Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetbank

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle af jer, der har erfaringer med en internetbank kontra almindelig bank, der har fysiske filialer?

Eksempelvis Danske Bank vs. Basisbank

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finando,

Jeg har Nykredit, som dog ikke er en internet bank, men de har kun 2 hæveautomater på Sjælland og i kun den ene kan man hæve mere end dagens max. som er 3000 kr.

Ergo skulle jeg i et tilfælde ud på Islands Brygge for at hæve 9.000,- og det var rimeligt irriterende.

Lige mit input - det var sikkert ikke det, som du efterspurgte med dit spørgsmål.

Med venlig hilsen

Flemming 

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt, men tanken om 2 hæveautomater er i den rigtige retning Smile

Jeg tænkte især på fleksibiliteten og den dialog, du typisk har med en bank.

Det handler jo ofte om troværdighed og andre bløde værdier. Disse værdier må være besværlige at opretholde i en decideret internetbank.

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig!

Min ekskone og jeg skulle engang købe hus i Sverige for år tilbage og vores økonomi lod meget tilbage at ønske. Faktisk burde ingen give os det lån dengang.

Så tog vi et møde i en ny bank, hvor min kone sørgede for at få mødet i stand med deres Sverige's rådgiver, samt den rådgiver der skulle tilknyttes os.

Vi tog til mødet og dette er min ekskones indtryk efter mødet:

"Damn, du charmede dig jo lige ned i trusserne på de to damer"

Hun var godt irriteret over, at hun kun havde mødt modstand, men da jeg troppede op og solgte dem "mig", så var der ingen problemer efterfølgende. Vi fik selvfølgelig lånet og flyttede hinsidan.

Så jo, i bankforretninger må man ALDRIG se bort fra de personlige relationer og kan du ikke lide din bankrådgiver, så bed om en anden eller skift bank.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har som lønmodtager benyttet mig af en internet bank de sidste 4 år, og der har aldrig været problemer.

Jeg skal selv have styr på mit budget, hvilket jo nemt kan klares med et regneark.

Dialogen foregår via nettet, eller telefonisk support.

Min forrige "murstensbank" gav ca. 0,12% i rente på en lønkonto, hvor min nuværende giver

en ens rente uanset konto (den følger forholdet til nationalbankens rente). Da renten var højest, gav den ca. 3,5%. Det er jo mange gange mere end de 0,15.

Dialogen foregår via nettet eller telefonisk support.

Mvh.

 

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne ikke være mere enig, værdien af din bankrådgiver kan være meget forskellige og vigtigst er din historik og dit behov. Jeg selv for eksempel har nu haft to bankrådgiver jeg aldrig har set..!

 

Alt for mange mennesker betaler alt for meget for deres bank og de produkter du har i banken og som de mange gange ikke har behov for. Ligeledes har mange et ærefrygtigt forhold til deres bank, husk på at det er dig der er kunden og du skal stille krav baseret på dine behov til, hvad din bank skal kunne gøre for dig.

 

Og som Flemming beskriver er man ikke udelukket udelukket fra en bank uden historik, specielt ikke hvis det er relateret i forretningsøjemed, her er det meget mere afhængig af din forretningsplan og den sikkerhed du kan stille. De fleste bankrådgivere eller ”sælgere” som man også kan kalde dem arbejder ud fra retningslinier såsom sikkerhed, beløbsstørrelse, din person, historik, arbejde, alder, familie forhold osv..

 

Nå, men kort og godt kridt skoene find dit behov og start shopping i bankverdenen – i øjeblikket er det jo ikke dem der kan vise den bedste track record.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)