Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FAKE ordrer :argHhhh:

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Nu har jeg været ligeså "heldig", som flere af mine kollegaer indenfor branchen!

 

Jeg har modtaget en...skal vi bare kalde den usædvanlig stor ordre...

Bare ordrebeløbet fik mig til at studse...og blive mistænkesom!

 

Kunden opgiver navn, adresse, telefonnummer og e-mail...

Så jeg gik i gang...

Indehaveren af telefonnummeret kendte ikke kundens navn, da jeg ringede - hm!

På Oplysningen fandtes ganske rigtigt en person med det navn...men vedkommende boede i en helt anden landsdel...end den adresse, som var opgivet på ordren . hm!

Søgte jeg på telefonnummeret på Oplysningen...fandtes ingen data - hm!

 

Nu kommer så spørgsmål 1:

Er der en her, som kan finde data på personen via IP-nr., som blev registreret sammen med ordren?

 

Spørgsmål 2:

Jeg er temmeligt sikkert meget godtroende...men hvad i H**** får nogen til at lave sådant et nummer!?

Jeg fatter simpelthen ikke, HVAD formålet er...og HVAD vedkommende får ud af det!?

 

Jeg ved, at flere af mine kollegaer ofte slås med den slags FAKE ordrer...det var så min første

 

 

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 06:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

 

Tja.. min første tanke er at det er nogl drengestreger... En moderne form for telefonfis

Drenge/piger der sidder og har det kanon skægt med at bestille alle de her varer til andre folk!

 

For når der ikke rigtig er sammenhæng i adresse m.m. så lyder det jo ikke som om der sidder en person og venter på pakken nogen stedet

 

slet ordren.. og var der virkelig nogen der gerne ville have den, så bestiller de den nok igen :-)

 

MVH Mette

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Ligesom Mette - så tror jeg bare det er drengestreger. Du ved, dem som ikke rigtig har noget at give sig til i frikvateret og derfor sidder og sufter lidt, uden egentlig at vide hvad de laver.

Jeg tror bare at du skal glemme den ordre, slette den og komme videre. Man kan godt gøre det avanceret og finde personen udfra ip-adressen, hvilket også kræver en masse tilladelser. Størrer webshopsnettet modtager jo mange af sådanne fake-ordrer, så gør det samme som dem, når navn, adresse og tlf. nr ikke passer: bare slet den.

// Jesper Skov

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Glemte lige at få med, at du evt. kan prøve at indtaste hans ip her: http://www.ripe.net/whois også se hvad der kommer fra. Oftest kan du ud fra det se byen ip''en kommer fra.

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare vent til en ordre er betalt med at behandle den. Det er da vist sådan praksis er langt de fleste steder. Således arbejder man ikke forgæves.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
> kan godt gøre det avanceret og finde personen udfra ip-adressen

Nej, det er stor set umuligt!
Først skal du finde ud af hvem der udbyder den pågældende IP adresse. Det er ikke så svært.
Men herefter skal du have en dommerkendelse for at få udleveret navnet på den kunde dette IP er blevet tildelt fra ISP''en
Men, det er ikke nok, for det er ikke sikkert det er den person som ejer forbindelsen, der rent faktisk har siddet foran computeren. Hvis der f.eks. er koblet et ubeskyttet trådløst netværk til IP adressen, så kan det være hvemsomhelst. Hvis IP adressen er tildelt et bibliotek, en skole eller andre store institutioner er det også temmelig svært at finde den rigtige person. Og selv hvis det bare er en almindelig familie der har fået tildelt denne IP kan du ikke bevise hvem i familien der brugte den ved din bestilling.

Antipiratgruppen mener også at IP=person, men det er det altså ikke!
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/16/2006 6:10:27 AM Forfatter: Rollike
Hejsa!


Tja.. min første tanke er at det er nogl drengestreger... En moderne form for telefonfis

Drenge/piger der sidder og har det kanon skægt med at bestille alle de her varer til andre folk!


For når der ikke rigtig er sammenhæng i adresse m.m. så lyder det jo ikke som om der sidder en person og venter på pakken nogen stedet


slet ordren.. og var der virkelig nogen der gerne ville have den, så bestiller de den nok igen :-)


MVH Mette


 

Hej Mette!

 

Jeg valgte også at lade være med at igangsætte ordren...for den virkede FOR underlig...

 

Jeg tror du har ret i, at mange af disse fake ordrer tit og ofte er drengestreger...hvor irriterende det end er...

Men jeg har hørt, at der også er voksne, som prøver at udnytte web butikkerne på den måde...

 

Jeg hørte en historie om en familie, som faktisk ekviperede deres børn på denne måde?

Jeg ville nu aldrig sende varerne - uden at betalingen var registreret...

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/16/2006 7:39:42 AM Forfatter: Jesper Skov Glemte lige at få med, at du evt. kan prøve at indtaste hans ip her: http://www.ripe.net/whois også se hvad der kommer fra. Oftest kan du ud fra det se byen ip''en kommer fra.

 

Tak Jesper :)

Når jeg bruger dit link...kan jeg se, at det er en TeleDanmark ADSL bredbåndsforbindelse...

Der står dog også en adresse???

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Adressen er ADSL-udbyderens (her TDC BB) adresse... Højst sandsynligt Århus eller København :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/16/2006 10:03:30 AM Forfatter: Mikkel deMib > kan godt gøre det avanceret og finde personen udfra ip-adressen

Nej, det er stor set umuligt!
Først skal du finde ud af hvem der udbyder den pågældende IP adresse. Det er ikke så svært.
Men herefter skal du have en dommerkendelse for at få udleveret navnet på den kunde dette IP er blevet tildelt fra ISP''en
Men, det er ikke nok, for det er ikke sikkert det er den person som ejer forbindelsen, der rent faktisk har siddet foran computeren. Hvis der f.eks. er koblet et ubeskyttet trådløst netværk til IP adressen, så kan det være hvemsomhelst. Hvis IP adressen er tildelt et bibliotek, en skole eller andre store institutioner er det også temmelig svært at finde den rigtige person. Og selv hvis det bare er en almindelig familie der har fået tildelt denne IP kan du ikke bevise hvem i familien der brugte den ved din bestilling.

Antipiratgruppen mener også at IP=person, men det er det altså ikke!

 

OK Mikkel...det var jeg så ikke klar over, at der skal så meget til...

 

Jeg vil nu heller ikke bruge det på nogen måde...

Men jeg havde en dum mistanke...og ville bare finde ud af om jeg gættede rigtigt ;)

 

Jeg kan godt følge dig i, at en IP adresse sagtens kan ejes af en...men ikke nødvendigvis er den samme person, som sidder bag skærmen...

 

Men igen...irriterende er det...at nogen finder det morsomt!

Hvis jeg havde hoppet på den...havde jeg fået opsyet 10 dyre modeller, som jeg havde betalt syløn og materialer for

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)