Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Noget må være uldent?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min kone har et større parti metervarer til salg via Alibaba.com.

Nu har vi fået 2 henvendelser fra personer i Republic Benin, om at der er repræsentanter, der

vil inspicere varen i DK.

Hun skal så udstede invitationer, så disse personer kan få visa.

Hvad går dette ud på?

Mine alarmklokker ringer i hvert fald!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja at Danmark i sit anfald af gæstefrihed kun udsteder visa til personer fra Republic Benin, hvis de er inviteret  af derboende...Lad os se om de dukker op hvis du inviterer. Står omkostningerne ved det der skal sælges mål med en inspectionstur. Kan du se nogle referencer fra deres firma mv....

Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste bud: Kan de få jer til at sende en invitere til at de kan DK, kan de lettere få visum, ved at fremvise den invitation... det er nok tvivlsom om de kommer forbi jer, når de så lander i DK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi taler om EUR 7000+shipment costs.

Ja...jeg kender godt systemet med invitationer, idet jeg har brugt det selv, da jeg arbejdede i Rusland.

Men, hvis de nu ikke dukker op, kan min kone så hænges op på noget?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Vi taler om EUR 7000+shipment costs.

Ja...jeg kender godt systemet med invitationer, idet jeg har brugt det selv, da jeg arbejdede i Rusland.

Men, hvis de nu ikke dukker op, kan min kone så hænges op på noget?

Slipper I for at stille sikkerhed for dem?

Normalt skal man stille en bankgaranti på 54.000kr til udlændingestyrelsen når man inviterer udlændinge herind i landet som man så mister hvis de ikke rejser hjem.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter,

Tag et look på http://www.ambcotonou.um.dk/en/menu/ConsularServices/SchengenVisa/

Det er jo ambassaden der udsteder visa  på baggrund af en række oplysninger så Fru Peter-Revisor kan vist sove roligt. Som jeg læser skal der også sendes en invitation direkte til ambassaden.....

Men du kunne jo evt. tjekke deres firma via deres egen ambassade i DK eller den danske dernede?

Henrik

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

 

Mit umiddelbare svar er "ja" hun kan hænges op på noget.Som den person der inviterer er man på mange måder ansvarlig for den person man har inviteret. Om det bliver håndhævet kan jeg ikke sige.

Det er forskelligt hvad man skriver under på, men oftest får man et skema fra Udlændingeservice, hvor man skal bekræfte at man er kontaktperson i landet. Man skriver under på tro og love. Herudover er det ikke usædvanligt at man også påtager sig det økonomiske ansvar for personen mens de er i landet.

Jeg ville ikke gå med til det hvis jeg var dig - slet ikke. Kun hvis i kendte personerne og stolede på dem og ønskede at give dem en chance for at besøge jer. Deres ønsker kan være mange, alt fra at besøge landet, til at komme videre i shengenlande til at søge asyl.

Og nu skal ingen misforstå mit råd, for jeg arbejder til dagligt med at hjælpe mange udlændinge med at få visum, blive familiesammenført og få arbejdstilladelse, og gør hvad jeg kan for at give udlændinge gode forhold i Danmark. De danske regler er stive og besværlige, men det betyder nok ikke at man i god tro skal invitere hvem som helst .

Mvh

Caroline

 

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må godt nok være nedværdigende at være afrikansk virksomhed , hvis man skal stille sikkerhed for sine forretningsrejser til EU?

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg tror roligt du kan regne med at det blot er nogen, som vil udnytte din eventuelle invitation til at komme til Europa - UDEN at gøre en handel med din kone.

Borgere fra Benin skal have visum for at besøge Danmark. For at sikre at de rejser ud af Danmark igen, kan du risikere at skulle stille en såkaldt anfordringsgaranti til Udlændigeservice. Det kan være beløb på over 50.000 kr. som du mister, hvis de ikke rejser ud af landet igen.

Du kan i øvrigt se nærmere om visumregler for forretningsbesøg på Udlændingeservice's hjemmeside.

Mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får i snit 1-2 af den type henvendelser om ugen, og har fået det i mange år. Ignorer dem

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)