"Jeg forstår ikke regnestykket. Men jeg tror, at Jysk er et rigtig utaknemmeligt eksempel, hvis du vil argumentere for styrkerne ved MLM. De har så stor en volumen, at det må være umuligt for en MLM-distributør at opnå samme omkostningsniveau pr. vare. Derudover er avancen i sådan et discountsegment nok ikke så høj, som du antager, så selv hvis I kunne gøre det ligeså effektivt, ville der ikke være særlig meget fløde at skumme for alle de distributører, der skal have en sjat. Og nej - jeg er ikke ansat i Jysk." Hej Peder, det er måske tilfældigt at jeg lige nævner Jysk :-) Men jeg tror til gengæld ikke at Jysk er et utaknemmelig eksempel. LL er en hård og dygtig forretningsmand - no doubt. Ellers havde han næppe på nuværende tidspunkt åbnet ca. 1100 butikker i Verden. Kommer man endelig igennem til LL med sit produkt vil han sikkert ikke betale ret meget for produktet, eller også er fortjenesten skruet i vejret. LL er vant til at tjene mange penge. Derfor er et enkelt nyt produkt ikke alt afgørende for LL i modsætning til eksempelvis undertegnede. Angående mit regnskab: Kan jeg fremstille et produkt, der kræver at jeg skal have 100 DKK i salgspris for at det er attraktivt for mig, vil LL tage ca. 200 DKK i butikken. Kan jeg overbevise min "omgangskreds" om produktets fortrinligheder, skal jeg jo "bare" have 100 DKK af disse personer. Disse personer kan så formidle produktet videre til andre som de kender. Ønsker disse at købe produktet, betaler de 200 DKK ( som hos LL) til dem som introducerede produktet for dem. Heraf får 1. led 100 DKK pr. enhed og jeg får 100 DKK. Dem i 2. led sælger ligeledes videre til 200 DKK, dog beholder de "kun" 97 DKK pr. enhed...giver 103 DKK videre til 1. led...som giver 100 DKK til mig. 3. led får 94 DKK i direkt salg og 3 DKK pr. enhed, som eller kommer til at gå gennem dem...o.s.v På denne måde forbliver produktet interessant for alle dem som "er med", og jeg får en god salgsorganisation som vokser støt derudaf i en god rum tid, såfremt produktet er interessant. I modsat fald er det hele efter min mening ikke spor interessant. Men det er vigtigt at dette produkt ikke sælges via nettet etc.af andre end mig, for netop at undgå en masse forvirring. Håber regnestykket blev lidt tydeligere :-) Mvh. funny Ps. godnat |
Dato: 7/31/2006 1:48:21 AM
Forfatter: funny
[QUOTE]Dato: 7/31/2006 1:48:21 AM
Forfatter: funny
Forfatter: funny
[QUOTE]Dato: 7/31/2006 1:48:21 AM
Forfatter: funny
Håber regnestykket blev lidt tydeligere :-)
Mvh. funny
Nu forstår jeg regnestykket.
Eksemplet afhænger af, om du kan indkøbe varer til 50% af den pris, som
Jysk sælger dem for. Jeg tror det ikke, men det kan jo være, at du kan
modbevise det.
Det afhænger også af, at sælgerne længere nede i kæden ikke finder ud
af, hvordan de køber varen direkte hos din leverandør, så de kan gå
udenom dig :-)
Mvh.
Peder.