Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer til opsætning af Blog?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg har i et par sammenhænge brug for at sætte en blog op og har i den forbindelse kigget list på både Amino og på Blogger.com.

De primære krav er:

1. at jeg skal kunne bruge mit eget domæne (kan man det på Blogger.com, Amino, etc.?)

2. at man kan indsætte billeder, figurer, etc,. (det kan man vist de fleste steder?)

3. Det skal være nemt at gå til og ikke koste det store at komme i gang (fokus skal indledningsvis være på at få skabt noget indhold, ikke på at lave smart design og opsætning)

Jeg ville egentlig foretrække at jeg ikke selv er nødt til at hoste siden, men det er ikke nødvendigvis et krav.

Hvis nogen af jer har erfaring med at nogle sites (af en eller anden grund) er bedre i forhold til markedsføring og udbredelse hører jeg også gerne om det.

PFT

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg har skrevet en række indlæg om netop den problemstilling, hvis det altså er en blog du vil starte. Det forklare lidt til hvordan du kommer igang med bloggen og hvordan du får reklamer på den nemt og hurtigt:
Hvordan kommer du igang med en blog rent praktisk
Hvordan skal et design se ud
Hvordan opsætter jeg min google adsense konto
Liste med affiliate programmer

Du spørger efter hvordan man markedsfører sig, tjek det her: Hvordan bruger jeg min markedsføringskroner? og udbredelsen se her Flere besøgende.

Læs også om hvordan jeg tjener penge på min blog: Sådan tjener jeg penge via Euroads og Partner-ads

Puha, mange links, men ellers kan du jo læste lidt på bloggen. Jeg håber det kan hjælpe lidt på din søgen Smile

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Tak for hurtig respons. Jeg har skam allerde kigget lidt på din blog, men jeg synes ikke jeg er blevet så megte klogere i forhold til hvilken udbyder jeg med fordel kan bruge (og jeg er ikke typen der finder en programmør og bruger lang tid på at udviukle et design). ;-)

Jeg ville egntlig foretrække en løsning a la Blogger.com, hvis man vel at mærke kan bruge sit eget domæne, idet jeg så (1) ikke behøver selv at hoste bloggen, og (2) kan være i gang på få minutter. Har du nogle holdninger til hvilken udbyder jeg med fordel kunne anvende?

Igen tak for hurtig resons!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg kender ikke til hvordan det fungere på blogger.com. Men hvorfor ikke starte en blog og hoste den selv? Det koster faktisk ikke ret meget og du kan være igang på få dage. Herefter kan du blogge om hvad du elsker og endda tjene en ekstra skilling på det, som ryger i din lomme - istedet for de andre portaler.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Det er faktisk meget nemt at komme igang med siden egen blog, du kan komme igang rimelig billigt også bare blogge der ud af.

Først og fremmest skal du bruge et godt navn til din blog, da du ønsker en blog med eget domæne skal dette også være ledigt.

Du kan tjekke om dit domæne er ledigt på www.dk-hostmaster.dk

Når du har fundet det ønskede domæne skal du bruge et webhotel som kan hoste siden for dig, hvis det bare er til din egen blog, vil jeg klart anbefale One.com det er simpelt, ligetil, billigt og kræver ikke særlig meget viden.

Derefter skal du have et system, i dette tilfælde vil jeg anbefale Wordpress, super godt bloggin tool og det er gratis og nemt at sætte op, du kan gøre det selv hvis det er.

Det kan hentes her: www.wordpress.org

Når du har hentet filerne skal de uploades til dit nyindkøbte webhotel med et FTP Program

Når det er gjort skal du bare kører installationsfilen som følger med og indtaste database informationer, disse for du tilsendt fra din host, når det er gjort er det bare at klikke "Next" indtil du for en "Success" meddelelse.

Så har du en blog klar, designet er simpelt og dejligt at se på, dette er dog standard på alle der bruger det samme system og som ikke har skiftet det ud med et andet.

Det er her du kan vælge at bruge det design der er, eller købe et billigt et :)

Her vil jeg anbefale siden: www.themeforest.net ; super side, med nogle dejlige templates til billige penge.

Hvis ikke du orker dette er du velkommen til at sende en PM eller skrive her i tråden.

 

 

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Prøve http://www.wordpressdirect.com/. Her kan du både hoste dit ejet domain eller bruge deres domain.

Hvis du bruger det Free membership, mener jeg at du kan styre to domains gratis!

 

Fra Skive
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  JE INTERNET Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Du kan 100 % sikkert bruge dit eget domæne på blogger.com, for det gør jeg selv. Kan ikke hjælpe dig med det tekniske, for det fik jeg er blogsmart kammerat til at fixe, men det tog ham max en ½ time, mens vi begge var online.

Jeg kan give dig hans detaljer, hvis du får brug for hjælp?

- ILMM

I Love Monday Mornings 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil anbefale dig Wordpress, hvis du ikke selv vil rode med opsætning så brug deres officielle hosting service!

 Det er gratis! - http://www.Wordpress.com/

Du kan betale et par dollars for bruge dit eget domæne og fjerne deres Google adsense fra din blog.

Læs mere under "Premium Features" - http://en.wordpress.com/products/

 

Off-topic:

Der blev henvist til anden service, wordpress direct , ud fra deres pris opsætning virker det hele meget suspect?!

http://www.wordpressdirect.com/html/Signup-2-09/signup0726538.html

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg kan varmt støtte de øvrige anbefalinger om at vælge Wordpress enten hos dem eller hosted et andet sted. Du har fuld kontrol over tingene i WP og i øvrigt er der mange meget dygtige Aminoer, som kan hjælpe dig videre, når og hvis du går i stå. Jeg er gået så vidt som til også at lave hjemmesiderne i Wordpress, inklusive http://regnskabsskolen.dk (det er egentlig en sammenbygning af tre wp-installationer, så jeg kunne få skiftende menuer alt efter hvor folk er på sitet), og så køber jeg en times hjælp i ny og næ, når vi skal mere, end mit begrænsede kendskab til html rækker til.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode indspark.

Jeg vil tage et kig på Wordpress og alterntivt kigger jeg ligeledes videre på Blogger.com.

Jeg har lige set at man kan få en WordPress app til iPhone (http://weblogtoolscollection.com/archives/2009/03/19/wordpress-for-iphone-version-12-available/), er der nogen der har kendskab til en tilsvarende app til Blogger.com?

Ha' en god dag

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)