Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM firma?

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :
"Jeg forstår ikke regnestykket.

Men jeg tror, at Jysk er et rigtig utaknemmeligt eksempel, hvis du vil argumentere for styrkerne ved MLM.
De har så stor en volumen, at det må være umuligt for en MLM-distributør at opnå samme omkostningsniveau pr. vare. Derudover er avancen i sådan et discountsegment nok ikke så høj, som du antager, så selv hvis I kunne gøre det ligeså effektivt, ville der ikke være særlig meget fløde at skumme for alle de distributører, der skal have en sjat.

Og nej - jeg er ikke ansat i Jysk."

Hej Peder, det er måske tilfældigt at jeg lige nævner Jysk :-)

Men jeg tror til gengæld ikke at Jysk er et utaknemmelig eksempel. LL er en hård og dygtig forretningsmand - no doubt. Ellers havde han næppe på nuværende tidspunkt åbnet ca. 1100 butikker i Verden.

Kommer man endelig igennem til LL med sit produkt  vil han sikkert ikke betale ret meget for produktet, eller også er fortjenesten skruet i vejret. LL er vant til at tjene mange penge. Derfor er et enkelt nyt produkt ikke alt afgørende for LL i modsætning til eksempelvis undertegnede.

Angående mit regnskab:

Kan jeg fremstille et produkt, der kræver at jeg skal have 100 DKK i salgspris for at det er attraktivt for mig,

vil LL tage ca. 200 DKK i butikken.

Kan jeg overbevise min "omgangskreds" om produktets fortrinligheder, skal jeg jo "bare" have 100 DKK

af disse personer. Disse personer kan så formidle produktet videre til andre som de kender. Ønsker disse at købe produktet, betaler de 200 DKK ( som hos LL) til dem som introducerede produktet for dem.

Heraf får 1. led 100 DKK pr. enhed og jeg får 100 DKK.

Dem i 2. led sælger ligeledes videre til 200 DKK, dog beholder de "kun" 97 DKK pr. enhed...giver 103 DKK videre til 1. led...som giver 100 DKK til mig.

3. led får 94 DKK i direkt salg og 3 DKK pr. enhed, som eller kommer til at gå gennem dem...o.s.v

 

På denne måde forbliver produktet interessant for alle dem som "er med", og jeg får en god salgsorganisation

som vokser støt derudaf i en god rum tid, såfremt produktet er interessant.

I modsat fald er det hele efter min mening ikke spor interessant. Men det er vigtigt at dette produkt ikke sælges via nettet etc.af andre end mig, for netop at undgå en masse forvirring.

 

Håber regnestykket blev lidt tydeligere :-)

 

Mvh. funny

Ps. godnat


Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/31/2006 1:48:21 AM
Forfatter: funny
[QUOTE]Dato: 7/31/2006 1:48:21 AM
Forfatter: funny




Håber regnestykket blev lidt tydeligere :-)








Mvh. funny









Nu forstår jeg regnestykket.

Eksemplet afhænger af, om du kan indkøbe varer til 50% af den pris, som
Jysk sælger dem for. Jeg tror det ikke, men det kan jo være, at du kan
modbevise det.

Det afhænger også af, at sælgerne længere nede i kæden ikke finder ud
af, hvordan de køber varen direkte hos din leverandør, så de kan gå
udenom dig :-)



Mvh.

Peder.


Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen, det er korrekt Peder.

Hvis vi nu antager at Jysk  kun kan få produktet gennem mig, idet jeg er "producenten" / rettigheds-indehaveren.

I givet fald er det  vanskeligt at gå uden om mig :-)

 

Mvh. funny

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peder

Jeg kan se, at du i denne tråd har været en del aktiv nu og skønt jeg stadig ikke synes, at du berører sagens kerne, så har du da i hvert fald "fortjent" et mere sobert svar denne gang. - (Men selve din holdning og kritik imod MLM kunne Du jo egentlig godt have lagt på bordet i en ny tråd i stedet, men nok om det). :)


Hvis jeg ikke tager meget fejl, så var dit første kritikpunkt (til mig) at det er svært at argumentere imod, at de fleste MLM distributører ender nederst i pyramiden!?!
Nu bruger jeg ikke ordet "pyramide" i denne sammenhæng, da der i virkeligheden er tale om en struktur.
Sagen er den, at man som ny i firmaet starter "nederst" i strukturen og man arbejder sig egentlig ikke op i strukturen; man bliver egentli liggende hvor man er og oparbejder en aktiv struktur under sig med hjælp fra sine samarbejdspartnere. - Når dette er gjort, så står man i gåseøjne på toppen af strukturen (som man har oparbejdet)... og indtil videre der er ikke  det store hokus pokus i det.
Nogle mennesker formår ikke at bygge en forretning; nogle fordi de ikke er gode og/eller heldige nok og andre fordi de bare aldrig får lettet rumpetten. - Thats business!

Du ser formegentligt et uetisk aspekt, fordi du ikke kan se alle i strukturen bliver millionærer. Men du glemmer, at "alle''s" incitament ikke nødvendigvis er at blive det og de almindelige kunder har jo ikke i sinde, at tjene noget som helst overhovedet. - Du har muligvis en ide om, at de mennesker du bygger din forretning med og på alle vil være en flok håbefulde fjolser, som vil blive bedraget i sidste ende pga. dig.

Men virkeligheden er altså en anden og skønt der virkelig ER mulighed for at blive taget i ***** derude, så findes der altså reelle muligheder og de drives altså ikke af hokus pokus. MLM er tværtimod bygget op på flere gennemgående matematiske principper, som vitterligt ER til at tage og føle på, - hvis man tager sig tid til at kigge odentligt på det vel at mærke.

Hvad angår etik, politik, holdning, produkt, metoder, budskaber osv. osv., så er dette defineret af det enkelte firma. - Så det vil også sige, at man med et tvivlsomt indblik i to enkelte MLM firmaer næppe har et særlig reelt billede af dette marked. *Hvis du kun har spist på Mc.D og Burger King, så kan du jo heller ikke sige så meget om alle verdens øvrige resteauranter vel? ;)

Lad mig spørge om følgende...

Du siger at du ikke kan forstå folk, som tilsidesætter deres kritiske sans. Men er det ikke muligt, at du selv har tilsidesat din egen kritiske sans hvad angår de indtryk og kilder som du bygger din "MLM viden" på???

Når du ikke selv har indblik i, hvordan tingene hænger sammen; hvordan kan du så være fascineret af, at andre mennesker undersøger det nærmere (som hvis du vidste bedre)???

Og når disse mennesker går ind og lærer mere om denne branche og bliver i den, er det så virkelig bare pga. ønsketænkning eller kunne det være fordi, at de rent faktisk lærer nogle ganske positive ting om MLM???


Mvh.

James

Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/31/2006 4:59:59 PM
Forfatter: James
Hej Peder

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så var dit første kritikpunkt (til mig) at det er svært at argumentere imod, at de fleste MLM distributører ender nederst i pyramiden!?!
Nu bruger jeg ikke ordet ''pyramide'' i denne sammenhæng, da der i virkeligheden er tale om en struktur.
Sagen er den, at man som ny i firmaet starter ''nederst'' i strukturen og man arbejder sig egentlig ikke op i strukturen; man bliver egentli liggende hvor man er og oparbejder en aktiv struktur under sig med hjælp fra sine samarbejdspartnere. - Når dette er gjort, så står man i gåseøjne på toppen af strukturen (som man har oparbejdet)... og indtil videre der er ikke  det store hokus pokus i det.
Nogle mennesker formår ikke at bygge en forretning; nogle fordi de ikke er gode og/eller heldige nok og andre fordi de bare aldrig får lettet rumpetten. - Thats business!



Hej James.

Du er lige ved at erkende, at de fleste ender nederst i pyramiden, men så ender du alligevel med at sige, at det er folks egen skyld, fordi de ikke er dygtige og flittige nok. Og det er jo det, der ikke er rigtigt. Ligegyldigt hvor talentfulde og arbejdsomme distributørerne er, ender de fleste nederst, fordi pyramiden løber ud i sandet, om jeg så må sige. Det er en uundgåelig del af systemet.



Du ser formegentligt et uetisk aspekt, fordi du ikke kan se alle i strukturen bliver millionærer. Men du glemmer, at ''alle''s'' incitament ikke nødvendigvis er at blive det og de almindelige kunder har jo ikke i sinde, at tjene noget som helst overhovedet.



Muligheden for at blive millionær, må være et væsentligt incitament for de fleste, men selvfølgelig ikke for alle. Og det er uetisk når MLM-bagmændene, som jo godt kan regne, glemmer at sige, at hvergang der er en der bliver millionær, er det tildels på bekostning af mange flere, der har sendt penge op i systemet, og som ikke har fået det fulde udbytte af deres indsats og aldrig vil få det.




Lad mig spørge om følgende...

Du siger at du ikke kan forstå folk, som tilsidesætter deres kritiske sans. Men er det ikke muligt, at du selv har tilsidesat din egen kritiske sans hvad angår de indtryk og kilder som du bygger din ''MLM viden'' på???




Nu bliver debatten religiøs. Du kan sige, at jeg ikke har kritisk sans, og jeg kan sige, at du ikke har kritisk sans, og så kommer vi ikke videre. Jeg har brugt min kritiske sans til at påpege en logisk brist i systemet (de fleste ender i bunden, selvom det ikke er det, man får stillet i udsigt ved hvervemøderne). Det problem kan man ignorere, eller lade være med at forstå, men det kan ikke bortforklares med logiske argumenter.




Når du ikke selv har indblik i, hvordan tingene hænger sammen; hvordan kan du så være fascineret af, at andre mennesker undersøger det nærmere (som hvis du vidste bedre)???




Man kan sagtens påpege en basal fejl ved MLM, uden nødvendigvis at kende mange MLM schemes i detaljer.



Og når disse mennesker går ind og lærer mere om denne branche og bliver i den, er det så virkelig bare pga. ønsketænkning eller kunne det være fordi, at de rent faktisk lærer nogle ganske positive ting om MLM???




Der kan være flere grunde til at blive i MLM-verdenen, selvom systemet ikke virker som påstået:

1. Man er en af de få heldige/dygtige, der rent faktisk tjener gode penge på det, eller
2. "Det gik ikke denne gang, men det var på grund af ..... Næste gang vil det gå bedre", eller
3. Man hygger mig egentlig meget godt med at sælge lidt hist og pist, selvom det ikke er de store penge, der kommer ud af det.

Mvh.
Peder.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :
" Du er lige ved at erkende, at de fleste ender
nederst i pyramiden, men så ender du alligevel med at sige, at det er
folks egen skyld, fordi de ikke er dygtige og flittige nok. Og det er
jo det, der ikke er rigtigt. Ligegyldigt hvor talentfulde og
arbejdsomme distributørerne er, ender de fleste nederst, fordi
pyramiden løber ud i sandet, om jeg så må sige. Det er en uundgåelig
del af systemet." 
 


Det mener jeg ikke at det er, det gælder bare om at finde dem, som vil det ligeså meget som en selv !!! lige et hurtigt lille eksempel.
Jeg invitere 20 hjem til en præsentation, 3 går igang som repræsentater under mig,  2 af dem "løber ud i sandet" men den sidste bliver ved og arbejder ligeså målrettet som mig, han invitere også 20, hvor 3 går igang og 2 af dem stopper, men den sidste han bliver også ved.

Det jeg vil frem til er at nogle giver op....sikkert de fleste men der er også nogle der fortsætter, og ikke giver op ( VINDERNE) 
så nu ved jeg at for at få en Vinder under mig skal jeg starte 3 repræsentanter op. så hvis jeg vil starte 10 "vindere" i min første linie skal jeg så invitere 200 til en præsentation, kan godt være at der er 30 der starter op, men 2/3 giver op.... sådan er spillet, men som sagt igen nogle giver ikke op.  Og det er den måde man få en stor downline..



Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Peder har naturligvis ret i at for at det skal være sjovt i toppen, må der nødvendig være mange flere længere nede. Og de allerfleste vil på den måde være nederst. Ingen tvivl om dette fra min side.

MLM-kæden kører sandsynligvis kun netop så længe at det er attraktivt for de nederste i kæden.

Produktet skal efter min mening i sig selv gerne være så interessant at folket vil have det for produktets skyld og ikke alene p.g.a. et system som tilgodeser de øverste i kæden mest.

 

Mvh. funny

 

Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :


nu ved jeg at for at få en Vinder under mig skal jeg starte 3
repræsentanter op. så hvis jeg vil starte 10 ''vindere'' i min første
linie skal jeg så invitere 200 til en præsentation, kan godt være at
der er 30 der starter op, men 2/3 giver op.... sådan er spillet, men
som sagt igen nogle giver ikke op.  Og det er den måde man få
en stor downline..





Tanken er i teorien rigtig nok. Men du styrer kun rekrutteringen af 1.
led. Hvis du eksempelvis skal have 3 "etager" under dig, skal der i
næste led inviteres 10*200 til præsentation og næste led 10*10*200.
Ialt skal 22200 mennesker inviteres til præsentation. Det kan du ikke
styre ene mand, du er afhænging af, at de folk, der lige er kommet ind
i systemet, og som du ikke kender, gør et ligeså godt
rekrutteringsarbejde som dig selv, og det kræver held - meget held
efter min vurdering.

(2 "etager" kunne måske også gøre det, så skal du kun have 2200
mennesker til præsentation, men det kræver stadig held, omend ikke i
samme grad.)



Men du kan jo lade det komme an på en prøve, hvor heldig du er :-)



Mvh.

Peder.




Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
hehe det er jo hele ideen med network marketing, man skal ikke selv gøre det hele!!!!!

lige et eksempel mere... Vi er enig om at hvis man virkelig arbejder hårdt, kan man godt lave 200 præsentation og starte 10 Vindere op, som vil fortsætte i firmaet, og arbejde ligeså hårdt.
(lad os lige difnere en vinder, en vinder er en der vil arbejde ligeså hårdt som en selv, og vil finde flere vindere)

Den vigtigeste egenskab i network marketing er dublikering... altså at lære andre folk at gøre nøjagtig som du gør.... lige ligesom at cykle, der er lidt svært i starten, men skal have stødtehjul på først, opmuntres, da man er bange for at falde, lidt efter lidt bliver man bedre, og til sidst så har man lært at cykle og man kan fjerne stødtehjulene. Man så hvad ens far gjorde, spugte om han ikke ville vise/lære hvordan, fulgte hans instruktioner også kunne man cykle.. Når man selv kan cykle kan man lære andre at cykle... Dette eksempel behøver vist ingen oversættelse.

"

Ialt skal 22200 mennesker inviteres til præsentation. Det kan du ikke
styre ene mand, du er afhænging af, at de folk, der lige er kommet ind
i systemet, og som du ikke kender, gør et ligeså godt
rekrutteringsarbejde som dig selv, og det kræver held - meget held
efter min vurdering.
"


altså jeg skal ikke styre 22200 præsentationerne, som regel slår man dem sammen til en stor foretnings præsentation hvor der kommer op lige fra 40 til 300 mennesker.
Men lad os tage det hårdeste eksempel.. for at starte 10 vindere op i sin første linie skal man lave 200 præsentationer selv og ikke mere.
og det skal da også lige siges at hvis man lave 22200 præsentationer og 1 ud af 20 går igang og som er en vinder så har man en downline på 1000 i sine første 3 led hvilket er ret vildt....

håber at det gav mening...det er ihvert tilfælde min mening ;)









Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/1/2006 3:30:33 PM
Forfatter: Kettner

Den vigtigeste egenskab i network marketing er dublikering... altså at lære andre folk at gøre nøjagtig som du gør....



Ja, den såkaldte dublikering er jo det helt centrale.
Hvis dublikeringen virker, breder pyramiden sig hurtigt til hele verdens befolkning. Derfor er konklusionen selvfølgelig, at dublikeringen ikke kan virke. Et eller andet sted stopper pyramiden.
Der er ingen sikker opskrift på, hvordan alle, der kommer ind i systemet, kan rekruttere 10 nye personer til systemet.
For at gentage mig selv, så styrer du kun, hvem du selv får ind i systemet, du styrer ikke hvor mange i næste led, der kan gøre det samme.

Mvh.
Peder.
Side 3 ud af 7 (68 indlæg)