Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

INVESTOR søges til idé i projektfasen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Til rette vedkommende,

Jeg søger en INVESTOR som har styr i økonomien og overskud til at hjælpe min idé videre til handling. Jeg har søgt efter en investor andre steder i mit netværk og idéen har altid været en sucess, dog har de ville have for mange procent efterfølgende (min. 75%).

Jeg søger en INVESTOR som kan udgår 49-50% af virksomheden. Vi snakker et startkapital indskud på DK. 400.000. Idéen handler om en portal som hægter udbyderen - den fysiske butik og end useren sammen. Man kan sammenligne det med just-eat, dog i en branche som omsætter for flere hundrede milliarder i DK pr. år.

Der ligger et stort arbejde i programmering, og derfor er der også stor fokus på dette punkt. Jeg har lavet undersøgelser og analyser, og de har vist sig utrolig possitive. Budgettet er sat på en omsætning første år på DK. 24.000.000, med et overskud på DK. 650.000.

Er kun intereseret i henvendelser fra seriøse folk med interesse, viden og kapital.

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

En upload / dokumentation af dine analyser ville være på sin plads med disse budgetforventninger på første år..

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du sende disse?

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Budgettet er lagt ud fra et skøn baseret på denne millard branchen, nemlig detail.

Analyser og undersøgelser er baseret på samarbejdspartnere, og har ikke direkte indflydelse på hvorvidt omsætningen bliver nået. Men da dette er en portal som hægter udbyderen - den fysiske butik og end useren sammen, så tjener virksomheden også kun 50 kroner for hver 1000 kr. der bliver omsat for i butikken. 

Idéen er yderst holdbar, og mødes gerne med mulige partnere.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg er ikke interesseret/en potentiel investor, men jeg vil tillade mig at komme med et par bemærkninger, selvom du har frabedt dig den slags henvendelser.

I dit scenarie roder du med en overskudsgrad på 2,7 %. Med det omsætningsniveau er det en sløj overskudsgrad, selvom vi taler første regnskabsår. Tung drift eller store initielle investeringer? Hvis sidstnævnte er tilfældet, så hænger det skidt sammen med den lave startkapital. Hvis driften er tung (høje kapacitetsomkostninger) lader det til at være en ret risikobetonet investering.

Kort sagt virker konceptet ikke rentabelt, så en forklaring af tallene er nok en god ide, hvis du vil have seriøse henvendelser fra investorer. Forventer du eksempelvis en kraftigt øget overskudsgrad i år to og derefter?

 

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde ikke set din sidste besked, Jesper. Den forklarer forholdet mellem overskud og omsætning, men er der lønninger indregnet i budgettet? 5 % (50/1000) af 24 mio. kr. er 1,2 mio. kr., hvoraf du forventer 650.000 kr. i overskud. Det efterlader 550.000 kr. til løn, driftsomkostninger og ikke mindst markedsføringsbudgettet. Umiddelbart ser det lidt tyndbenet ud.

Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det lyder som et spændende projekt. Du må meget gerne sende mig din forretningsplan, som jeg herefter vil se igennem. I så fald den er interessant og fyldestgørende vil jeg med glæde formidle kontakten til investorer i vores netværk.

Læs mere om vores services og samarbejdsmodeller på www.innspire.dk

Mvh

Thomas Andersen,
Partner, INNSPIRE

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan med fordel prøve at opsøge www.connectdenmark.com

Vi har kendskab til flere, der benytter sig af dette "netværk" til finde investorer og samtidig teste sit forretningsgrundlag på et eventuelt Springboard.

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)