Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra 3.lande - hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Iværksættere,

Jeg har tænkt mig at importere varer fra Kina til videresalg i DK. Men er dog stødt på nogle emner, som jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i , så håber I kan hjælpe.

1. Varekoden? Hvordan kan man finde den rigtige varekode bedst? Det er på basis af denne at man finder toldsatsen, ikk? 

2. Har jeg forstået rigtigt at toldtarif og toldsats er den samme ting?

JEg har været nede på skattecentret, men de bad mig om at kontakte speditør ang. dette, men hvis varekoden/toldsatsen er forkert, er det så mig der skal hæfte for det hele?

Jeg håber inderligt at I kan hjælpe, da dette er førstegang jeg forsøger at starte noget op og håber at jeg kan undgå de "store og dyre" fejl. Synes der er rigtig meget at tage fat i som selvstændig..:-(

Jeg siger på forhånd tak for hjælpen :-)

mvh 

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage kontakt til en speditør. De kan lynhurtigt finde koden, fordi de er vant til det, og iøvrigt også få varerne hurtigere og nemmere gennem tolden, end du selv ville kunne de første mange gange. Så er du oppe på flere kubikmeter eller container, så tag kontakt til en af de mange speditører. Det er ikke værd at rode med selv, hvis du spørger mig. Vi har importeret i 4 år nu, og bruger stadig speditøren lige fra godset er klart, til det leveres på adressen. Laver du en aftale, kan du få en langt bedre pris, end hvis du bare bestiller godset hjem, og vil blive indfortoldet af en mere eller mindre tilfældig speditør når det skal indfortoldes og fragtes.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Eli:

Kære Iværksættere,

Jeg har tænkt mig at importere varer fra Kina til videresalg i DK. Men er dog stødt på nogle emner, som jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i , så håber I kan hjælpe.

1. Varekoden? Hvordan kan man finde den rigtige varekode bedst? Det er på basis af denne at man finder toldsatsen, ikk? 

2. Har jeg forstået rigtigt at toldtarif og toldsats er den samme ting?

JEg har været nede på skattecentret, men de bad mig om at kontakte speditør ang. dette, men hvis varekoden/toldsatsen er forkert, er det så mig der skal hæfte for det hele?

Jeg håber inderligt at I kan hjælpe, da dette er førstegang jeg forsøger at starte noget op og håber at jeg kan undgå de "store og dyre" fejl. Synes der er rigtig meget at tage fat i som selvstændig..:-(

Jeg siger på forhånd tak for hjælpen :-)

mvh 

Hej

Jeg undre mig over at du ikke i første omgang har læst SKATs vejledning "Import fra lande udenfor EU"

1) Varekoden findes i toldtariffen eller Evita på www.skat.dk.  udfra varekoden kan du finde toldsatsen.  Vil du være 100 % sikker på at det er den rigtige varekode du anvender bør du få lavet en BTO (bindende tariferings oplysning) hos SKAT.

2) nej det er ikke det samme. (i toldtafrifen finder du varekoden)

Det er ene og alene dig der hæfter økonomisk hvis der anvendes forkerte varekoder og dermed en forkert toldsats. Vær opmærksom på det kan få ufoverskugelige økonomiske konsekvenser at bruge en forkert varekode.

Derfor vil jeg som tidligere nævn anbefale at du får lavet en BTO for hver enkelt vare du skal importere, så er du garanteret  at varekoden er rigtigt.

Du kan finde banketten til en BTO Her.   http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=91818&vId=0

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:
De kan lynhurtigt finde koden, fordi de er vant til det, og iøvrigt også få varerne hurtigere og nemmere gennem tolden, end du selv ville kunne de første mange gange.

Min erfaring er at det du skriver meget sjældent er sandt. Jeg har til dato endnu aldrig oplevet at en speditør har fundet / brugt den rigtige varekode til de vare jeg har importeret.  Vær opmærksom på at du hæfter for evt. fejlagtige varekoder en speditør anvender.

Mvh

Ravn

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Min erfaring er at det du skriver meget sjældent er sandt. Jeg har til dato endnu aldrig oplevet at en speditør har fundet / brugt den rigtige varekode til de vare jeg har importeret.  Vær opmærksom på at du hæfter for evt. fejlagtige varekoder en speditør anvender.

Mvh

Ravn

Så må jeg have en ualmindelig god speditør, for jeg har aldrig haft problemer, når de har stået for indfortoldningen. Hvis de ikke kan deres kram med bl.a korrekt indfortoldning, ryger noget af deres grundlag for overhovedet at have en speditør forretning, som jeg ser det. Det er vel en af deres fornemmeste opgaver, at transportere gods og få det gennem tolden.

Er de det mindste i tvivl, ringer de og spørger til hvilket produkt der præcist er tale om, hvis f.eks det er en type vare vi ikke har fået hjem før. Vi giver 125 kr. for at få dette gjort og udfyldt det stykke papir, så jeg gider slet ikke spekulere på det, specielt når der aldrig har været problemer.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Ravn:

Min erfaring er at det du skriver meget sjældent er sandt. Jeg har til dato endnu aldrig oplevet at en speditør har fundet / brugt den rigtige varekode til de vare jeg har importeret.  Vær opmærksom på at du hæfter for evt. fejlagtige varekoder en speditør anvender.

Mvh

Ravn

 

Så må jeg have en ualmindelig god speditør, for jeg har aldrig haft problemer, når de har stået for indfortoldningen. Hvis de ikke kan deres kram med bl.a korrekt indfortoldning, ryger noget af deres grundlag for overhovedet at have en speditør forretning, som jeg ser det. Det er vel en af deres fornemmeste opgaver, at transportere gods og få det gennem tolden.

Er de det mindste i tvivl, ringer de og spørger til hvilket produkt der præcist er tale om, hvis f.eks det er en type vare vi ikke har fået hjem før. Vi giver 125 kr. for at få dette gjort og udfyldt det stykke papir, så jeg gider slet ikke spekulere på det, specielt når der aldrig har været problemer.

Fordi du ikke har oplevet problemer endnu,er jo absolut ikke end betydende med at der ikke kan være fejl i varekoderne, det opdages måske først hvis Skat engang kommer på kontrolbesøg.  Det siger jo lige som sig selv at en speditør ikke kan bruge langt tid på at finde en varekode når de kun får 125 kr. for en fortoldning.

Mvh

Ravn

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
 

Fordi du ikke har oplevet problemer endnu,er jo absolut ikke end betydende med at der ikke kan være fejl i varekoderne, det opdages måske først hvis Skat engang kommer på kontrolbesøg.  Det siger jo lige som sig selv at en speditør ikke kan bruge langt tid på at finde en varekode når de kun får 125 kr. for en fortoldning.

Mvh

Ravn

Det er da fair nok hvis du selv vil gøre det. Jeg gør det bare ikke.

Vi har benyttet samme speditør gennem 4 år, og jeg har fuld tillid til ,de ved hvad de laver, med det kendskab til dem jeg har fået gennem tiden. Jeg tror muligheden for fejl ville være en del større, hvis jeg selv gjorde det, hvis jeg skal være ærlig :) Jeg stoler f.eks også på, at min revisor sætter tallene sammen korrekt. Det er hans ekspertiseområde, og indtil det modsatte er bevist, er man jo nød til at stole på de samarbejdspartnere man har langt henad vejen.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tusind tak for jeres svar. Så har jeg noget at gå ud fra :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Eli:

Ok, tusind tak for jeres svar. Så har jeg noget at gå ud fra :-)

 

Det var da så lidt ;)

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)