Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Database med virksomhedsoplysninger - må jeg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ide til en hjemmeside, der involverer at jeg henter bestemte oplysninger om en masse firmaer fra deres hjemmesider, og samler dem i en database.

Efterfølgende kan man som registreret bruger søge i databasen efter virksomheder, der passer til ens behov.

Nu vil jeg bare lige sikre mig, at det ikke overtræder en eller anden lov om copyright, registrering af virksomhedsoplysninger eller et eller andet? Det er jo offentligt tilgængelige oplysninger, som jeg indsamler, så jeg tror ikke at det bør være et problem. Men jeg vil gerne være sikker, og jeg kan ikke umiddelbart finde nogen regler om det på nettet...

Håber at I kan hjælpe.   :o)

Hilsen Rie

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rie,

Hvis du lever op til reglerne som Datatilsynet administrerer, så burde der ikke være nogen problemer. Jeg kender ikke disse regler, men i dit tilfælde er det måske en god idé at sikre sig, at der ikke er nogen problemer.

Deruover ved jeg, at databaser eller registre med personoplysninger skal godkendes og have tilladelse hos Datatilsynet.

Læs mere her: http://www.datatilsynet.dk/erhverv/

Mange hilsner,
Martin

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan vel ikke være noget galt med at registere data fra virksomhedernes internetsider. Det gøre flere bots dagligt og disse oplysninger sælges også vidre til 3. part. Så jeg ville mene det er bare at gå i gang. Med hensyn til Datatilsynet får du ingen problemer med at registere data der frit kan hentes fra deres side. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)