviste skrivelse vælger at ytre, der kunne en struktur have alt mellem 1 og 999.999.999 personer på nederste niveau... Det blev nemlig aldrig defineret hvordan strukturen var bygget op, så med dette sagt kan du nok godt se, at jeg i virkeligheden ikke var i nærheden af nogen "erkendelse". ;)

At jeg påskriver folks "fiasko" på manglende arbejdsomhed og dygtighed er korrekt. Men jeg mindes ikke at underkende, at held også kan have en afgørende faktor; ligesom held kan tilskrives så meget andet indenfor forretningslivet. - Det virker som om, at du ser et uetisk aspekt i at folk ikke bliver båret i guldstol fra rendestenen til  et palæ med en 7-cifret indkomst!? Jeg kan ikke forstå denne logik!

Din sidste kommentar om hvad der er en "uundgåelig del af systemet"... Hvad ved du egentlig om det? Seriøst!



Du skrev:

"Muligheden for at blive millionær, må være et væsentligt incitament for de fleste, men selvfølgelig ikke for alle. Og det er uetisk når MLM-bagmændene, som jo godt kan regne, glemmer at sige, at hvergang der er en der bliver millionær, er det tildels på bekostning af mange flere, der har sendt penge op i systemet, og som ikke har fået det fulde udbytte af deres indsats og aldrig vil få det."


Det første jeg vil sige er, at det må siges at være manglende respekt for andre mennesker at betegne dem som "bagmænd" - Når du siger bagmænd ligger det jo i undertonen, at der er tale om fub og svindel eller rettere sagt pyramidespil. - Skal disse såkaldte "bagmænd" virkelig trædes på bare fordi du vil sætte effekt på dit indlæg?
Hvis du vil tages seriøst af en netværker i en MLM debat, så skal du stryge ord som pyramidespil og bagmænd, for det har ingen hold i realiteterne i forbindelse med et reelt MLM firma og helt reelt er der tale om en HELT anden debat... Pyramidespil er et HELT andet foretagende og menneskerne bag har et HELT andet og langt mere kortsigtet incitament i forbindelse med markedet. - Det er forfor fuldstændig sindssygt at komme med postulater om, at 10, 20, 30, 40 og 50 årige gamle firmaer alle er lutter pyramidespil... Sikke dog noget sludder og det må du da kunne se for Søren da!?

Derudover kan jeg fortælle, at når "manden på toppen" tjener 1 million, så er det ikke på baggrund af, at alle i hans netværk ikke tjener noget. Tværtimod bygges "din" MLM succes på den MLM succes "du" skaber for dine samarbejdspartnere... Der er ikke tale om at tage dem i r****, der er tale om at arbejde sammen imod et fælles mål og dette er ikke en succes, der kun er forbeholdt den ene af parterne.
En fundamental fejl der begås i MLM er, når folk bare skødesløst "kaster" folk ind i deres forretning, for derefter at lade dem sejle deres egen sø... Det er denne behandling af ens egen forretning og andres som er uetisk og IKKE forretningskonceptet i sig selv.


Du skrev:
"Nu bliver debatten religiøs. Du kan sige, at jeg ikke har kritisk sans,
Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Sådan james, et godt og velformulert indlæg.
Og ja der er så mange der har antagelser, der bygger på  intet....

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey James

 

Tak for et super indlæg. Nogle gange vil folk bare se sort på tingene..

MLM er vejen frem. Alle mennesker er lige når de starter, derfor har alle mulighed for at nå lige langt. Det er ligesom mange andre steder i denne verden, laver man ikke noget får man heller ikke noget.

Jeg har selv været i flere forskellige selskaber, ligenu arbejder jeg som ambassadør for DubLi. Jeg må sige at med deres bonusplan, er der muligheder som jeg personligt ikke selv har set før.


 

Tak for et fedt forum.





Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 8/2/2006 7:20:07 PM
Forfatter: James






Hej James.

Det var jo en længere skrivelse. Inde mellem alle kraftudtrykkene fandt jeg et par spørgsmål, og dem skal du have svar på. Ikke at der vil være noget særlig nyt i disse svar, men når du nu spørger...

Det virker som om, at du ser et uetisk aspekt i at folk ikke bliver båret i guldstol fra rendestenen til et palæ med en 7-cifret indkomst!?

Nej, jeg synes tværtimod der er for få i MLM, der opnår en 7-cifret indkomst i forhold til det, der bliver stillet i udsigt. I Amway, verdens største MLM-organisation, som er blevet fremhævet som et eksempel på et hæderkronet, ordentligt MLM-firma, tjener den gennemsnitlige distributør $700 om året, men køber Amway-varer for $1000.

Din sidste kommentar om hvad der er en ''uundgåelig del af systemet''... Hvad ved du egentlig om det? Seriøst!

Jeg ved, at pyramiden er størst for neden, og at den ikke bliver ved med at vokse, derfor er der flest i bunden.

Det er forfor fuldstændig sindssygt at komme med postulater om, at 10, 20, 30, 40 og 50 årige gamle firmaer alle er lutter pyramidespil... Sikke dog noget sludder og det må du da kunne se for Søren da!?

Jeg siger ikke, at de er lutter pyramidespil. Jeg siger, at de er pyramidespil, blot med den forskel, at man handler varer, hvilket gør, at det ikke er ulovligt. Det de har tilfælles med pyramidespil er, at der flyttes penge fra bunden til toppen, uden at der er eksternt salg og dermed værdiskabelse. Dette sker, når de nye distributører køber en ny startpakke med vareprøver, som dem længere oppe får procenter af. I Quorum kostede det mere end 10.000 kr. at komme ind (og det var mange penge dengang).

Blev debatten religiøs? Hvor, hvordan, hvem , hvad mener du?

Debatten går i hårdknude, når man stopper med at argumentere og bare siger, at modpartens uenighed må skyldes, at han ikke har kritisk sans.

JA! Men min kritik lød på, at du konstaterede det.
- Hvordan forholder du dig til det? At folk KONSTATERER en masse om noget, som de i virkeligheden kun har en meget beskeden viden om? - Burde disse mennesker ikke hellere konstatere, at deres udtalelser primært består af holdninger, antagelser og ævl.

Hvis jeg forstår dig rigtigt mener du, at jeg ikke kan have ret, fordi jeg har brugt væsentligt mindre tid end dig på at studere MLM. Det argument holder heller ikke. Man kan finde masser af eksempler på, at flok bruger et helt liv på at studere et noget, og alligevel har misset nogle fundamentale erkendelser indenfor deres felt.

Mvh.
Peder
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil give Peder ret i at man, generelt set, godt kan være kritisk eller modstander af noget uden at være ekspert i det. Jeg er f.eks. imod krig, men jeg har aldrig været soldat og ved kun ganske lidt om krigsførelse. Jeg er også imod genmodificeret fødevarer, men reelt set ved jeg jo egentligt ikke så fandens meget om det. Jeg er også kritisk og i nogle sammenhænge imod MLM, da jeg synes der er nogle grundlæggende ting ved modellen som jeg ikke bryder mig om. Tit og ofte synes jeg også der er god grund til at være kritisk overfor de produkter der sælges via MLM, og ikke mindst de priser de sælges til. Alt dette synes jeg sagtens man kan tillade sig, uden at være ekspert i det hele. Det er både rimeligt og seriøst. På samme måde må andre naturligvis gerne have en anden holding.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/3/2006 12:03:23 AM Forfatter: Peder Møller


Hvis jeg forstår dig rigtigt mener du, at jeg ikke kan have ret, fordi jeg har brugt væsentligt mindre tid end dig på at studere MLM. Det argument holder heller ikke. Man kan finde masser af eksempler på, at flok bruger et helt liv på at studere et noget, og alligevel har misset nogle fundamentale erkendelser indenfor deres felt.






Hvis jeg forstår James' indlæg så siger han ikke at du ikke kan have ret, men bare at han ikke mener at du har ret. Så derfor kan det ikke sammenlignes med studerende osv osv...

Når jeg læser dine indlæg så må jeg indrømme at jeg også savner nogle fakta. Der er rigtig mange holdninger, en lille smule du kan huske fra for 10 år siden og så en masse ting der teoretisk er på den ene eller anden.

Jeg siger ikke at dine kommentarer ikke passer på nogle eller en del selskaber, eller at der ikke findes selskaber der måske får MLM til at lyde nemmere end det er at få success, men at skære alt over een kam er lige så forkert som at antage at alle muslimer er terrorister. Det holder bare ikke vand.


Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi skal lige have noget på plads.

 

Er alle parter, om man er for eller imod eller ligeglad, ikke enige om at MLM-branchen har et dårligt ry?

Stefan Avivson

Side 4 ud af 7 (68 indlæg)