Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vare købt privat og i andre EU lande

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har fået at vide at jeg godt kan trække en computer fra der er købt 1-2 mdr. før opstart. men hvad nu hvis den er købt privat af en anden. hvordan kan jeg så lige få den med i regnskabet som jeg jo meget gernen vil have både momsen og udgiften? kan jeg lave en form for faktura hvor jeg har privat personens oplysninger på med adresse og telefon nr. så man ikke bare sidder der hjemme og finder på regninger ;--)

den andet spørgsmål er om EU vare køb som man køber mens man er i et andet EU land der er der jo allerede kommet moms på så skal den vel trækkes fra selv om der står noget med at vare der er købt i andre EU lande ikke har moms på. men en forretning kan jo ikke når jeg kommer forbi lige se at jeg er en virksomhed eller hvad gør man, når handlen ikke forgår over nettet b2b??

 

Bonita

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Bonita:
jeg har fået at vide at jeg godt kan trække en computer fra der er købt 1-2 mdr. før opstart. men hvad nu hvis den er købt privat af en anden. hvordan kan jeg så lige få den med i regnskabet som jeg jo meget gernen vil have både momsen og udgiften? kan jeg lave en form for faktura hvor jeg har privat personens oplysninger på med adresse og telefon nr. så man ikke bare sidder der hjemme og finder på regninger ;--)

Grundlaget for at kunne trække en udgift fra er fakturaen. Du kan ikke selv lave en gyldig faktura. Den skal indeholde de oplysninger som du selv har nævnt. Dertil kommer at der for at kunne ske enentydig identifikation af sælger skal være et cvr-nr. eller i mangel af dette et cpr-nr.

Bonita:

den andet spørgsmål er om EU vare køb som man køber mens man er i et andet EU land der er der jo allerede kommet moms på så skal den vel trækkes fra selv om der står noget med at vare der er købt i andre EU lande ikke har moms på. men en forretning kan jo ikke når jeg kommer forbi lige se at jeg er en virksomhed eller hvad gør man, når handlen ikke forgår over nettet b2b??

I det tilfælde skal du selv søge om momsrefusion hos det pågældende lands skattemyndigheder. Det er en lidt omstændig procedure, hvor hvert land har deres blanketter, og der skal fremsendes originalbilag frem. Søg evt. efter momsrefusion på google.

Dog skulle det fra nytår blive lettere, da EU-landene har vedtaget et nyt system, således at det hele foregår online fremover.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)