Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Invistering i ejendom

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer sammen med en partner at invistere i en kommunal ejendom, som er i offentlig udbud. Halvdelen af ejendommen står pt. udlejet til enkommunal forening, som indtil midten af 2011 vil betale en fast rate i leje om måneden i leje. Derudover består ejendommen af en bygning 2, som står ledig og klar til istandsætning, for derefter at kunne lejes ud, med en forventet indtægt på 10-12.000 kr pr måned (kan laves til 2 lejligheder på henholdsvis 60 og ca 100 m2.

Lejeindtægen for bygning 1, vil kunne holde et lån på ca. 1,7-2 mio hjemme, så umiddelbart skulle man jo ikke tro der ville være noget problem i at låne ca. 1,5 mio til køb af ejendommen, og 600-700.000 kr til istandsætning.

Problemet er bare at selvom investeringen efter istandsætning af bygning 2, vil give et årligt overskud på ca 150.000 kr, så forlanger banken stadig at vi ligger mellem 20-30% i udbetaling, og da vi begge er studerende, og færdige til sommer, så er der desværre ingen af os der har 400-600.000 kr til udbetaling.

hvilke muligheder har vi, og hvilke banker kan i anbefale os at låne igennem, for det kan da ikke passe at vi skal ligge så meget i udbetaling. Så skal banken jo slet ikke låne penge til os, eftersom vi burde kunne låne 70-80% gennem et realkreditinstitut.

Håber der er nogen herinde der har et par gode råd, for vi mener det er en rigtig god investering!

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der har et par gode råd?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har selv et par udlejningsejendomme og i ville bare lige fortælle at I muligvis kun kan låne 60% gennem kreditforening, da det ikke er privat ejendommen erhverves.

Dette forringer indtjeningsmulighederne lidt, bare lige så i tager det med i Jeres beregninger på afkastningsgraden mv.

Derudover har jeg desværre ikke en halv million som jeg kan smide ind.

Mvh

Jacob

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige så snart det er erhvervsejendomme kan man typisk kun låne 60%.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene.

Som jeg læser "reglerne" hos bl.a. Nykredit, så kan ejendommen da belånes med optil 80%, når formålet med ejendommen er følgende:

Industri og håndværk
Kontor og forretning
Landbrug
Privat udlejning
Kultur og undervisning
Løbetid Op til 20 år Op til 30 år Op til 30 år
Belåningsprocent Op til 70 % af Nykredits vurdering af ejendommens markedsværdi. Op til 70% af Nykredits vurdering af ejendommens markedsværdi. Op til 80% af Nykredits vurdering af ejendommens markedsværdi.

Som jeg læser det, kan man da låne optil 80%, når der er tale om udlejning til privat, men er det ikke disse regler der gælder i praksis?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo formentlig nok som ramme, men det er jo en vurdering fra sag til sag.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anden,

Som Bent siger, så er det en vurderingssag - og i disse tider vendes tommelfingeren oftere ned end op. Dertil kommer, at I er to studerende uden de store indkomster, så I er ikke specielt kreditværdige på papiret.

Jeg ville være endog meget forsigtig i jeres situation, fordi der skal belånes ca 40 % på anden vis og selvom I klarer at få udstedt pantebreve og andet på denne del af købesummen, så er det en risikabel investering lige for tiden.

Personligt skulle jeg ikke nyde noget af at investere udelukkende for lånte penge. I kan jo ikke tåle, hvis det er at en del af ejendommen ikke er udlejet hele tiden. Det er meget ofte sådan, at der er en vis tomgang henover året, men I ser ud til at kalkulere med fuld udlejning og den går altså ikke.

Det giver næsten sig selv, at man ikke kan investere udelukkende for lånte midler. Så gjorde alle det jo. (Hvilket er sket i de forløbne år, men disse matadorer er nu alle faliit/konkurs)

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er sikret 130.000 Kr i lejeindtægter fremtil april 2011, da ejendommen indtil da den ene ejendom indtil da er udlejet til offentligt formål. Derudover vil bygning 2 give en lejeindtægt på + 200.000 kr ved fuldbelægning, og 100.000 kr ved halv belægning, og selv med en indtægt på 100.000 kr fra bygning 2, vil projektet sagtens kunne løbe rundt.

Så projektet vil sagtens kunne løbe rundt, selvom der ikke bliver mange penge i det, hvis vi skal låne 40% gennem banken :(

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)