Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af depositum i regnskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I 2007 betalte mit firma depositum for nye lejemål fra firmaens bankkonto - Her blev det blot bogført under "lokaleomkostninger".

Nu vil jeg gerne have et retvisende regnskab for 2008, og dermed ønsker jeg at depositum figurerer korrekt i regnskabet.

Hvordan gøres dette? Min oprindelige tanke/nemme løsning var fra mellemregning til et aktiv, men det er vist ikke helt korrekt nu de er trukket og tidligere bogført.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal lave det korrekt bør depositumet aktiveres som depositum og derved stå som et aktiv. Dvs. så burde du egentlig foretage en regulering til 2007 regnskabet og indtægtsføre beløbet såvel regnskabsmæssigt som skattemæssigt. Den rigtige måde at gøre det på er at anmode om at få genoptaget skatteansættelsen for 2007 hos Skat og imødese en merskat. En mindre rigtig måde at gøre det på skattemæssigt er at regulere den i 2008 regnskabet. En ikke rigtig måde at gøre det på er at lade det være som det er.  Hvilken model man anvender afhænger lidt af ens natur (og beløbets størrelse).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret - det bliver den "rigtige vej" med regulering af selvangivelsen.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

. En mindre rigtig måde at gøre det på skattemæssigt er at regulere den i 2008 regnskabet.

 

Den mindre rigtige måde, er nu ikke så ringe endda...

Den helt rigtige måde kan godt være bøvlet - hvis beløbet ikke er væsentligt, så ville jeg vælge Bent's 'mindre rigtige måde'

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig. Evt. kan du bare lave et følgebrev til selvangivelsen. Så er det så et spørgsmål om Skat ser det.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)