Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM firma?

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2006 3:17:32 PM
Forfatter: Peder Møller
Dato: 7/29/2006 11:43:19 AM
Forfatter: James
Jeg håber ved Gud ikke, at nogen tager de seneste indlæg på denne tråd seriøst.
Kan ikke sige andet end... ''wow''.


Det er skam yderst seriøst ment. Hvis du vil modsige kritikken, må du prøve at komme med saglige argumenter.
Jeg ved ikke, hvad ''wow'' skal betyde, men det forekommer ikke som noget særlig velgennemtænkt modargument.
Jeg indrømmer, at det er svært at argumentere mod åbenlyse facts, som det, at de fleste MLM-distrubutører ender nederst i pyramiden :-)



Hej Peder

Lad mig først og fremmest pointere, at jeg på ingen måde ønsker at modsige kritikken overhovedet.
Jeg kan fortælle, at "wow" er en pæn måde at fortælle, at den omgang vås jeg refererer til ikke engang er et eneste modargument værdigt og da slet ikke et velgennemtænkt et af slagsen.

Det er ganske simpelt og ligetil. Du har ikke styr på meget mere end 1% af hvad der er MLM >fact< såvidt jeg kan se. Dit indlæg er tydeligt vis negativt betonet og ligeså benytter du lejligheden til, at komme af med noget af din egen galle imod MLM (hvor den kommer fra ved jeg ikke, - det må du selv rode med).
Med dette sagt vil jeg pointere, at trådstarteren spurgte og jeg citerer:

"Er der nogle der kan svare mig på hvad et MLM firma er??"

I din skrivelse formåede du på ingen måde hverken at svare på dette spørgsmål, eller overhovedet komme i nærheden af noget der bare ridsede overfladen af dette.
Der blev spurgt om nogle kunne svare på hvad et MLM firma var og det kunne blandt andre du ikke og dermed var spørgsmålet i virkeligheden ikke rettet imod dig. Dermed er den skrivelse du har leveret på ingen måde relevant i denne tråd og ej heller særlig faktuel eller realistisk for den sags skyld.

Skal jeg modargumentere dette siger du?
Jeg takker nej. ;)


Mvh.

James

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
MLM er et alternativ til at få et givet produkt markedsført og distribueret.

I stedet for at det er en butik eller lign. og eksempelvis etaten som "skummer" fløden,

har man selv en finger (eller hele hånden :-) ) med i spillet.

Og det er da ok, synes jeg.

Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal jeg modargumentere dette siger du?
Jeg takker nej. ;)


Mvh.

James


[/QUOTE]
Et temmelig langt svar i betragtning af, at du ikke ønsker at argumentere. Det er som sagt også svært at argumentere for MLM.
Jeg er ikke selv et MLM-offer, så jeg kan egentlig være ligeglad. Jeg er bare lidt fascineret af, at mennesker kan tro på noget, når det er så tydeligt, at det ikke hænger sammen. Jeg ser det som endnu et tegn på, at ønsketænkning får folk til at tilsidesætte deres kritiske sans, og det er synd.

Mvh.
Peder.
Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2006 7:25:59 PM
Forfatter: Kettner
Peder møller ''MLM er slags pyramidespil'' du har da vist spillet lidt for meget..... hvor er det lige at spillet ligger??? fortæl mig lige det. ??? MLM er en anden og billig måde at starte sin egen forretnig.&nbsp;
Du kan lære meget mere her.... den danske version www.mlmtip.dk ( indhold kommer på i næste uge)
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; den engelske version www.mlmtip.net&nbsp; (indhold kommer i løbet af i aften)

Mvh Kristian Kettner

Tak for diagnosen, men jeg spiller ikke om penge. Det kan statistisk set ikke betale sig (ligesom MLM). Pyramidespillet viser sig ved, at der er så stor fokus på at få flere distrubutører ind i systemet, og så lidt fokus på om varen en konkurrencedygtig. Ved at de nye distributører køber dyre startpakker, som distributørererne højt oppe i pyramiden får procenter af, flytter man rundt på penge uden at skabe værdi - præcis ligesom i et pyramidespil.
Hvis du har mod på at læse uafhængig information om MLM, kan jeg anbefale dig at starte på http://skepdic.com/mlm.html

Mvh.
Peder.

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke selv et MLM-offer, så jeg kan egentlig være ligeglad. Jeg er bare lidt fascineret af, at mennesker kan tro på noget, når det er så tydeligt, at det ikke hænger sammen. Jeg ser det som endnu et tegn på, at ønsketænkning får folk til at tilsidesætte deres kritiske sans, og det er synd.

Hej Peder, ganske mange kan få store fordele ud af MLM, nogle har åbenlyse fordele og endnu flere køber såmænd bare produktet. Men de har trods alt muligheden for at sælge videre. Såfremt der forefindes et reelt behov for produktet og de der "kommer med" i MLM-kæden er godt tilfredse med deres position / situation,

kan jeg virkelig ikke give dig ret i "tydeligt, at det ikke hænger sammen...osv."

Alternativet til MLM kunne være Jysk alias Lars Larsen. Profitten som Larsen ville få / forlange, udgiften til reklame, udgift til transport etc., samt dén faktor at eks. Jysk kunne være svære at komme i dialog med, gør det atraktivt at benytte sig af MLM...synes jeg :-)

 

At dem jeg personlig kender så har muligheden for...(ingen tvang) at ligesom jeg selv kan få del i den kage som L.L. ellers skulle have tømt for skum + mere, ser jeg som en fordel...og ikke en ulempe. En mulighed...ingen bondefangeri.

 

Mvh. funny

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peder Møller, tak for linket til mlm artiklen. Der står en del sanheder i, men også nogle ting som er lidt tvistet  kan ikke lide at de bruger sætningen "mlm scheme"  da det jo er et mlm firma.  Og så har de jo også misforstået det, ej ikke misforstået de for det til at lyde forket...sådan da.

"
you might wonder would you
recruit people to compete with you? For, isn''t that what you are doing when you recruit
people to sell the same products you are selling? MLM magic will convince you that it is
reasonable to recruit competitors because they won''t really be competitors since you will
get a cut of their profits."  de behøver ikke at convice en, sådan er det bare man tjener penge på sin downline.

Men generelt en ok artikel.
Peder hvad er dine erfaringer med mlm? har du været aktiv MLMer eller bare læst rundt omkring på nettet

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Funny.

Tak for et konstruktivt modspil.
Det er rigtigt, at MLM-systemet ikke har udgiften til reklame, men det er så også det eneste, jeg kan se, der er med til at gøre varen billigere for kunden.
Jeg er sikker på, at dem der har opfundet et givent MLM-system og producerer varerne også skal have en profit ligesom Jysk. Desuden tør jeg godt kalde det åbenlyst, at distributionssystemet i MLM er mindre økonomisk i de fleste tilfælde. Jysk har nogle stordriftsfordele, der gør, at de har væsentlig mindre administration pr. solgt enhed end den lille MLM-distributør, der typisk sælger en beskeden mængde til et homeparty og bestiller varer hjem i meget mindre partier.
Endelig er der det store overhead i MLM: Alle distributørerne, der ligger højere i pyramiden. De skal have penge og gør varen dyrere, men de bidrager ikke med noget. (Det er jo det, der er lokkemaden i systemet - arbejdsfri indtægt.) Hvis du igen sammeligner med detailhandelen, så har alle led: Producent, speditør, evt. importør og butik alle ydet et stykke arbejde med at få varen frem til kunden. I almindelig handel betaler man ikke nogen for ikke at lave noget.

Mvh.
Peder.
Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kettner.

Om de andre distributører er konkurrenter eller samarbejdspartnere kan man sikkert diskutere, men jeg synes at den væsentlige pointe er, at de ikke bidrager med noget af værdi, og dermed gør varen unødvendigt dyr.

Jeg har været til et par hvervemøder for Quorum (alarmer) og LR (parfume) for ca. 10 år siden, men har ikke selv været distributør. I begge systemer blev der lagt meget vægt på, at man skulle være hurtigt på banen, så man kunne få en stor pyramide (det ord brugte de selvfølgelig ikke) under sig. Jeg har en kammerat, der var distributør for LR, og brugte en del tid og energi på at sælge til homeparties. Det kan være meget hyggeligt, men jeg tror ikke på, at man får solgt de store mængder på den måde. Min kammerat fik sin far og sin søster med i sin underpyramide, men opgav til sidst at blive rig på MLM.

Mvh.
Peder

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peder, selv tak !

Ønker jeg eksempelvis at producere et givent produkt og vil have 100 DKK pr. enhed i salgspris.

 

V.h.a. Jysk-modellen:  L.L vil sikkert have mindst 200 DKK for den i butikken.

 

MLM-modellen: Der afsættes eksempelvis 100 DKK til markedsføring & distribution.

De første i kæden køber produktet til 100 DKK af mig, viser det frem til andre...o.s.v.

Såfremt de næste ønsker at købe produktet og "komme med" giver de 200 DKK.

Sælger de videre derfra sælger de de til 200 DKK, beholder eksempelvis 97 DKK selv og giver 103 videre til deres kontaktperson. Denne giver mig 100 DKK og får produktet o.s.v.

Prisen for slutbrugeren er den samme ved disse 2 eksempler, men muligheden for at få del i fløden er kun

tilstede ved MLM-modellen

Mvh. funny

Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Funny.

Jeg forstår ikke regnestykket.

Men jeg tror, at Jysk er et rigtig utaknemmeligt eksempel, hvis du vil argumentere for styrkerne ved MLM.
De har så stor en volumen, at det må være umuligt for en MLM-distributør at opnå samme omkostningsniveau pr. vare. Derudover er avancen i sådan et discountsegment nok ikke så høj, som du antager, så selv hvis I kunne gøre det ligeså effektivt, ville der ikke være særlig meget fløde at skumme for alle de distributører, der skal have en sjat.

Og nej - jeg er ikke ansat i Jysk.

Mvh.
Peder.
Side 2 ud af 7 (68 indlæg)