Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtrædelse markedsføringsloven

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Vi har tilsynelandende måske fejlagtig overtrådt Markedsføringsloven i forbindelse med at vi i nogle emails har foretaget sammenligning af vores priser med konkurrentens priser. Sammenligningen er objektiv, men kan evt virke ufuldstændig da begge produkter er ret komplekse.

Det er kommet til konkurrentens kendskab, som nu kræver følgende:

A)     At vi skal udsende en beklagelse email til at de pågældende virksomheder (hvor nogle af dem er konkurrentens eksisterende kunder).

B)      Vi skal afholde os fra at kontakte nogen af konkurrentens kunder i fremtiden.

I princippet hvis det viser sig vi har lavet en fodfejl – så er det okay med A).

Med hensyn til B) så synes jeg den er helt urimelig og ikke i tråd med fri konkurrence.

Konkurrenten vil køre en sag, hvis ikke både A) og B) opfyldes.

Nogen gode forslag til hvad vi skal gøre?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er henvendelsen kommet til jer?

- Direkte fra jeres konkurrent, eller fra dennes advokat?

Hvis det er fra konkurrenten selv der blot har forfattet et brev, ville jeg ikke være så "bange" for det som hvis det kom fra deres advokat, hvor jeg i så fald ville tage fat i min egen advokat og få vedkommende til at komme med sin vurdering af tingene.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har rigtig nok gjort en fejl.
Jeg syntes at det ville være på sin plads med A)

Men jeg mener det er fuldstændig urimeligt med B) - Det er dog et smart træk af konkurrenterne.

Jeg ved ikke umiddelbart hvad der kan gøres i denne sag.
Men jeg ville umiddelbart vælge at undskylde til konkurrenterne, og skrive den beklagelses email.
Også vil jeg prøve at komme på bedre fod med konkurrenterne, og snakke med dem omkrin B)
- Det var hvad jeg ville gøre. Hvis du har argumenterne på plads, kan du altid snakke dig ud af hvad som helst. (Har jeg i hvertfald kun prøvet)

Ang det juridiske kan jeg desværre ikke være dig behjælpelig

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

kurt9999:
tilsynelandende måske fejlagtig overtrådt Markedsføringsloven

Sendt ud efter din tråd http://www.amino.dk/forums/p/56677/342596.aspx#342596 ?

Send en mail hvor du beklager at du har sammenlignet virksomhed A's pris på X kr med din pris på Y kr.Devil

Jeg er meget på bølgelængde med Anders. Jeg vil ikke gøre noget med mindre det kommer fra deres advokat. Derunder vil jeg aldrig afholde mig at kontakte deres kunder fremover. En kunde har man ikke hævd på.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

kurt9999:

Det er kommet til konkurrentens kendskab, som nu kræver følgende:

A)     At vi skal udsende en beklagelse email til at de pågældende virksomheder (hvor nogle af dem er konkurrentens eksisterende kunder).

B)      Vi skal afholde os fra at kontakte nogen af konkurrentens kunder i fremtiden.

Jeg har ingen juridiske præferencer men jeg vil umiddelbart mene at jura eller ej, så er A egentlig ok, hvor man undskylder hvis man har lavet vildledende markedsføring.

Men B lyder slet ikke acceptabel, tror slet ikke det er lovligt.... vi har fri konkurrence i landet og monopol er ikke tilladt, så det mener jeg bestemt ikke at de kan kræve af jer, men de prøver vel blot for at se om I er blåøjede nok til at skrive under.... mit råd er at det gør I ikke...

Hilsen Anne

 

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville starte med at tale med en advokat om, hvor skidt situationen er i forhold til den påståede overtrædelse af markedsføringsloven. Hvis advokaten medgiver, at der er større problemer, ville jeg gå med til A.

Mht. B ville jeg nok nærmere sørge for at få dem til at kræve det så tydeligt som muligt på skrift i flere forskellige variationer - og så gå til konkurrencemyndighederne med det. Det er i mine ikke-juridiske øjne en klar overtrædelse af konkurrenceloven med sådan et forsøg på begrænsning af konkurrencen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Jeg ville starte med at tale med en advokat om, hvor skidt situationen er i forhold til den påståede overtrædelse af markedsføringsloven. Hvis advokaten medgiver, at der er større problemer, ville jeg gå med til A.

Hvorfor bruge penge på advokaten før man reelt ved om der bliver en sag ud af det? - Hvis man ikke er indstillet på at sende "undskyldninger" ud til konkurrentens kunder (og hvordan afgør man hvem de er?) hvorfor så gøre noget ved sagen før modparten har stævnet en, eller deres advokat har sendt noget?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret, Anders.

Pkt. B i konkurrentens krav tyder jo i høj grad på, at de endnu ikke har haft en advokat indover. Det kan godt være, at man skal vente på en mere seriøs indsigelse end som så.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle det være galt?

 

Volvo. Antal hjul: 4.  Pris 550.000

Lada. Antal hjul 4. Pris 91.600

Hvorfor betale mere, når du kan få vores Lada til 1/6 af prisen?

 

Din konkurrent og Volvo vil nok hævde at de ting du sammenligner er usammenlignelige. Jeg kan ikke se noget galt i det. Hvis konkurrenten synes det er forkert, så må de fremhæve hvorfor man alligevel skal købe Volvo: Lada gensalgsværdi 250 kr. Volvo gensalgsværdi 498.000

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hedder sig jo at man skal optræde loyalt i markedsføringssammenhænge, dvs at foretager man sammenligninger skal de være rigtige og ikke fordrejet.


Umiddelbart synes jeg at du bare skal sende en ny mail ud til kunderne hvori du laver en rettelse så oplysningerne passer. Lad være med at kalde det en undskyldning da det så vil virke som om du har gjort det med vilje og ikke ubevidst som vist er tilfældet-

 

Hed hensyn til B synes jeg du skal bede ham rende og hoppe. Umiddelbart vil jeg synes at det tangerer en slags afpresning. Det er f.eks. forbudt at opnå en fordel, ved at true med at melde en til politiet. Du kan jo evt læse straffeloven igennem på retsinfo.dk. Mener det er en paragraf mellem 240 og frem.


Let me know hvordan det går

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)