Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af engelsk virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære kloge hoveder!

 

Jeg har fået et tilbud om at købe en engelsk virksomhed. Virksomheden handler med opretshavssikrede varer, og er pga den lidt mere lempelige lovgivning nødt til at være engelsk.

Jeg har en hel perlerække af spørgsmål :)

Jeg ved ikke noget om engelske selskabsformer, så det skal jeg lige have sat mig ind i. Nogen, der har gode links eller ellers kan ridse det op kort?

Jeg står med to muligheder: enten skal jeg købe virksomheden, der er ejet af et holdinselskab. Eller også skal jeg kun købe navnet, hjemmesiden, samt lageret, og stifte ny virksomhed i England. I sidstenævnte fald kunne jeg forestille mig, at jeg slipper for evt gæld og gamle sager, men går måske også glip af noget?

Og så vidt jeg ved, skal jeg stadig betale dansk skat, så længe jeg bor i DK, selvom lager osv er i UK?

Tak for svar og tålmodighed :)

 

/ maja

Platform 1st designbureau - freelance løsninger til virksomheder!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Besøg eventuelt www.companiesmadesimple.com. Der kan du surfe lidt rundt og se lidt om de engelse selskabstyper.

Platform1st:

Jeg står med to muligheder: enten skal jeg købe virksomheden, der er ejet af et holdinselskab. Eller også skal jeg kun købe navnet, hjemmesiden, samt lageret, og stifte ny virksomhed i England. I sidstenævnte fald kunne jeg forestille mig, at jeg slipper for evt gæld og gamle sager, men går måske også glip af noget?

Det sidste virker umiddelbart mest fornuftigt. Du undgår overraskelser fra perioden før du køber selskabet selskabet.

Platform1st:
Og så vidt jeg ved, skal jeg stadig betale dansk skat, så længe jeg bor i DK, selvom lager osv er i UK?

Det afhænger af hvad der betragtes som det faste driftsted. Du kan f.eks. indsætte en engelsk direktør og dermed flytte/bibeholde driftstedet i UK.

Uanset hvad du gør er mit råd at snakke med din revisor/advokat om hvad der er mest hensigtmæssigt og optimal for dig. Der er ingen her som kan give et fornuftigt svar med den information der ligger til grund for spørgsmålet.

Henrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)