Hej,
Driver en webshop og har gjort det et par år efterhånden. Har altid kørt regnskab i excel, hvor jeg bare har skrevet bilagsnummer, en lille tekst, beløb plus eller minus, og moms. Og så ellers bare kørt derudad med både salgs og købsbilag. Følgende et kontoudtog.
Men nu er jeg oppe på knap 1000bilag om måneden (95% salgsbilag), og denne metode begynder at blive meget tidskrævende :) Har prøvet økonomisystem men det er IKKE mig, det tar jo endnu længere tid end at gøre det i excel! - Har haft danfinance økonomisystem og fået integrationsmodul med min webshop, så ordrene selv blev hentet ind i økonomisystemet, igen, MINDST ligeså meget arbejde. Det vil tage mig ca. dobbelt så lang tid at lave det i økonomisystem selv med API integration, som at gøre det selv i excel. Så den mulighed er lidt udelukket for mig. Jeg sparer selvfølgelig en del revisorpenge, men det er ikke det værd i mine øjne.
I får lige et problem mere også, jeg har launched min norske udgave af min side, så begynder at få flere og flere norske ordre. Derfor kan jeg jo ikke bare stryge alle salg over en kam. Hvad kan jeg gøre for at lette bogføringen/revisionen af de 1000bilag om måneden? Hvordan gør i andre? Kan jeg undvære at skulle printe dem ud på en måde?
Har set på at outsource det, men det er utrolig bøvlet da jeg har fået af vide at jeg selv skal sortere alle de norske bilag fra, da de ikke kan stryges over samme kam som danske pga. moms.. Men kunne det outsources på en smartere måde, er jeg meget åben for dette.
Ja jeg er godt forvirret, men kan bare ikke forstå hvis det ikke kan gøre hurtigere/nemmere end at sidde og skrive hver enkelt bilag ind i excel! :)
Håber nogen kan lede mig på rette vej mht. hvad i andre gør. :) |
Du kan jo betale dig til lindring. Køb en bogholder på timebasis, der vant til den slags.
De er langt hurtigere end dig. Så kan du bruge din tid til noget andet der gavner virksomheden.