Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum - vareforbrug efterposteringer/åbningstal

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp! Jeg har brug for lidt pædagogisk assistance i forbindelse med årsafslutning af regskab.

Jeg er startet som selvstændig i 2008, og har afsluttet regnskab for 2008. Varelager/vareforbrug driller .

Jeg har varekøb på 3 konti under varekøb.

Jeg har fået at vide, at saldoen på disse konti, skulle udlignes og modposteres på konto "varelager ultimo - det har gjort. Dvs jeg har krediteret et beløb på respektive varekøbskonto (nulstillet denne) og modposteret  beløbet på varelager ultimo.

Jeg synes ikke jeg får et korrekt billede af forbrug, og jeg synes ikke jeg kan se en åbningspostering med et varelager.

Imidlertid virker det ikke korrekt - min resultatopgørelse er i hvert fald ikke rigtig - og det er helt klart varekøb,vareforbrug, der driller.

Så nu spørger jeg: Hvordan bogføres lager ultimo og forbrug korrekt i summasummarum?

Er den rigtige procedure, at gøre sit lager op, inden for de 3 konti, jeg eksempelvis har, og derefter "kreditere" det beløb varelager ultimo og debitere samme under aktiver? På den måde skulle mit varekøb minus lager i princippet giver et beløb for forbrug, ikke?

Håber, at der er en venlig sjæl, der forstår mit problem og som kan give mig et par råd.

På forhånd tak!

Lise

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)