Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varer i udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder her og har mulighed for at bestille nogen varer både i Danmark og i udlandet.

Prisen ex. moms er den samme og begge steder fragtfrit over en hvis grænse som i den grad overstiges :-)

Nu er spørgsmålet så om det bedre kan svare sig at handle det ene sted frem for det andet?

Egentlig er det vel ligegyldigt, for køber man i DK får man jo bare momsen tilbage, men vil godt lige sikre mig, at der ikke er en finde og det bedre kan svare sig i udlandet.

Håber på lidt hurtige svar.

Mange hilsner Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Githa:
Egentlig er det vel ligegyldigt, for køber man i DK får man jo bare momsen tilbage, men vil godt lige sikre mig, at der ikke er en finde og det bedre kan svare sig i udlandet.

Med mindre der er tale om varer som er underlagt punktafgifter så er det hip som hap. Eneste forskel er som du selv er inde på likviditetstrækket ved at du skal betale momsen her og nu ved at handle i Danmark, hvor du vil få en kredittid ved at handle i udlandet.

Henrik

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger lidt af hvor du køber. Er det uden for EU kan der være told på og evt. afgifter på, alt efter hvilke produkter der er tale om, men ikke moms hvis du er importregistreret. virksomhed. Køber du i EU, kan du få den virksomhed du køber hos, til at trække momsen fra inden de sender det til dig. Her får du ikke momsen tilbage, som i Danmark, den trækkes bare inden det sendes.

Jeg ville vælge det sted der har de mest originale produkter, hvis der er forskel i udvalget, og se på hvem der har den bedste service, da det er en du skal samarbejde med over lang tid. Vi har tyske leverandører der tit leverer hurtigere end de danske, men vi bruger også de danske meget, for at kunne have et større udvalg. Men service er tit mindst lige så god og tit bedre i Tyskland, i USA osv. Kan du kommunikere godt med en europæisk i et andet EU land, kan det være lige så godt som de danske.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg valgte det danske, selvom det piner mig lidt og skal af med de 25% ekstra lige nu og her... men jeg er ikke verdens mester i engelsk og tænker det vil være lettere hvis der pludselig er reklamationer eller andet, at jeg bare bruger den danske leverandør.

Det andet var et EU land, så derfor ikke noget med told.

Leveringstiden er den samme, ca. 1 uge.

Men tak for jeres svar, så kan jeg se jeg var ude i det helt rigtige :-)

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)