Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tro det eller ej - men jeg er faktisk glad for Danske Bank

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  I disse krise- og Stein Bagger -tider, hvor bl.a. Danske Bank har fået en del tæsk i medierne, så syntes jeg, at jeg hører mange sige at Danske Bank ikke lever op til deres reklamer med "Gør det du er bedst til - det gør vi". Men jeg er faktisk ganske tilfreds med Danske Bank. Jeg har brugt dem til mine virksomheder igennem de sidste 2-3 år og jeg har ingen planer om at skifte foreløbig.

Jeg har været igennem forskellige banker siden jeg startede min første virksomhed for en 16-17 år tilbage. Det var ved et mindre tilfælde at jeg på et seminar faldt i snak med en rådgiver fra Danske Bank's Erhvervsafdeling. Og da jeg kort før dette var røget i et verbalt klammeri med MediaMouse's daværende bank, så var jeg åben over for at prøve en anden bank. Danske Bank var/er noget dyrere set over året i form af gebyrer m.m., set i forhold til den tidligere bank, men jeg må sige at det fuldt ud er retfærdiggjort af den "vare" som de leverer til virksomheden. Jeg er rigtig glad for vores bankrådgiver og teamet af "håndlangere" som arbejder i kulissen og tager over når vedkommende ikke er til stede. De viser en reel interesse i virksomheden og hvad vi går og laver, hvilket jeg syntes er en god ting, da de derved har et lille indblik i hvad der har betydning for os og hvilke ting der har indvirkning på forretningen.

F.eks. har de lige præsteret en større omrokering af kontonumre, diverse PBS-aftaler, EAN-håndtering m.m. on-the-fly i forbindelse med en nogle ændringer i MediaMouse's virksomhedsstruktur. De har simpelthen lavet en "4-trins raket" over et par uger, hvor de forskellige nødvendige ændringer er blevet fortaget i etaper og tværs over nætter, således at ingen har kunne mærke noget til det. Det eneste synlige bevis på at der er sket ændringer er alle de bekræftelser og dokumenter som er dukket op fra banken, PBS, MultiData m.fl. Vores kontonumre er stadig de samme, indbetalingsnumrene m.m. hos PBS er de samme osv. osv,

Ovenstående indlæg skal ikke tages som en fanatisk skamrosen af Danske Bank, men blot illustrere min påstand om at med banker er det fuldstændig ligesom med så mange andre "samarbejdspartnere" - Kemien skal passe sammen før det kan fungere optimalt. Men for mig og min virksomhed fungerer det rigtig godt i denne bank - men det kan sagtens være at det ville fungerer knapt så godt i en anden afdeling eller med nogle andre bankrådgivere Geeked.

/Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nogen kan lide moderen, andre datteren og de slemme bedstemoderen Cool

Bank / forsikring etc. handler jo rigtigt meget om netop kemi, har også gennem tiderne skiftet bank mange gange og er i dag ganske godt tilfreds med den jeg har. De er nede på gulvet og følger også med i hvad som sker, lækkert at kontakt personen i banken pludselig en tidlig morgen står i døren og siger jeg kom lige forbi giver du en kop kaffe.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcist Kijo. Det er knap så afgørende om det er den ene eller den anden bank man har (lige bortset fra Roskilde som jeg selv havde). Det er de mennesker/personer man taler med i banken som er afgørende.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Nu benytter jeg samme bank, men er absolut ikke til freds. Jeg har samme bank privat ligeså.

Det der er problemet med denne bank er at der er så stor forskel fra afdeling til afdeling, at det næsten gør undt i underlivet og lidt til. Jeg har boet flere forskellige steder i landet, og oplevet, hvordan jeg i den ene bank så let som ingen ting kunne låne 20K, mens i den anden  skulle stille kautionist. Og jeg har hele mit liv været i den bank.

Bare det at låne lidt til start omkostningerne, til min lille biks, her snakker vi om under 10K, resten havde jeg på kontoen, det var et tovtrækkeri uden lige. Men nu er jeg så heller ikke typen der bare skifter bank, og jeg ved at når de første 100K kommer ind på kontoen, så skal de nok serverer kaffe for mig.

Men ellers mener jeg at de bankrådgiver som sidder der, er meget selektive om hvad de tilbuder til hvem. bla. Har jeg en kammerat, der er arbejdsløs, har været det de sidste 5 år, han fik for 2 år siden en kassekredit på 30K. Mit firma, kan ikke få en kasse kredit. Så jeg skal have penge på hånden konstant.

Utroligt mange gange.

/Kenneth

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor f..... har du ikke skiftet bank endnu?? Hvis det er en reel udlægning af dit forhold til din bank efter så langt et kundeforhold, så er det helt absurd. Der er MANGE andre muligheder.

Mvh,

Michael

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Hvorfor f..... har du ikke skiftet bank endnu??

Helt enig. Hvis du er utilfreds med din bank, så skift - andet er livet altså for kort til.

Der er en sjov detalje som jeg har bidt mærke i: Når man snakker om bank med privatpersoner og helt små virksomheder, så er det altid hvor let det er at låne penge og hvor mange man kan låne, som er den afgørende faktor. Og det måske netop også fordi det er dér behovet ligger set med deres øjne.
Men når virksomhederne bliver større, så er det ikke blot hvor mange penge man kan låne som det drejer sig om. Så er det pludselig også sådan noget som at det kan godt være man kan låne pengene, men vil man gå med til betingelserne (renter m.m.)? Kan banken levere en løsning som kan integrere med virksomhedens økonomisystem og/eller webshops? Man får også brug for noget mere konkret rådgivning osv. osv.

Men der er sørme mange banker som burde holde i mende, navnlig i disse tider, at en del helt små virksomheder aldrig bliver større og derved heller aldrig når til også at skulle bruge andre "produkter" i banken end et lån - hvis de vel og mærke ikke kan få lov til at få det nødvendige lån.

Men igen er det altså virkelig forskelligt fra bank til bank, afdeling til afdeling og rådgiver til rådgiver. En af mine venner får også afslag på afslag til at kunne låne nogle penge til sin lille virksomhed - Imens en anden af mine venner kan få lov til at tage det ene forbrugslån efter det andet til sådan noget som indkøb af ny sofa, ferierejser m.m......

/Jesper

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg stod og skulle etablere ApS i foråret 2006 kontaktede jeg en Jyske Bank, som netop havde lanceret sit nye friske café-bank program med fest og farver samt masser af reklame på tv, med budskabet om en bank, der var fremme i skoene.... Dét var lige noget for en frisk iværksætter som mig, mente jeg.

Så jeg kom ind i banken og blev sat overfor en rank og stilfuld erhvervsmedarbejder med slipset helt oppe under hagen, og begyndte at fortælle om mit koncept. I første omgang skulle jeg ikke låne penge, men ville sætte 150.000 kr. ind i mit selskab for derefter at påbegynde udvikling på et IT produkt.

Herefter afbryder manden mig, og nævner, at de ikke ønsker iværksættere som kunder, men kun ønsker etablerede virksomheder.... whaaaat? Hmm "Vil du kun have etablerede virksomheder, men ikke iværksættere, som kommer og skyder 150.000 kr. ind i et selskab uden at bede om lån????", var min forundrende reaktion... og JA, det var netop hvad manden sagde. Han opfordrede mig til at komme tilbage, når min virksomhed var et par år gammel og produktet var udviklet og jeg havde kunder at fremvise.

I dag har jeg en anden bank som jeg er fuldt ud tilfreds med. Jyske Bank ser mig til gengæld nok ikke i en filial som mulig kunde igen foreløbig... Big Smile

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Nu giver det så også nogle fordele, med en stram bank. Fx, lærer man tydeligt en økonomisk styring. Og det er tit et problem, for mange. De fleste firma'er går netop ned på grund af dårlig økonomisk styring. Hvorfor jeg på en måde synes det er fint nok, at man får denne ansvarlighed ind. Men det er også kun til den næste bankrådgiver overtager, så får jeg sikkert et tilbud om at låne 2 mille. Og det er det som jeg ser er Danske Banks største problem, netop den store differantie, der mellem rådgiverne.

 

/Kenneth

 

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er jeres holdning til prissætningen i bankerne? Mange fokuserer på prissammenligningen, men tror I også, at folk tager hensyn til kvaliteten af den rådgivning de modtager?

Det kunne være interessant at se en opgørelse over, om kunder flytter pga. priserne eller rådgivningen.

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Finando.dk:

Hvad er jeres holdning til prissætningen i bankerne? Mange fokuserer på prissammenligningen, men tror I også, at folk tager hensyn til kvaliteten af den rådgivning de modtager?

Det kunne være interessant at se en opgørelse over, om kunder flytter pga. priserne eller rådgivningen.

 

Jeg må sige, at jeg er ganske tilfreds med Danske Bank og har været kunde her hele mit liv og her mener jeg primært den rådgivning osv som de tilbyder. Jeg har aldrig fået nej til noget som helst.
Hvad jeg derimod ikke er tilfreds med i Danske Bank, er at de åbenbart har meget svært ved at præmiere os der gerne vil lade vores penge stå i banken og dermed give os en fornuftig og konkurrencedygtig rente af indestående. Lige pt overvejer jeg derfor kraftigt at flytte mine penge over i FIH Erhvervsbank, da jeg kan få ca. dobbelt så meget i rente der. Så hvis jeg flytter bank, så er det kun pga af at jeg kan få et markant højere afkast på indestående, end jeg kan i Danske Bank, men så vidt kommer det nok ikke, for det er ekstremt vigtigt at have et godt og langvarigt forhold til sin bank. Måske er det mig der får brug for dem engang Huh?
Enden på det bliver nok at jeg bare opretter en konto i FIH og sætter de fleste af mine skillinger derover til en bedre forrentning og at jeg så bruger Danske Bank til mine alm driftskonti.

Jørgen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)