Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summa summarum

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er helt ny inden for dette og forstår ikke så meget af det. Har nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på.

1: Jeg vil gerne lave en konto inde i kontoplan med en kategori som hedder Fragt og Ekspediktionsgebyr, som er en indtægt, da det er noget som skal ligges på salgs fakturaen. Kan se der er andre af disse kontoer, men ingen af dem er til salg? eller er det bare mig der tager fejl?

2: har lavet et bilag (salgs faktura) som er blevet bogført, men vil så slette den igen, da det ikke er gjordt rigtigt efter min mening, ang det med fragt og ekspeditionsgebyr. Den siger når jeg prøver at slette den at det endnu ikke er blevet udlignet. Hvordan går man dette, og hvad betyder det?

det var lige det som jeg havde på hjertet lige nu. Håber i kan hjælpe mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jamen så opretter du bare en konto.

Du er nødt til at lave en kreditnota, idet bogførte fakturaer ikke kan rettes/slettes!

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg så prøver at bogfører en ordrer med den nye konto siger den til den pågældne linje: Der er ikke angivet en gyldig konto til kontering af varen Fragt og ekspediktionsgebyr.

Kreditnota? vil du uddybe dette? skal jeg ind i klasse klade og så gøre noget, efter jeg har sagt at orderen er blevet betalt eller hvordan?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke det store til summa summarum, men jeg kan lave en kreditnota:

Hvis du har lavet en faktura som f.eks 10 stk dingeling a 20,00 kr stk = 200 +moms = 250

Kreditnota:

Den samme fremgangsmåde men -10 stk dingeling a 20,00 kr stk = -200 + moms =-250

Derefter kan du på kunden udligne faktura og kreditnota op imod hinanden og saldoen er 0

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal have oprettet en pegepind fra dit varekartotek(nr.) til finanskontoen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)