Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået nogle opgaver hvor jeg er ansat i 1-6 måneder ved nogle firmaer.  Dette gør at jeg ikke kan sende dem en faktura men får løn.   Dette gør jo også at jeg så ikke kan tage køre penge ud af mit firma da det jo er blevet privat kørsel (har privat bil).   Jeg har lavet en udregning på hvor meget jeg skal have i Befordringsfradrag fra skat.  Men hvordan er det nu det er.    Hvis jeg nu skal have 30.000 kr på et år i Befordringsfradrag får jeg så 30.000 kr ud af det eller er der ikke noget med at der kommer skat på dem også?   jeg kan ikke huske det.

 

Ting 2.    Jeg bor i jylland og har fået fast job i KBH i 2 måneder.  Hvad gør man der ??  skal man bruge Befordringsfradrag  her også selvom at jeg kun skal kører frem og tilbage 1-2 gange pr uge.  Og kan man få noget til hotel eller lejlighed  eller er det bare mit problem.   Jeg har 700km tur/retur og det vil give mig ca 714kr i Befordringsfradrag  pr tur.      Hvordan gør man dette.   For hvis jeg ikke kan få noget ud af skat til bolig kan jeg så tage Befordringsfradrag 1 gang pr dag jeg er på job?

 

Jeg sætter en kold øl på at Peter bliver den første der giver svar på dette :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotografen:
Jeg sætter en kold øl på at Peter bliver den første der giver svar på dette :-)

Jamen så undlader jeg et svar - vil ikke koste dig en øl!Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville da blive glad hvis du har et svar.   Jeg ser bare tit Peter som den første til at hjælpe.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står på skat.dk  "

Desuden skal du

regne med den sædvanlige bopæl, også

hvis du fx i en periode af året bor i sommerhus

og derfor har længere til arbejde."

 

Vil det sige at jeg kan tage befordringsfradrag for alle de dage jeg er på job  selvom at jeg måske bor på et hotel/privat/lejlighed 1km derfra?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 04:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fotografen:

Jeg har fået nogle opgaver hvor jeg er ansat i 1-6 måneder ved nogle firmaer.  Dette gør at jeg ikke kan sende dem en faktura men får løn.   Dette gør jo også at jeg så ikke kan tage køre penge ud af mit firma da det jo er blevet privat kørsel (har privat bil).   Jeg har lavet en udregning på hvor meget jeg skal have i Befordringsfradrag fra skat.  Men hvordan er det nu det er.    Hvis jeg nu skal have 30.000 kr på et år i Befordringsfradrag får jeg så 30.000 kr ud af det eller er der ikke noget med at der kommer skat på dem også?   jeg kan ikke huske det.

 

Ting 2.    Jeg bor i jylland og har fået fast job i KBH i 2 måneder.  Hvad gør man der ??  skal man bruge Befordringsfradrag  her også selvom at jeg kun skal kører frem og tilbage 1-2 gange pr uge.  Og kan man få noget til hotel eller lejlighed  eller er det bare mit problem.   Jeg har 700km tur/retur og det vil give mig ca 714kr i Befordringsfradrag  pr tur.      Hvordan gør man dette.   For hvis jeg ikke kan få noget ud af skat til bolig kan jeg så tage Befordringsfradrag 1 gang pr dag jeg er på job?

 

Jeg sætter en kold øl på at Peter bliver den første der giver svar på dette :-)

Prøv at søge på "Diæter".

http://www.skat.dk/data.aspx?action=openall&oId=203389&vId=200823&i=1 Denne piece burde kunne gøre det.

 

For yderligere information må du lige vente på at Peter supplerer - han er begyndt og falde lidt af på den på sine gamle dage - ikke så aktiv herinde mere :-)

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok søge på dobbelt husførelse fremfor diæter, du du ikke opfylder betingelserne for at falde ind under disse.

Jeg mener at fradraget for dobbelt husførelse ligger på 400 kr. om ugen hvis du bor hos familie eller på pensionat. De 400 kr. skal du ikke dokumentere. Du kan også i stedet vælge at gemme dine bilag og trække den faktiske dokumenterede udgift fra (følger af Statsskattelovens § 6 , stk.....

Dit befordringsfradrag nedsætter din indkomst og gør beskatningsgrundlaget mindre. Så det er ikke 30.000 kr du får men skatteværdien af de 30.000 kr.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det man skal være opmærksom på er at det er ligningsmæssige fradrag med en skatteværdi på ca. 35%.

Hvorfor skulle han ikke opfylde betingelserne vedr. fradrag for rejse og logi som giver betydeligt mere end dobbelthusførelse. Der er jo tale om et midlertidigt arbejdssted hvor der ikke er mulighed for at overnatte hjemme på grund af afstanden. Fradrag for dobbelt husførelse kræver iøvrigt også at han har en egentlig husstand/familie i Jylland. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at kunne se at der er noget der heder  fradrag for rejseudgifter.  Og det er 195 Logi pr døgn  og 455kr til kost pr døgn.   dette giver jo så 195+455kr = 650kr pr døgn.  Har jeg ret i at jeg kan bruge dette fradrag? som privat person

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du har oplyst vil jeg mene at du kan ja, medmindre du får betalt dine kost og logiudgifter hos hvervgiveren. Du skal bare være opmærksom på at det som sagt er et ligningsmæssigt fradrag og at det samlede fradrag reduceres med 5.000 kr. pr. år.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Ud fra det du har oplyst vil jeg mene at du kan ja, medmindre du får betalt dine kost og logiudgifter hos hvervgiveren. Du skal bare være opmærksom på at det som sagt er et ligningsmæssigt fradrag og at det samlede fradrag reduceres med 5.000 kr. pr. år.

  Jeg får KUN løn fra det firma.  Ikke noget mad,km,hotel eller noget andet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)