Hejsa, Jeg har sammen med en anden startet en virksomhed (ApS), vi specialiserer os i udvikling, salg og udlejning af web-løsninger og web-butikker. Det er ikke planen at virksomheden skal være hovederhverv for nogen af os og vi har hver især har fuldtids job i forvejen (derfor planlægger vi heller ikke at udbetale løn til os selv i den nærmeste fremtid). Vi planlægger at have både køb og salg til danske kunder såvel som udenlandske (indenfor EU). Og i den nærmeste fremtid kommer vores ApS til at eje 2/3 af en anden virksomhed. Ingen af os har den store interesse eller videnskab indenfor regnskabsføring, vi vil groft sagt hellere bruge tiden på at snakke med kunder og nørde med programmering end med at nørkle alt for meget med regnskabsføring. Den store forkromede plan er indtil videre at benytte et online regnskabssystem (som f.eks. saldi.dk, e-moms.dk, e-conomic.dk, etc.). Så kan vi nemt selv lave det daglige regnskab, såsom at lave tilbud, ordrer, fakturaer, oprette kunder, osv. og så have en revisor tilknyttet som kan hjælpe os med de mere besværlige ting (momsregnskab, løn (når det kommer), årsregnskab, osv.). Mit egentlig spørgsmål er så hvor man finder en revisor der vil være tilknyttet vores virksomhed og som godt kan leve med at vi kun bruger ham/hende gennemsnitligt 2-3 timer hver måned? Og hvis nogen har nogle gode råd/forslag ang. "planen" så sig endelig til :-) * Vi er p.t. mest interesserede i saldi.dk systemet, da vi selv kan have det på vores servere, så det er at foretrække hvis nogen kender en revisor der har forstand på det system. Derudover vil en lokal (Århus-Aalborg området) revisor være at foretrække. Mvh Martin Utopia Solutions ApS |
Fedt navn Utopia Solutions, jeg sidder i kontorfællesskab med Utopia design. Dygtigt mennesker, har vist lige vundet et par Creative Circle awards.