Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken løn skal en ungarbejder have? (under 18 år)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

  Vi er så småt rendt ind i en højsæsonen af vores skilte-del i MediaMouse. Det er nu hvor vi bl.a. laver en uhyggelig masse skilte til både, butikker, caféer m.m.  Sådan er det sådan set hvert år i sommer halvåret, men efter som vi stadig vokser, så vokser mængden af disse produktioner også.

Derfor har jeg overvejet at ansætter 1 eller 2 ungarbejdere, som så kan komme i et par timer om dagen efter skole og klargøre og pakke disse ordre, således at vi andre kan bruge vores tid mere fornuftigt.

Men nu kommer mit store spørgsmål så: Hvad bør en dreng / pige i en alder på 14-17,99 år have i timeløn? Jeg har som sådan ikke tænkt mig at de skal have den absolutte mindsteløn, da vi gerne skulle have en stabil arbejdskraft. Men omvendt så skal det også være en løn som harmonerer med det arbejde som de laver og hvad der er rimeligt.

Er der nogen som har et fornuftigt bud på ovenstående?

Og nu hvor jeg er i gang: Er der nogen af Jer, som kender nogle unge der bør i Allerød eller tæt derpå, som måske kunne være interesseret i at få sådan et arbejde?

/Jesper

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke så forfærdelig lang tid siden jeg har været ung arbejder :P Jeg ved render du rundt til de 52 eller deromkring hvor mindstelønnen ligger har man ingen motivation.

Men hvis du derimod siger fx 70-75 kr . så kan du også forlange lidt mere da lønnen er god, og så får de unge også motivation.

Det var bare mit forslag :).

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Står i overenskomsten for jeres branche.

For tømrer er det...

15 år - 43,66
16 år - 54,58
17 år - 76,41

Over 18 år - 109,15

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at omkring 65 kroner +/- afhængig af alder og kvalifikationer er passende.
Prøv at tjekke dette site, det er faktisk ikke helt dumt: http://www.jobpatruljen.dk/

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du lægger timesatsen på ml. 60-65, vil der ikke blive talt dårligt om dig i skolen.

Giver du en højere sats, rygtes det, og du vil få mange henvendelser fra omegnens flaskedrenge.

Går du under 55 i timen, risikerer du, at der bliver talt negativ om dig.

Husk - de unge taler om løn og de taler meget.... Forældrene (de fleste) involverer sig meget i deres børns første job, og de taler også om satsen med deres venner og kollegaer.

Efter min mening er den sats man vælger at give ungarbejderne, ikke bare en løn, men også en omtale af éns virksomhed.

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i Espresso's indlæg.

En løn på 60-65, er lidt over gennemsnittet, hvilket giver stor bonus, og samtidig er det også ½ pris i forhold til at have en voksen til at gøre det.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg en datter på netop 18 år og hun har i de sidste 2 år været på arbejdsmarkedet som ungarbejder, så jeg ved lidt hvordan de selv opfatter lønnen, og kan hjælpe med følgende oplysninger:

Kvickly kassedame der fik hun 55 kr i timen, det blev anset som acceptabelt men ingen god løn, og man kiggede gerne efter andet job.

Bon Bon Land der fik hun 62 kr i timen, det blev betragtet som rigtig god lønnet og der var stor efterspørgsel efter de jobs... men hun sagde op fordi der blev dårlig stemning og byttede den gode løn ud for følgende job

Blockbuster 53 kr i timen, det er elendig lønnet og jeg forstår ikke at hun vil det.... men muligheden for at arbejde med film, det gode kammeratskab og leje film gratis, det batter åbenbart...

Så min pointe er, at selvfølgelig skal lønnen være i orden men det betyder lige så meget at de bliver behandlet ordentligt og man har en god tone i firmaet.

Så mit forslag er 62,00 kr i timen, sørge for at de trives og fortælle hvad man forventer at dem fra starten af og hvad de kan forvente tilbage... så skal de nok blive hos jer :-)

Fra Clemson, South Carolina
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig i lønnen mellem 60-65 kr, og husk for gud skyld at rose de unge, når de gør et godt stykke arbejde. Mange ungarbejdere føler ikke, at deres arbejdsindsats værdsættes i tilstrækkelig grad.. Det kan de virkelig flyve på længe og være med til, at de yder ekstra godt.

 

Du kan evt. også indføre en lille provisionsordning, så de får lidt ekstra i kassen, når de arbejder hurtigt og effektivt. Det behøver ikke være ret meget, men bare det, at man kan blive belønnet for en god indsats, dels ved ros men også ved en lille kontakt betaling, gør utroligt meget hos de unge.

 

Husk på, at de er en vigtig hjælp i den virksomhed og skal derfor værdsættes. :) - Selvom det ikke har noget med lønnen at gøre, så synes jeg alligevel, at det skulle med.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne:

Nu har jeg en datter på netop 18 år og hun har i de sidste 2 år været på arbejdsmarkedet som ungarbejder, så jeg ved lidt hvordan de selv opfatter lønnen, og kan hjælpe med følgende oplysninger:

Kvickly kassedame der fik hun 55 kr i timen, det blev anset som acceptabelt men ingen god løn, og man kiggede gerne efter andet job.

Bon Bon Land der fik hun 62 kr i timen, det blev betragtet som rigtig god lønnet og der var stor efterspørgsel efter de jobs... men hun sagde op fordi der blev dårlig stemning og byttede den gode løn ud for følgende job

Blockbuster 53 kr i timen, det er elendig lønnet og jeg forstår ikke at hun vil det.... men muligheden for at arbejde med film, det gode kammeratskab og leje film gratis, det batter åbenbart...

Så min pointe er, at selvfølgelig skal lønnen være i orden men det betyder lige så meget at de bliver behandlet ordentligt og man har en god tone i firmaet.

Så mit forslag er 62,00 kr i timen, sørge for at de trives og fortælle hvad man forventer at dem fra starten af og hvad de kan forvente tilbage... så skal de nok blive hos jer :-)

Du bekræfter min påstand om, at forældre involverer sig i sine børns første fritidsjob - og at lønnen og arbejdsvilkårene omtales vidt og bredt. Smile

 

 

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan der kan i slet ikke sætte det op. der er en mindsteløn på nogen af 50 men der står nogen steder på nettet at "mindstelønnen" for FX. ungarbejder murer er 75 det er kun FX.
men det er efter fx 3F's overenskomst og hvis din arbejdsplads ikke er medlem af såden en styring har du ikke ret til at kræve mere end de giver dig.

her hvor jeg arbejder som ungarbejder får jeg 65 selvom 3F giver en mindsteløn på 80 kr i timen til 17 årige på lagre, men da firmaet her er selvstyret spiller det ingen rolle. håber det her vil kunne hjælpe dig til at forstp lidt af den virkelige verden selvom jeg dog kun er 17 :D

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)