Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at importere nogen varer fra Kina, til videre salg herhjemme (B2B)

Er der nogen som har noget erfaring med import fra Kina? Jeg har fået oplyst at det ikke er nogen varer som der er kvoter på.

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan søge her på Amino, eller også spørge lidt mere præcist om hvad du er i tvivl om.

Der er ganske nemt at købe ting fra Kina, det er der rigtig mange der gør. Der er også faldgruber. Du kan finde en leverandør selv, eller få hjælp til det. Så kan du vurdere om leverandøren er fornuftig og til at handle med. Det bedste er normalt at starte med en lille prøve ordre, så kan du også vurdere kvaliteten. Er det noget du vil fortsætte med, så skal du blot finde en god speditør. Dem er der også mange af i Danmark, med eget kontor i Kina. Priserne er rigtig langt nede for tiden, de har ikke noget at sejle med, så de er sultne.

Skriv lidt mere om hvad du er i tvivl om, så er der mange der gerne vil hjælpe dig videre.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

vandkvinden:
Jeg har fået oplyst at det ikke er nogen varer som der er kvoter på.

Så vidt jeg ved er der stadig restriktioner på import af tekstiler fra markeder udenfor EU.

Som Rynke siger, så er transportpriserne for tiden helt i bund, hvilket kan have en større eller mindre betydning for dig - alt efter værdien af de varer du ønsker at importere.

Hvis du har specifikke varer, du er interesseret i, så send endelig en besked eller skriv mere i tråden her.

Med venlig hilsen,

Michael

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvilke typer varer søger du?

Bendtsen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Første skridt er at blive importørregistreret... Derefter afhænger det jo af hvilke varer og hvor meget de fylder, varer der kan sendes som pakker, er ikke så svært at klare, hvis man kører det via et godt fragtfirma.

men hvad havde du i tankerne at importere?

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nogen paraplyer og jeg har fået kontakt med et firma som laver dem.

Jeg er bare i tvivl om hvordan man står stillet hvis der er fejl på nogen af dem osv.

 

 

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt vil du være dårligt stillet, hvis produktet ikke lever op til dine forventninger. Måske har du juridisk noget at komme efter, men i den situation er der altså langt fra Danmark til Kina.

Hvis du allerede har kontakt til en leverandør (og er tilfreds med de vareprøver, de har sendt dig), så ville jeg alliere mig med et quality control/sourcing firma i området, hvor din leverandør ligger.

Det koster lidt ekstra, men giver meget mere i forhold til at sikre, at dit produkt er som forventet.

Mvh,

Michael

PS: Beklager, at jeg åbenbart er kommet til at foreslå mit eget svar ovenstående som SVAR Embarrassed

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 05:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at forwarder/shipper er paa knae i oejeblikket og kan give nogle rigtig gode rater, men lad nu vaere med at basere dine priser paa for lav en transport udgift hvis du taenker lidt langsigtet.

Jeg har lige faaet mail fra vores kinesiske agent at priserne paa 20"DC (en 20 fods container) vil stige fra de ekstremt billige 400usd til godt 800 medio april. Saa vaer lidt fremsynet inden du giver prisen videre til potentielle kunder.

Med hensyn til kvalitet, saa er paraplyer jo ikke raketvidenskab, og jeg er ikke i tvivl om at der findes mange egnede leverandoerer. Men hvis du kan finde et 3 parts QC der kan give en god pris paa PSI (pre shipment inspection) er det nok pengene vaerd.

Naar du faar gang i dialog med leverandoer er det vigtig at du er saa specifik i din beskrivelse af produktet som overhovedet muligt, og du skal ogsaa tage stilling til hvor hoej en kvalitet du oensker kontra prisen du vil betale. Mange historier med uheldig slutning fra kina begynder med "And the quality must be as high as possibly, while keeping the price to a minimum".. Det kan ingen bruge til noget..

Mit forslag er at udvaelge nogle leverandoerer gennem alibaba, sende dem en paraply i den kvalitet du oensker, faa pris fra de forskellige, sammelign dem paa kriterier som: referencer, allerede eksport til europa, pris mm og saa tage ud og besoege dem. En uge i kina kan goeres for mindre end 10.000 DKR. Det er cirka det det vil koste at faa en container med lorte paraplyer hjem :)

Og husk paa at i kina bruger mange paraplyer til at skygge for solen, og nogle af de billige kan ikke taale at blive vaad (?!) Derfor skal du nok sikre sig at de i forvejen har eksport til nord europa (eller andre steder der ligner vore klima)

Det blev sku da lidt langt. ; )

God weekend.   

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt at prisen på fragt nok allerede i næste uge går i 750, men med en sending paraplyer er fragten ikke det afgørende, der kan godt nok være mange paraplyer i en 40"

Jeg bor i Kina og har været her i 6 år. I sidste uge var jeg på tur og købte en paraply for 7 kroner af en gadehandler. Den holdt da godt nok hele dagen, men jeg gemmer den ikke. Jeg kan stadig blive overrasket over hvor dårlig kvalitet man kan få her, men for kineserne er prisen afgørende. Jeg bliver så mere irriteret når skidtet kun holder én dag.

Vil du ikke selv tage til Kina, så få prøver fra forskellige fabrikker og vurder kvalitet. Nu regner det også i Kina, vi har faktisk alt slags vejr, det er jo et ret stort land.

Vil du købe fra en fabrik, så vær opmærksom på at de nok ikke er så vilde med at sælge dig 100 stk. De fleste fabrikker vil helst have styktal på, særligt hvis det er noget der skal laves specielt til dig.

Fra Randers
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Vandkvinden:

 

Jeg tror, det er en god ide, før du giver dem din ordre, at du godkender dine  prøvevarer og bagefter selv tager af sted til Kina for at besøge firmaet / fabrikken, som skal fremstille  dine produkter.  Naturligvis vil det koste lidt mere i starten, men du kender forholdene og kan være sikker på, at dine varer vil være i orden i fremtiden. Hvis der alligvel dukker nogle problemer op, skal det firmet som du har nu, have fuld ansvar.

Hvis jeg var dig, ville jeg gøre det.

God weekend.

Med venlig hilsen  

Wei-shi Shen

Tumei DK

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)